آیا می‌خواهید بدون استفاده از منقل، کباب خوشمزه‌ای بپزید؟ ۴ راهکار حیرت‌انگیز برای تهیه کباب روی گاز!

  • توسط: admin


کباب کردن گوشت و مرغ و انواع خوراکی‌ها روی منقل یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه غذا محسوب می‌شود. اما اگر به دنبال راهی برای کباب کردن ساده و بدون کثیفی در داخل آپارتمان یا منزل خود هستید، بهتر است از روش‌های خلاقانه و بی‌دردسر کمک بگیرید.

در این مقاله از بخش آشپزی در آدرینبلاگ می‌توانید با طرز تهیه کباب بدون منقل در آپارتمان آشنا شوید.

روش‌های درست کردن کباب بدون منقل در آپارتمان

درست کردن کباب روی منقل در آپارتمان‌های امروزی برای همه افراد میسر نیست. از طرفی آماده کردن کباب روی گاز نیز موجب کثیف شدن اجاق گاز و همچنین پخت نامناسب کباب‌ها می‌شود.

درست کردن کباب روی گاز موجب می‌شود تا برخی از قسمت‌های گوشت بسوزند و برخی از قسمت‌ها به صورت پخته نشده باقی بمانند. در این شرایط می‌توانید از ترفندهای تهیه کباب بدون منقل استفاده کنید. در این بخش می‌توانید با چند روش طرز تهیه کباب بدون منقل در آپارتمان آشنا شوید.

۱- استفاده از ظرف آلومینیومی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که همه ما در زمان آماده کردن کباب روی گاز با آن مواجه می‌شوید، کثیف شدن گاز و همچنین سوختن و سیاه شدن کباب‌ها است. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید از یک ظرف آلومینیومی یا مقداری ورق آلومینویم استفاده کنید.

در این روش باید یک ظرف آلومینیومی مستطیلی تهیه کنید. به کمک یک کاتر یا چاقوی تیز، قسمت وسط و کف ظرف را به اندازه ۵ تا ۶ سانتی‌متر و به صورت به علاوه برش دهید. سپس آلومینیوم را به طرفین تا کنید تا وسط ظرف به صورت مربعی خالی شود.

بیشتر بخوانید: کباب وزیری رو اینطوری درست کن

حالا ظرف را روی گاز قرار دهید، طوری که شعله گاز به طور کامل در قسمت سوراخ ظرف آلومینیومی قرار بگیرد. گوشت و مرغ مزه دار شده را به سیخ بکشید و آن‌ها را روی ظرف آلومینیومی بچینید. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید کباب‌ها روی حرارت ملایم آماده شوند. بعد از این که یک سمت کباب‌ها آماده شدند، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم بپزد.

با این روش در زمان کباب کردن روی شعله گاز، حرارت به صورت یکسان پخش می‌شود و از طرفی گاز شما بعد از کباب کردن کثیف نمی‌شود. اگر به ظرف آلومینیومی دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از یک تکه ورق آلومینیومی نیز استفاده کنید.

۲- استفاده از کباب پز روگازی

اگر امکان درست کردن کباب روی منقل را ندارید، می‌توانید از کباب پزهای روگازی برای تهیه کباب استفاده کنید. استفاده از این کباب پزها از کثیف شدن گاز تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند و با تنظیم حرارت به صورت یکسان، به بهبود پخت کباب کمک می‌کنند. برای تهیه کباب به وسیله کباب پز باید گوشت و مرغ را به روش دلخواه مزه دار کنید و به سیخ بکشید.

سپس کباب پز را روی گاز بگذارید و سیخ‌ها را روی کباب پز قرار دهید. استفاده از کباب پز موجب می‌شود تا کباب‌ها به آرامی و با حرارت مناسب‌تری آماده شوند و در انتها مزه و کیفیت بهتری داشته باشند.

در برخی از انواع کباب پزها نیازی نیست که گوشت و مرغ را به سیخ بکشید و روی کباب پز بگذارید، بلکه می‌توانید گوشت‌های مزه دار شده را روی کباب پز بچینید و آن‌ها را بپزید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ نکته کلیدی برای درست کردن جوجه کباب

۳- استفاده از یک ظرف سنگ رودخانه‌ای

اگر دوست دارید کباب شما روی گاز با طعم کباب زغالی آماده شود، تنها به مقداری سنگ رودخانه‌ای یا سنگ نان سنگک نیاز دارید. برای تهیه این کباب باید گوشت یا مرغ را با مواد دلخواه مزه دار کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خورد گوشت‌ها بروند.

مقداری سنگ با اندازه نسبتا کوچک تهیه کنید و آن‌ها را خوب و با آب فراوان بشویید تا تمیز شوند. در ادامه سنگ‌ها را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و خوب پهن کنید. مقدار سنگ باید به اندازه باشد که ته قابلمه را به طور کامل بپوشاند.

گوشت‌های مزه دار شده را به سیخ بکشید. ماهیتابه سنگ‌ها را روی حرارت قرار دهید تا سنگ‌ها داغ شوند. سپس سیخ کباب‌ها را روی ماهیتابه قرار دهید و اجازه دهید کباب‌ها روی حرارت ملایم بپزند. بعد از این که یک سمت کباب‌ها پختند، آن‌ها را برگردانید. استفاده از سنگ موجب می‌شود تا حرارت به آرامی و به صورت یکسان به گوشت‌ها برسد و گوشت‌های شما با بهترین کیفیت کباب شوند.

۴- استفاده از توری کباب پز

یکی دیگر از روش‌های دیگر برای درست کردن کباب بدون منقل در آپارتمان، استفاده از توری‌های کباب پز است. در این روش باید گوشت یا مرغ را به هر روشی که دوست دارید مزه دار کنید. سپس توری کباب پزی را روی شعله گاز قرار دهید. پوست یا مرغ را روی توری قرار دهید.

شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و توری را روی آن بگذارید. برای شروع باید همه قسمت‌های توری را روی شعله بگیرید تا تکه‌های گوشت و مرغ حرارت ببینند. در ادامه توری را روی گاز قرار دهید و هر از چند گاهی تکان دهید تا تمام قسمت‌های گوشت و مرغ شما به خوبی بپزد.

بعد از این که یک سمت کباب‌ها پختند، توری را برگردانید تا طرف دیگر کباب‌ها نیز بپزد. در این روش بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن کباب‌ها، مقداری کره آب شده و لیمو ترش را ترکیب کنید. بعد از این که کباب‌ها پختند، می‌توانید با کمک برس ترکیب کره و لیمو را روی کباب‌ها بمالید تا آبدار و خوش طعم شوند.

نکاتی که باید برای پخت کباب بدون منقل روی گاز بدانید

برای پخت کباب روی گاز حتما هود را روشن کنید و درب و پنجره‌ها را باز بگذارید تا دود به سرعت از فضای خانه خارج شود.در زمان پخت کباب روی اجاق گاز حتما شعله گاز را کم کنید تا گوشت به خوبی بپزد. زیاد کردن شعله گاز موجب خشک شدن و سوختن کباب‌ها می‌شود.برای این که کباب شما خوشمزه‌تر شود، حتما آن را از ۱۲ ساعت قبل مزه دار کنید و در یخچال قرار دهید.برای این که کباب شما آبدار شود، می‌توانید با کمک برس، در زمان پخت یا پس از آن مقداری کره روی آن‌ها بزنید.

در این مقاله به ۴ روش طرز تهیه کباب بدون منقل در آپارتمان اشاره شد. اگر امکان درست کردن کباب روی منقل را ندارید، بهتر است در اولین فرصت یکی از روش‌هایی که در این مقاله ارائه شد را امتحان کنید و از طعم یک کباب فوق العاده خوشمزه و بی‌دردسر روی اجاق گاز لذت ببرید. اگر تجربه درست کردن کباب روی اجاق گاز را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید