5 تا از بهترین فیلم و سریال‌های سرنای ساریکایا + بیوگرافی

  • توسط: admin


چه کسی عاشق بازیگری پرانرژی و جذاب سرنای ساریکایا نیست؟ با نگاهی به کارنامه‌ هنری این بازیگر محبوب، متوجه می‌شویم که او با حضور در آثار متنوع و نقش‌آفرینی‌های متفاوت، جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان باز کرده است.

در این مقاله از آدرینبلاگ، به معرفی ۵ تا از بهترین فیلم‌ و سریال‌های سرنای ساریکایا، می‌پردازیم.

بیوگرافی سرنای ساریکایا

نام انگلیسی: Serenay Sarıkayaسال تولد: ۱۹۹۲محل تولد: آنکارا، ترکیهتحصیلات: بخش تئاتر دبیرستان هنرهای زیبای آتاشهیر آدیگوزل در استانبولشغل: بازیگر و مدل

سرنای ساریکایا در چهارده سالگی نقش‌های فرعی در فیلم‌های “(Saskin (2006″ و ” (Plajda (2008″ داشت. اولین نقش اصلی او در سریال فانتزی کودکانه ” (Peri Masali (2008″ بود. نقش او در فیلم “Alice Müzikali” که اقتباسی موزیکال از آلیس در سرزمین عجایب است، تحسین منتقدان را برانگیخت و جوایز متعددی از جمله دو جایزه پروانه طلایی را دریافت کرد.

او در پانزده سالگی در یک مسابقه زیبایی شرکت کرد و جایزه ویژه هیئت داوران را در مسابقه زیبایی جوانان اروپا دریافت کرد. بعدها، ساریکایا نایب قهرمان مسابقات دوشیزه ترکیه ۲۰۱۰ شد. علاوه بر بازیگری، ساریکایا در بسیاری از فیلم‌های تبلیغاتی حضور داشته و چهره بسیاری از برندها است. در سال ۲۰۱۴، او توسط GQ ترکیه به عنوان زن سال انتخاب شد.

۱. سریال فی (Fi)

سال تولید: ۲۰۱۷بازیگران: اوزان گوون، سرنای ساریکایا، مهمت گونسورژانر: درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۷تعداد قسمت‌ها: ۲۲ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

جان مانای، روانشناس مشهوری است که زنان را به سرعت کنار می‌گذارد، اما پس از ملاقات تصادفی با دورو، رقاص جوان و زیبا، همه چیز تغییر می‌کند. او به زودی خانه‌ای در کنار خانه او می‌خرد و از تمام مهارت‌های حرفه‌ای خود استفاده می‌کند تا وارد زندگی دورو شود.

پیش از آمدن همسایه جدید، دورو زندگی خوش و آرامی با دنیز، دوست پسر نوازنده و با استعدادش داشت. اما اکنون، به لطف بازی‌های ذهنی جان، دورو به رابطه‌شان شک می‌کند.

دنیز و دورو ممکن است اهداف آسانی برای دستکاری‌های جان باشند، اما اوزگه، برای او چالشی بزرگ محسوب می‌شود. او خبرنگار سرسختی است که در حال تحقیق برای افشای حقیقت درباره این روانشناس مشهور تلویزیونی است و سوالاتش پاسخ‌های آسانی ندارند.

در نهایت، زندگی همه با تعقیب جنون‌آمیز جان برای زیبایی کامل تغییر می‌کند. تریلر روان‌شناختی «فی» کاوشی در وسواس است و آغازگر دوره جدیدی در درام ترکی محسوب می‌شود. این سریال، اقتباسی از سه گانه آزرا کوهن است.

۲. سریال جزر و مد (Medcezir)

سال تولید: ۲۰۱۳بازیگران: چاغاتای اولوسوی، سرنای ساریکایا، متین آکدولگرژانر: کمدی، درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۲تعداد قسمت‌ها: ۳۸ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

«جزر و مد» (به انگلیسی: Ebb and Tide)، یک سریال درام نوجوانانه ترکی است که اقتباسی از سریال تلویزیونی آمریکایی “او سی (The O.C)” ساخته جاش شوارتز است.

یامان که در یکی از حومه‌های استانبول زندگی می‌کند، به همراه برادرش کنان به دلیل سرقت یک ماشین از یک پمپ بنزین دستگیر و زندانی می‌شود. با کمک وکیلی به نام سلیم، یامان از زندان آزاد شده و به خانه مجلل او در محله اُلتینکوی استانبول می‌رود. او در آنجا با مرت، پسر سلیم، و میرا، دختر همسایه، آشنا می‌شود.

یامان و میرا (با بازی سرنای ساریکایا) عاشق هم می‌شوند، اما مشکلات مالی خانواده میرا و حضور دوست پسر سابق او، اورکون، رابطه آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یامان برای بهبود شرایط زندگی خود در دانشگاه ثبت نام می‌کند، اما با مشکلات و رقابت از سوی اورکون روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های تینیجری

۳. سریال خانواده (Aile)

سال تولید: ۲۰۲۳بازیگران: کیوانچ تاتلیتوگ، سرنای ساریکایا، نور سوررژانر: اکشن، درام، جنایی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۶.۶تعداد قسمت‌ها: ۳۰ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

«خانواده» (به انگلیسی: The Family) یک درام ترکی به کارگردانی احمد کاتیکیز است.

اصلان سویکان ممکن است رئیس بدنام‌ترین خانواده جنایی استانبول باشد، اما سر میز شام، مادرش حلیا با مشت آهنین حکومت می‌کند. او موفق شده است خاندان سرکش را با مجموعه‌ای از سنت‌های شکست‌ناپذیر کنار هم نگه دارد، مهم‌ترین آن‌ها این است که «نمی‌توانی از سر میز فرار کنی!» همه این‌ها زمانی به دود تبدیل می‌شود که اصلان به خاطر زنی که تازه با او آشنا شده است، روان‌شناس زیبا دوین (سرنای ساریکایا)، شام خانوادگی را به هم می‌زند.

دوین و اصلان عاشق می‌شوند و با نزدیک‌تر شدن به هم، روان‌شناس نمی‌تواند از تشخیص مشکلات خانواده ناهماهنگ او خودداری کند. اما آیا یک روان‌شناس که درست وسط میدان جنگ قرار گرفته می‌تواند همه را درمان کند؟ و آیا می‌تواند با فرد خودشیفته‌ای مثل اصلان، بدون اینکه کاملاً از زخم‌های خودش بهبود یابد، کنار بیاید؟

۴. فیلم آلیس (Alice Müzikali)

سال تولید: ۲۰۲۳کارگردان: سردار بیلیسنویسنده: آیلین آلیورن، مورات اویورکولاکبازیگران: سرنای ساریکایا، ازگی مولا، انیس آریکانژانر: فانتزی، موزیکالامتیاز (IMDB): ۶.۴مدت زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه

خلاصه داستان

فیلم «آلیس» (به انگلیسی: Alice the Musical)، با نام اصلی آلیس در سرزمین عجایب، نوشته‌ی لوییس کارول، با کارگردانی سردار بیلیس و طراحی رقص بیحان مرفی، به یک موزیکال مدرن و جذاب تبدیل شده است.

آلیس، گرفتار روزمرگی خسته‌کننده زندگی‌اش، به فراخوانی از یک اپلیکیشن موبایلی پاسخ می‌دهد و با دنبال کردن خرگوش سفید، خود را به دنیایی مجازی می‌سپارد. آلیس در جستجوی یافتن هویت واقعی خود و پاسخ به پرسش همیشگی “من کیستم؟”، وارد جهانی جادویی می‌شود که شجاعت و تخیل او را به چالش می‌کشد و او را مجبور می‌کند با ترس‌ها و آرزوهای عمیق خود روبرو شود. موزیکال آلیس داستان بلوغ دختری جوان در دنیای مجازی رو به رشد امروزی را روایت می‌کند، جایی که ارتباطات واقعی منجر به انزوای اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال‌های آراس بولوت اینملی

۵. فیلم بجای دوتامون (Ikimizin Yerine)

سال تولید: ۲۰۱۶کارگردان: امور توراگاینویسنده: پینار بولوتبازیگران: سرنای ساریکایا، نجات ایشلر، زرین تکیندورژانر: درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۶.۱مدت زمان فیلم: ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

خلاصه داستان

فیلم «بحای دوتامون» (به انگلیسی: For Both of Us)، داستان چیچک و دوغان را تعریف می‌کند: چیچک، دختری که در یک شهر کوچک بزرگ شده، به دوغان، معلم ادبیات مرموزی که پس از سال‌ها زندگی تحت فشار خانواده به این شهر آمده، دل می‌بازد. دوغان با ورود به زندگی چیچک، دنیای او را دگرگون می‌کند. هرچند دوغان سعی می‌کند از این عشق ممنوع دوری کند، اما دلش به چیچک گره خورده است. این عشق نه تنها زندگی خودشان، بلکه سرنوشت کل خانواده را برای همیشه تغییر خواهد داد.

در این مقاله از بخش فرهنگ و هنر آدرینبلاگ، به معرفی برخی تا از بهترین فیلم‌ و سریال‌های سرنای ساریکایا، پرداختیم، آیا با این لیست موافقید؟ به نظر شما چه عنوان دیگری باید در این لیست حضور پیدا کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع: Dizilah / IMDb

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید