راهکارهای معجزه‌آسا برای پوست و موی سالم و زیبا

  • توسط: admin


مراقبت و نگهداری از پوست و مو در سلامت و زیبایی بسیار حائز اهمیت است. اما آیا شما از روش‌های صحیح مراقبت از پوست و مو اطلاع دارید؟ در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا نکات طلایی و ضروری مراقبت از پوست و مو را در اختیارتان قرار دهیم.

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

در ادامه به چند نکته طلایی برای مراقبت از پوست اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- کرم ضد آفتاب استفاده کنید

برای مراقبت از پوست خودتان هر روز قبل از خارج شدن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب یکی از کرم‌های جوان‌سازی پوست به‌ حساب می‌آید که باعث کاهش سرعت پیری پوست می‌شود.

همچنین کرم ضد آفتاب به جلوگیری از سرطان پوست کمک می‌کند و یکی از موارد مراقبت از پوست است. به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که حاوی spf 30 (یا بالاتر) و ضدآب باشد تا در مواقعی که به استخر می‌روید کرم ضد آفتاب روی پوستتان پاک نشود.

۲- سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث پیری زودرس می‌شود و زخم‌های بدن را به‌ کندی بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهند سیگار کشیدن باعث بعضی از بیماری‌های پوستی از جمله پسوریازیس، هیدرانیت، سوپوراتیوا را بدتر می‌کند.

۳- از سرطان پوست جلوگیری کنید

هرگونه واکنش غیرطبیعی را که روی پوست خود مشاهده کردید، یا هرگونه خارش، خونریزی و یا التهاب غیرطبیعی حتماً به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک زعفران برای زیبایی پوست و مو

۴- برنزه شدن

اگر دنبال برنزه شدن پوستتان هستید، سعی کنید قبل از سنین بلوغ این کار را انجام ندهید؛ زیرا خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. البته به طور کلی برنزه شدن در هر موقع که بخواهید چه داخل خانه (سولاریوم) و چه خارج از خانه زیاد توصیه نمی‌شود. 

کرم‌های محافظتی برنزه شدن در برابر خورشید می‌تواند در مراقبت از پوست موثر باشد. یادتان باشد از کرم‌های مراقبت از پوست استفاده کنید که با پوستتان سازگاری داشته باشد.

۵- برای پاک کردن پوست صورتتان مقاومت نکنید

به‌ صورت طبیعی ممکن است پوست شما به‌ شدت عرق کند یا آکنه داشته باشد که این امری طبیعی است. اسکراب (جوان‌سازی پوست) کردن، پوست شما را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث بدتر شدن مشکلات پوستی شما شود و سلامتی پوست شما را به خطر بیندازد.

۶- صورت خود را اصولی بشویید

هنگامی‌ که از خواب بیدار می‌شوید صورتتان را بشویید تا باکتری‌هایی که در زمان خوابیدن بر روی پوست شما قرار می‌گیرند از بین بروند. قبل از خواب نباید هیچ‌گونه اثری از لوازم آرایشی روی صورت شما باقی بماند، کافی است با محلول شستشو مرغوب و یا صابون‌های شستشو صورت، صورتتان را کامل پاک‌ کنید.

سپس به‌ آرامی صورت خود را تمیز کنید، آن را با آب آشامیدنی بشویید و در ادامه با یک پاک‌کننده ملایم صورتتان را خشک کنید. شما می‌توانید انگشت دستتان را روی گونه‌هایتان قرار دهید و با یک حرکت دورانی صورت خود را خشک کنید.

بیشتر بخوانید: خواص انبه برای پوست و مو

۷- استرس پوست را خراب می‌کند

استرس خودتان را مدیریت کنید. استرس در پوست شما تأثیر مستقیم دارد و فرد دچار برخی از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (اگزما) می‌شود و همین‌طور سیستم دفاعی و اعصابی را به هم می‌ریزد، سعی کنید با استرس مقابله کنید.

اگر مورد مشکوکی در پوست خودتان مشاهده کردید حتماً با متخصص پوست در میان بگذارید. آن‌ها می‌توانند کرم‌های آبرسان، پاک‌سازی پوست و ترمیم‌کننده‌های مناسب با پوستتان را به شما معرفی کنند.

مراقبت‌های لازم برای داشتن موی سالم

ما معتقدیم که سلامت و زیبایی مو تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری دارد. مو را چند بار در هفته شستشو دهید؛ به خصوص افرادی که موهای چرب دارند. سپس موارد مراقبتی زیر را رعایت کنید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

۱- سشوار

برای مراقبت از مو از سشوار استفاده کنید؛ چرا که خوابیدن با موهای خیس اصلا توصیه نمی‌شود. هر زمان که موهای خود را شستشو می‌دهید از سشوار استفاده کنید و حد فاصله سشوار و مو را رعایت کنید. سعی کنید سشوار در پایین‌ترین درجه حرارت ممکن باشد تا به موهایتان آسیب وارد نشود.

۲- روغن آرگان

روغن آرگان افسانه‌ای از درخت آرگان مارکوک یکی از عناصر محبوب بسیاری از محصولات زیبایی امروز است. روغن آرگان مخصوص این است که موهای شما را نرم‌تر، ابریشمی و شفاف‌تر کند.

روغن آرگان برای زیبایی مو ایده آل است و حتی می‌تواند برای درمان موهای آسیب‌ دیده و موهای موخوره دار استفاده شود. به طور کلی استفاده از روغن آرگان به‌ منظور مراقبت از مو و تقویت آن بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای زیبایی قدیمی که هوز هم معجزه می‌کنند

۳- بیوتین

بیوتین یک ویتامین محلول در آب از خانواده ویتامین B است که به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. ویتامین‌های محلول در آب به‌ راحتی در بدن ذخیره نمی‌شوند؛ بنابراین باید هر روز مصرف شوند، که معمولا به شکل کپسول هستند.

 ۴- ویتامین C

ویتامین C که به‌ عنوان اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، یک مواد مغذی محلول در آب است که در برخی از غذاها یافت می‌شود. این ویتامین برای بدن به‌ عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و با تولید کلاژن و پروتئین باعث افزایش سلامت مو می‌شود.

در این مطلب از مجله سبک زندگی آدرینبه نکات مهمی برای مراقبت از پوست و مو اشاره کردیم. پشنهاد می‌کنیم حتما این نکات را در روتین زندگی خود بگنجانید تا پوستی زیبا و موهایی درخشان را برای خود به ارمغان آورید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید