شگفتی فروش حداقل ۶۱ میلیون کنسول PS5!

  • توسط: admin


طی آخرین گزارش مالی سونی مبنی بر عملکرد این شرکت در چارک اول سال مالی ۲۰۲۴، حدود ۲.۴ میلیون کنسول PS5 در این بازه فروخته شده است.

این میزان فروش نسبت به ۳.۳ میلیون دستگاه فروخته شده در سه ماهه اول سال گذشته کاهش یافته است، اما با این وجود تعداد کل فروش PS5 تا به امروز را به ۶۱.۷ میلیون دستگاه می‌رساند. نتایج فروش این کنسول به طور کلی مثبت بوده است. نتیجه این فروش، رشد درآمدی این شرکت با ۳۲ درصد سود از ۳۳۵ میلیون دلار در سال به ۴۴۳ میلیون دلار رسیده است.

در خلاصه این گزارش، سونی افزایش درآمد سال به سال را تحت تاثیر تغییرات ارز خارجی، افزایش فروش عناوین بازی‌های فرست پارتی و افزایش فروش خدمات شبکه، مثل پلی استیشن پلاس نسبت می‌دهد. با این حال، «کاهش در فروش سخت افزار به دلیل کاهش فروش کنسول‌ها» را تصدیق می کند.

علیرغم افزایش کلی درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار، سونی همچنین گزارش می‌دهد که فروش واحدهای نرم‌افزار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، به طوری که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۵۳.۶ میلیون دستگاه در مقایسه با ۵۶۵ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، فروخته شده است. همچنین گزارش‌ها نشان می دهد که نسبت دانلود بازی‌های دیجیتال به بازی‌های فیزیکی ۸۰٪ در مقابل ۲۰٪ بوده است.

کاهش فروش سخت افزار نسبت به سال گذشته تعجب‌آور نیست. با این وجود سونی می‌تواند امیدوار باشد که Astro Bot یا دیگر آثار فرست پارتی پیش روی پلی‌استیشن مردم را وادار کند که دوباره به فکر خرید PS5 افتاده و فروش کنسولات این شرکت را افزایش دهند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید