تاثیر خاک بر سلامت روان: ارتباطی که هر کس نیاز دارد!

  • توسط: admin


ارتباط با زمین، به معنای واقعی کلمه، می تواند برای سلامت روان ما مفید باشد. دلیل واضح است: تماس مستقیم پوست با طیف بسیار متنوعی از میکروب‌های موجود در خاک، مستقیماً بر میکروبیوم ما تأثیر می‌گذارد که به عملکردهای ذهنی ما نیز مرتبط است.

با این حال، به نقل از سرگرمی روز، نحوه تأثیر خاک بر آگاهی ما فراتر از تماس فیزیکی است. غذاهای سالم در خاک های سالم رشد می کنند و محتوای مواد غذایی ما ارتباط مستقیمی با سلامت خاک دارد. در نهایت، بدون خاک زیر پای ما هیچ درختی بالای سرمان نخواهیم داشت و فضاهای سبزی که بدن و ذهن ما به آن تکیه می کند مستقیماً به خاک وابسته است.

طیف گسترده ای از راه حل های سلامت روان امروزه در دسترس است، در حالی که درمان های بسیاری را می توان در طبیعت یافت.

میکروبیوم خاک و روده

در دنیای مدرن، این باور که یک محیط سالم برای حفظ سلامت ضروری است، بسیار نهادینه شده است. با این حال، یافته های مربوط به محور روده-مغز این فرض را به چالش می کشد.

اکنون می دانیم که هر باکتری در روده ما عملکرد متفاوتی دارد. از هضم کربوهیدرات های پیچیده و تولید ویتامین گرفته تا تنظیم سیستم ایمنی بدن.

میکروب های روده همچنین مسئول تولید هورمون هایی مانند سروتونین هستند که خلق و خوی ما را تعدیل می کند.

به همین دلیل است که تنوع باکتری ها بسیار مهم است و هر چه طیف وسیع تری از میکروب ها در معرض آنها قرار بگیریم، طیف وسیع تری از کارگران بیولوژیکی در بدن خود داریم. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد هر کاری که طبیعت انجام می‌دهد به دلیلی انجام می‌شود و این کار توسط میکروارگانیسم‌ها نیز انجام می‌شود.

مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض طیف متنوعی از میکروب ها به حفظ یک ارتباط سالم روده و مغز کمک می کند و می تواند ما را در برابر بسیاری از اختلالات روانی محافظت کند.

تعداد میکروب ها در یک قاشق چای خوری خاک سالم از تعداد افراد روی کره زمین بیشتر است. علاوه بر این، بسیاری از گروه های میکروبی موجود در خاک در بدن انسان وجود دارد و بیشتر میکروبیوم بدن انسان نیز در روده و پوست انسان متمرکز است.

در نتیجه میزان تماس انسان با خاک بر تنوع و سلامت میکروبیوتای روده و سلامت روده تأثیر می گذارد.

دکتر عمران مایر، مدیر مرکز تحقیقات بیماری های گوارشی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، توضیح می دهد که میکروبیوم موجود در خاک نه تنها تولید پلی فنول ها را در گیاهان تحریک می کند، بلکه آنها را در روده انسان نیز فعال می کند و این امکان را به شما می دهد. – جذب آسان مواد مغذی

به طور خلاصه، برای محافظت از سلامت روان خود، ممکن است لازم باشد دستان خود را کثیف کنید.

محتوای خاک و مواد مغذی ما

ارتباط بین سلامت انسان و سلامت خاک بسیار فراتر از تماس فیزیکی است. مقدار مواد مغذی موجود در وعده های غذایی ما با سلامت خاکی که در آن رشد می کند ارتباط مستقیم دارد.

عملکردهای فیزیولوژیکی و روانی انسان به درشت مغذی ها بستگی دارد، به عنوان مثال. کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها که منبع اصلی انرژی برای بدن انسان هستند.

مطالعات همچنین ارتباط بین کاهش مواد آلی در خاک و تأثیر آن بر مواد غذایی را تأیید می کند. به همین دلیل است که تخریب خاک برای توسعه کشاورزی فشرده و استفاده بیش از حد از کودهای مصنوعی منجر به کاهش مواد مغذی در مواد غذایی ما می شود و تأثیر واقعی بر سلامت روان ما دارد.

از جمله، تحقیقات نشان می دهد که کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند باعث افسردگی شود.

وجود برخی ویتامین ها در غذاهای ما بسیار مهم و حیاتی است، زیرا این ویتامین ها نقش اساسی در تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین دارند که بر تنظیم خلق و خوی تأثیر می گذارد. عملکرد صحیح سیستم آنتی اکسیدانی که در ایجاد اختلالات روانی نقش دارد نیز به غلظت این ویتامین ها در مواد مغذی ما بستگی دارد.

دکتر Uma Naidoo از دانشکده پزشکی هاروارد در مورد ارتباط بین سلامت خاک و سلامت انسان می گوید: «تنوع زیستی خاک واقعاً بر تنوع زیستی میکروبیوم روده تأثیر می گذارد و سلامت میکروبیوم از نظر علمی با ایجاد تغییرات برای بدن سالم مرتبط است. پس به دقت در مورد غذاهایی که می خورید و تاثیری که ممکن است بر بدن و مغز شما داشته باشند فکر کنید.

زمین و فضای اطراف ما

تحقیقات همچنین ارتباط بین گذراندن وقت در فضای سبز و بهبود سلامت روان را تایید می کند.

از تمرینات ژاپنی مانند Shinrin Yoko، که به عنوان جنگل درمانی ترجمه می شود، تا توصیه های وزارت بهداشت بریتانیا برای تشویق فعالیت های مبتنی بر طبیعت برای بهبود سلامت روانی و جسمی (تجویز اجتماعی سبز)، همه تأثیر قابل توجه طبیعت بر سلامت روان انسان را نشان می دهد. .

به عنوان مثال، مطالعه ای در مورد تأثیرات «جنگل درمانی» بر سلامت انسان نشان داد که سطح استرس در بدن انسان و سطوح کورتیزول (به عنوان نشانگر زیستی استرس) را در گروه هایی که در جنگل بودند در مقایسه با گروه هایی که در جنگل قرار نداشتند کاهش داد. مناطق شهری، حدود 16 درصد کمتر است.

خاک برای حفظ سلامتی ما ساکت است. به همین دلیل زمان آن رسیده است که خاک را به عنوان چیزی کثیف که باید از آن پرهیز کرد تلقی نکنیم و آن را به سادگی به عنوان ارگانیسمی بپذیریم که از آنچه در اطراف آن است محافظت می کند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید