طریقه یخ زدن خانگی رب گوجه فرنگی: 4 روش حرفه ای و آسان

  • توسط: admin


یکی از بهترین روش‌های نگهداری از رب گوجه خانگی برای مدت طولانی، قرار دادن آن در فریزر است. در این روش کیفیت رب گوجه برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌شود و ماندگاری آن نیز افزایش پیدا می‌کند. اما چگونه رب گوجه را فریز کنیم؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش درست فریز کردن رب گوجه فرنگی برای نگهداری طولانی آشنا شوید.

روش نگهداری رب گوجه فرنگی در فریزر

فریز کردن رب گوجه یک روش ساده برای جلوگیری از فساد و حفظ کیفیت رب است که از تغییر طعم رب گوجه جلوگیری می‌کند و برای نگهداری آن به مدت طولانی استفاده می‌شود. اما چگونه رب گوجه را فریز کنیم؟ در ادامه می‌توانید با روش‌های فریز کردن رب گوجه آشنا شوید.

۱- فریز کردن رب گوجه روی کاغذ روغنی

یکی از روش‌های نگهداری طولانی مدت رب گوجه فرنگی، منجمد کردن آن روی کاغذ روغنی است. در این روش روی یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. در ادامه به اندازه یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی روی کاغذ روغنی بریزید.

سپس همه رب‌ها را به همین شکل روی کاغذ روغنی قرار دهید. حالا سینی را برای مدت ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا گلوله‌های رب گوجه منجمد شوند.

در مرحله بعد می‌توانید سینی را از فریزر خارج کنید و گلوله‌های رب را در یک ظرف در بسته یا کیسه زیپ دار بریزید و دوباره در فریزر بگذارید. با این روش می‌توانید برای تهیه غذا یکی از تکه‌های رب گوجه را بردارید و به راحتی استفاده کنید.

۲- فریز کردن رب گوجه در کیسه زیپ دار

بیشتر افراد برای نگهداری رب گوجه فرنگی در فریزر از کیسه پلاستیکی استفاده می‌کنند. در این روش باید رب گوجه را در کیسه‌های پلاستیکی زیپ دار بریزید و سپس خوب رب را به خوبی در پلاستیک پهن کنید. هر چقدر ضخامت رب کمتر باشد، بعد از منجمد شدن راحت‌تر جدا می‌شود.

برای این که رب بعد از انجماد به سادگی جدا شود، می‌توانید با دست یا با کمک پشت قاشق شیارهایی روی پلاستیک رب ایجاد کنید. در این مرحله مراقب باشید که پلاستیک بریده نشود. سپس کیسه پلاستیکی را در فریزر قرار دهید تا رب منجمد شود.

بیشتر بخوانید: علت تلخی رب گوجه فرنگی و راه‌های رفع آن

۳- فریز کردن رب گوجه در قالب یخ

بسیاری از افراد برای نگهداری رب خانگی به مدت طولانی آن را در قالب یخ می‌ریزند و سپس در فریزر قرار می‌دهند. بعد از چند ساعت که رب گوجه به طور کامل منجمد شد، می‌توانید آن را از قالب خارج کنید و در پاکت یا کیسه‌های زیپ دار بریزید. سپس دوباره قالب‌های رب گوجه را در فریزر قرار دهید تا دوباره منجمد شوند.

۴- فریز کردن رب گوجه در قالب مافین

برای منجمد کردن رب گوجه در فریزر می‌توانید رب را در قالب‌های کوچک مافین بریزید. سپس آن را در فریزر قرار دهید تا رب منجمد شود. در انتها رب را در کیسه پلاستیکی بریزید و در فریزر قرار دهید. در این روش می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی یا فلزی برای منجمد کردن رب گوجه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص رب گوجه فرنگی تقلبی

نکاتی که باید برای فریز کردن رب گوجه بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای فریز کردن رب گوجه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای منجمد کردن رب گوجه می‌توانید رب را در ظروف شیشه‌ای بریزید و سپس درب شیشه را ببندید و آن را در فریزر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که برای منجمد کردن رب گوجه در فریزر نباید ظرف را به طور کامل پر کنید.برای نگهداری رب گوجه فرنگی در شیشه نوشابه باید یک قیف روی شیشه نوشابه قرار دهید و بعد رب را داخل آن بریزید. در ادامه درب شیشه را به طور محکم ببندید و آن را در فریزر قرار دهید. این روش تنها زمانی استفاده می‌شود که مقدار ربی که تهیه کرده‌اید زیاد است. برای استفاده از این رب باید آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا رب نرم شود. برای نگهداری رب در بطری بهتر است از بطری‌های کوچک استفاده کنید.به هیچ عنوان برای نگهداری رب گوجه در فریزر از ظروف فلزی استفاده نکنید.رب گوجه به طور کامل در فریزر یخ نمی‌زند؛ زیرا نقطه انجماد رب از دمای فریزر کمتر است. از همین رو رب کاملا سفت نمی‌شود. در صورتی که آب رب زیاد باشد، رب بعد از انجماد سفت می‌شود.فریزر کردن رب گوجه موجب غیر فعال شدن باکتری‌های مضر آن می‌شود و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.مدت زمان ماندگاری رب گوجه فرنگی در فریزر بین ۳ تا ۶ ماه است و پس از آن کیفیت رب گوجه کاهش پیدا می‌کند.برای فریز کردن رب گوجه در کیسه فریزر باید رب‌ها را در پلاستیک بریزید و خوب پخش کنید. سپس رب را با پشت قاشق قسمت بندی کنید و در فریزر قرار دهید.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه روش‌های فریز کردن رب گوجه اشاره شد. برای فریزر کردن رب گوجه حتما آن را در ظرف مناسب یا در کیسه زیپ دار یا پلاستیک بریزید و در فریزر منجمد کنید. شما از چه روشی برای منجمد کردن رب گوجه استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید