جادویی علیه آفتاب: 12 ماسک سوختگی که معجزه خیزند!

  • توسط: admin


برای درمان خانگی آفتاب سوختگی راهکارهای مختلفی وجود دارد و استفاده از ماسک‌ها یکی از موثرترین روش‌های برطرف کردن آثار آفتاب سوختگی پوست صورت و بدن است. در این مقاله از بخش سبک زندگی در آدرینبلاگ می‌توانید با ۱۲ ماسک صورت برای آفتاب سوختگی آشنا شوید.

طرز تهیه ۱۲ ماسک ترمیم کننده آفتاب سوختگی

قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب موجب بروز التهاب و سوختگی می‌شود و استفاده از ماسک‌های خانگی برای بهبود این وضعیت بسیار مناسب است. در ادامه این بخش به ۱۲ ماسک صورت برای آفتاب سوختگی اشاره شده است.

۱- ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین ماسک‌ها برای کاهش التهاب، سوزش و درد ناشی از آفتاب سوختگی است که به افزایش رطوبت پوست و بهبود پوست سوخته کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک باید با استفاده از قاشق، ژل داخل برگ‌های آلوئه ورا را جدا کنید و در یک ظرف بریزید.

سپس از این ژل برای پوست صورت و بدن بعد از آفتاب سوختگی استفاده کنید. اگر به برگ تازه آلوئه ورا دسترسی ندارید، می‌توانید از ژل‌های طبیعی آلوئه ورا که به صورت بسته بندی شده به فروش می‌رسند نیز استفاده کنید.

۲- ماسک آلوئه ورا و خیار

خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و برای کاهش التهاب مفید است و ژل آلوئه ورا نیز به آبرسانی، کاهش التهاب و ترمیم پوست کمک می‌کند. برای تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا و خیار باید یک عدد خیار را بشویید و بعد آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید.

در ادامه ۴ قاشق ژل آلوئه ورای طبیعی به خیارها اضافه کنید. در صورتی که به کپسول ویتامین E دسترسی دارید، می‌توانید ۲ عدد کپسول را بشکافید و روغن داخل آن را نیز به ماسک خود اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و بعد خیارهای آغشته به آلوئه ورا و ویتامین E را روی پوست قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب سرد بشویید.

۳- ماسک عسل

برای درمان سریع آفتاب سوختگی صورت و بدن می‌توانید از ماسک عسل استفاده کنید. عسل خاصیت درمانی زیادی دارد و درست مثل یک آنتی بیوتیک طبیعی از التهاب و ورم پوست محافظت می‌کند. برای درمان آفتاب سوختگی می‌توانید مقداری عسل را در یک کاسه بریزید و بعد آن را با کمی آب رقیق کنید. در ادامه عسل را روی پوست آسیب دیده بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه پوستتان را با آب ولرم یا خنک بشویید.

۴- ماسک جوی دوسر

بلغور جو دوسر خاصیت ضد التهابی دارد و از حساسیت و تورم پوست جلوگیری می‌کند. برای تهیه این ماسک باید یک فنجان بلغور جو دوسر را در مخلوط کن یا میکسر بریزید و خوب پودر کنید. در ادامه آن را با مقداری آب ترکیب کنید و به آرامی ماسک را روی پوست آسیب دیده قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید.

۵- ماسک آووکادو و عسل

بهترین ماسک طبیعی برای درمان فوری آفتاب سوختگی استفاده از ترکیب آووکادو و عسل است. این ماسک سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و به افزایش رطوبت پوست کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک باید نصف یک آووکادو را خرد کنید و بعد به اندازه نصف قاشق روغن نارگیل و ۲ قاشق عسل به آن اضافه کنید. 

مواد را هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. حالا می‌توانید از این ماسک برای روی پوست آفتاب سوخته استفاده کنید. جالب است بدانید که ماسک آووکادو و عسل برای روشن کردن و رفع التهاب پوست نیز مفید است. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید پوست صورتتان را بشویید و بعد به خوبی خشک کنید.

۶- ماسک شیر

اگر در فکر امتحان کردن یک روش خانگی برای درمان آفتاب سوختگی هستید، بهتر است ماسک شیر را امتحان کنید. شیر خاصیت خنک کنندگی دارد و برای روشن کردن رنگ پوست، افزایش رطوبت و همچنین ترمیم پوست آسیب دیده نیز مفید است.

برای تهیه این ماسک تنها باید یک پارچه نخی و تمیز را در شیر سرد غوطه‌ور کنید. سپس این پارچه را روی پوست آسیب دیده قرار دهید تا شیر به آرامی جذب پوست شود.

۷- سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از اسید سیتریک است و از همین رو استفاده از آن به کاهش درد، خارش و التهاب پوست آسیب دیده کمک می‌کند. نکته‌ای که در مورد استفاده از سرکه سیب برای پوست وجود دارد این است که هیچگاه نباید از این سرکه به صورت خالص روی پوست استفاده کنید.

برای استفاده از ماسک سرکه سیب باید یک فنجان سرکه سیب طبیعی را با مقدار برابر آب ترکیب کنید و بعد آن را روی پوست خود بمالید. به خاطر داشته باشید که اگر پوست شما آسیب دیده یا زخمی روی آن وجود دارد، استفاده از این ماسک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

۸- ماسک جوش شیرین

یکی دیگر از انواع ماسک صورت برای رفع آفتاب سوختگی، ماسک جوش شیرین است. این ماسک برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته مفید است و پوست صورت را خنک می‌کند و استفاده از آن موجب کاهش قرمزی پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک باید حدود ۶۰ گرم جوش شیرین را با مقداری آب سرد ترکیب کنید و بعد این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. می‌توانید از این ماسک برای پوست بدن نیز استفاده کنید.

۹- ماسک چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی فنول‌های مختلف است که به تسکین آفتاب سوختگی و ترمیم پوست شما کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک می‌توانید مقداری چای سبز را در قوری بریزید و سپس قوری را با آب گرم پر کنید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا چای آماده شود. سپس یک پنبه را به چای سبز آغشته کنید و روی پوست صورت یا بدن خود بمالید تا سوختگی پوست بهبود پیدا کند.

۱۰- ماسک ماست و خیار

ماسک ماست و خیار پوست را خنک می‌کند و برای نرم کردن و ترمیم پوست نیز مفید است. برای تهیه این ماسک باید یک عدد خیار را بشویید و سپس به صورت ریز رنده کنید.

در ادامه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری ماست به خیار رنده شده اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. حالا از این ماسک برای خنک کردن پوست آسیب دیده استفاده کنید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانید پوست خود را بشویید.

۱۱- ماسک گوجه فرنگی و جوی دوسر

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است و استفاده از آن به روشن شدن پوست و از بین بردن التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند. برای تهیه ماسک گوجه فرنگی می‌توانید نصف فنجان پودر جوی دوسر را با یک عدد گوجه فرنگی رنده شده و ۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

سپس این ماسک را روی پوست آسیب دیده قرار دهید تا التهاب، درد، قرمزی و لکه‌های پوستی برطرف شوند.

۱۲- ماسک سیب زمینی

در طب سنتی بهترین ماسک برای آفتاب سوختگی صورت، سیب زمینی است. استفاده از سیب زمینی درد و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد و برای ترمیم پوست مفید است. برای تهیه این ماسک باید یک عدد سیب زمینی کوچک را رنده و بعد چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

در ادامه ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا خشک شود. در انتها می‌توانید پوستتان را با آب سرد بشویید.

در این مقاله به ۱۲ ماسک صورت برای آفتاب سوختگی و ترمیم پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب اشاره شد. شما از کدام ماسک‌های خانگی برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید