راز تمیز کردن کیسه‌های زیپ‌دار برای استفاده دوباره!

  • توسط: admin


نایلون های زیپ دار که با نام های زیپ کیپ، زیپ لاک و زیپ پک و کیسه های زیپ دار نیز شناخته می شوند، برای بسته بندی و فریز کردن انواع مواد غذایی به کار می روند زیرا از ورود ھوا به داخل کیسه و نفوذ قارچ و باکتری و رطوبت جلوگیری کرده و درآن می توان مواد غذایی را طولانی تر نگھداری نمود.

یکی از متداول ترین سوالات درباره نایلون های زیپ دار این است که آیا می توان از کیسه های زیپ دار چندین بار استفاده نمود؟ طریقه شستشوی نایلون‌های زیپ دار چگونه است؟ در این بخش از آدرینبلاگ، به این سوالات پاسخ داده ایم.

آیا می‌توان از کیسه‌های زیپ‌دار چندین‌بار استفاده نمود؟

نایلون های زیپ دار قابلیت استفاده برای چندین بار را دارا هستند وامکان شستن و استفاده مجدد از آنها وجود دارد بنابراین کیسه‌های پلاستیکی را بعد از هر بار استفاده دور نریزید و به درستی آنها را بشویید و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چند روش عالی برای تمیز کردن بطری‌های روغنی

طریقه شتشوی زیپ کیپ

برای شستشوی زیپ کیپ ها به طریقه زیر عمل کنید:

روش اول

نایلون های زیپ دار را به سمت بیرون برگردانید.آنها را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.ماشین ظرفشویی را به طور معمول روشن کنید.برای استفاده دوباره از نایلون های زیپ دار، آنها باید کاملا خشک و تمیز باشند.

روش دوم

در یک ظرف را کمی آب ولرم و صابون یا مایع ظرفشویی بریزید.همه قسمت های نایلون های زیپ دار را با آب گرم و صابون بشویید اما از شستشو با آب خیلی داغ خودداری نمایید زیرا می‌تواند بر پلاستیک تأثیر بگذارد.کیسه ها کاملا خشک کنید تا از هرگونه کپک یا رشد قارچ‌ها داخل آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: کاربردهای فویل در خانه‌داری که شما را شگفت زده می‌کند

نکات مهم برای استفاده دوباره از زیپ کیپ‌ها

از کیسه زیپ دار که در آنها گوشت خام مانند مرغ، ماهی، گوشت قرمز و… نگهداری نموده اید، دوباره استفاده نکنید.از استفاده دوباره از کیسه های زیپ دار که در آنها غذای چرب نگهداری نموده اید، خودداری نمایید زیرا پاک کردن این غذا از روی کیسه دشوار است.از کیسه های آسیب دیده یا پاره شده استفاده مجدد نکنید.برای تمیز کردن کیسه های زیپ دار شما می توانید از هر نوع مواد شوینده ظرف استفاده کنید اما استفاده از مواد شوینده ملایم ممکن است به ماندگاری بیشتر کیسه های پلاستیکی شما کمک کنند.بعد از شستشوی کیسه ها، اجازه دهید به صورت کامل خشک شوند اگر رطوبتی داخل آن بماند سبب ایجاد کپک در آن می شود.برای خشک شدن کیسه می توانید آن را با در باز در هوای آزاد قرار دهید و سپس نم آن را با دستمال میکرو فیبر پاک کنید.

منبع: نمناک

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید