12 نوشیدنی‌ خنک اما کم کالری برای کاهش وزن سریع و بی دردسر

  • توسط: admin


برای خنک شدن در فصل گرما، هیچ چیزی به اندازه نوشیدنی یک لیوان نوشیدنی یخی لذت بخش نیست. اما اکثر نوشیدنی‌های تابستانی کالری و قند بالایی دارند. در این مقاله از بخش آشپزی در آدرینبلاگ می‌توانید با ۱۲ نوشیدنی‌های خنک اما کم کالری در تابستان آشنا شوید.

انواع نوشیدنی خنک رژیمی در تابستان

اکثر نوشیدنی‌های خنکی که خیلی از ما روزانه استفاده می‌کنیم، سرشار از قند و کالری هستند. مصرف این نوشیدنی‌ها موجب افزایش قند خون و اضافه وزن می‌شود و خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را نیز افزایش می‌دهد. در این میان نوشیدنی‌های خنکی هستند که در عین خوشمزگی، کالری بسیار کمی دارند و بدون شکر آماده می‌شوند. در ادامه این بخش به ۱۲ نوشیدنی رژیمی و خنک اشاره شده است.

۱- آب

آب بهترین و کم‌کالری‌ترین نوشیدنی است که می‌توانید از آن برای هیدراته کردن و خنک شدن بدن استفاده کنید. نوشیدنی آب خنک به تنظیم دمای بدن و دفع مواد زائد کمک می‌کند و موجب می‌شود تا در گرمای تابستان کمتر دچار گرمازدگی و کم آبی شوید. فراموش نکنید که در هوای گرم بدن ما به آب بیشتری نیاز دارد و از همین رو سعی کنید در این شرایط آب بیشتری مصرف کنید.

۲- دتاکس واتر یا آب طعم دار

یکی دیگر از نوشیدنی‌های خنک اما کم کالری دتاکس واتر یا آب طعم دار است. دتاکس واتر که به عنوان آب سم زدا یا آب طعم دار نیز شناخته می‌شود، فاقد هر گونه قند و افزودنی است و به خاطر ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد، بسیار مفید است.

برای تهیه انواع دتاکس واتر باید میوه یا سبزیجات مورد نظرتان را خرد کنید و در آب بریزید. سپس آن را برای حداقل ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا عصاره میوه و سبزیجات از آن خارج شود. حالا می‌توانید از این آب خوش طعم در طول روز استفاده کنید.

برای تهیه نوشیدنی رژیمی برای باشگاه می‌توانید از انواع دتاکس واتر استفاده کنید. از محبوب‌ترین انواع این نوشیدنی می‌توان به ترکیب گریپ فروت و نعنا، لیمو ترش و نعنا، تمشک و لیمو ترش، توت و ریحان، هندوانه و نعنا، توت فرنگی پرتقال و لیمو، انار و توت فرنگی و سیب دارچین اشاره کرد.

۳- شیر توت فرنگی

شیر فواید زیادی برای بدن دارد و مصرف شیر یکی از بهترین راهکارها برای خنک شدن دمای بدن و جلوگیری از گرمازدگی در هوای گرم است. اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم، کم کالری و خنک هستید، بهتر است مقداری شیر کم چرب را همراه با چند عدد توت فرنگی تازه در مخلوط کن بریزید و مواد را برای ۲ دقیقه ترکیب کنید. حالا از این شیر توت فرنگی خوشمزه به عنوان میان وعده یا بعد از ورزش استفاده کنید.

۴- آیس کافی با گلاب و هل

اگر از طرفداران قهوه هستید، باید بدانید که یکی از بهترین نوشیدنی لاغری برای کاهش وزن، آیس کافی یا همان قهوه سرد است. در این روش باید قهوه را بدون شیر و شکر آماده کنید. سپس اجازه دهید قهوه کاملا خنک شود. حالا می‌توانید قهوه‌تان را همراه با چند قالب یخ در لیوان مورد نظر بریزید و میل کنید.

یکی از ترفندهای خوشمزه شدن آیش کافی اضافه کردن مقداری گلاب و هل به این نوشیدنی است. اگر تا به حال این مدل آیس کافی را امتحان نکرده‌اید، بهتر است در اولین فرصت آن را آماده کنید؛ مطمئن باشید از طعم این قهوه سرد شگفت زده می‌شوید.

بیشتر بخوانید: ۷ نوشیدنی برای ۷ روز هفته برای داشتن پوستی شفاف!

۵- آیس موکا

آیس موکا در واقع یک نوع قهوه شیرین و خوش طعم است که برای علاقه‌مندان به قهوه شیرین انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود. برای تهیه این قهوه باید آن را آماده کنید و سپس برای شیرین کردن آن از مقداری شیره افرا یا شیرین‌کننده‌های رژیمی استفاده کنید. در ادامه چند قالب یخ نیز در نوشیدنی بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

۶- اسموتی

اسموتی یکی دیگر از نوشیدنی‌های سالم و کم کالری است که اگر آن را با میوه‌های منجمد تهیه کنید، به طرز شگفت انگیزی خوشمزه می‌شوند. برای تهیه این نوشیدنی باید میوه مورد نظرتان را برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا منجمد شود.

سپس میوه منجمد شده را همراه با ماست یونانی و در صورت تمایل مقدار کمی عسل در مخلوط کن بریزید. همه مواد را با هم ترکیب کند و بعد اسموتی را در لیوان بریزید و میل کنید. در صورتی که اسموتی شما غلیظ به نظر می‌رسد، می‌توانید از کمی آب برای رقیق شدن آن استفاده کنید. از بهترین اسموتی‌های خنک و کم کالری می‌توان به ترکیب انبه و هویج، اسموتی سیب، آناناس و اسفناج، توت و لیمو و همچنین موز و جو دوسر اشاره کرد.

۷- دوغ

دوغ یک نوشیدنی مفید و خوش طعم است که کلسیم و پروتئین بالایی دارد. اگر در رژیم هستید، بهتر است از دوغ‌های کم چرب و کم کالری استفاده کنید. اضافه کردن چند قالب یخ به این نوشیدنی طعم بهتری می‌بخشد.

۸- شربت آبلیمو با عسل

شربت آبلیمو یکی از محبوب‌ترین شربت‌های تابستانی است. به طور معمول برای تهیه این شربت از شکر استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید برای کاهش کالری این نوشیدنی به جای شکر از مقداری عسل استفاده کنید.

برای درست کردن شربت آبلیمو باید مقداری آب لیمو ترش طبیعی را همراه با عسل در لیوان بریزید و بعد باقی مانده لیوان را با آب سرد پر کنید. مواد شربت را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. حالا می‌توانید چند قالب یخ به نوشیدنی اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ۱۷ نوشیدنی‌ مناسب برای دفع سنگ کلیه!

۹- آب سبزیجات

مصرف آب سبزیجات فواید زیادی برای بدن دارد و به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می‌کند. از طرف دیگر آب سبزیجات سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است و به خاطر کالری پایینی که دارد، برای کاهش وزن نیز مفید است.

برای تهیه آب سبزیجات می‌توانید از آب کرفس، خیار، تربچه، اسفناج و هر سبزی دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

نوشیدنی‌ خنک اما کم کالری

۱۰- موهیتو

موهیتو یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است که برای تهیه آن از ترکیب آب لیمو ترش تازه و برگ‌های نعنا استفاده می‌شود. برای مزه دار کردن موهیتو می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از انواع میوه‌های دیگر مثل خیار، توت فرنگی و هر میوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.

نکته مهمی که باید در مورد تهیه موهیتوی رژیمی بدانید این است که برای درست کردن این نوشیدنی باید به جای شکر از مقداری شیرین کننده استویا یا کمی عسل استفاده کنید.

۱۱- آیس تی

آیس تی یا همان چای سرد یا یخی، یک نوشیدنی محبوب بین علاقه‌مندان به چای است که به صورت یخی و خنک سرو می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی باید چای سیاه یا چای سبز را دم کنید. سپس صبر کنید تا کمی خنک شود. در ادامه می‌توانید چای را در فنجان بریزید و چند قالب یخ به آن اضافه کنید. برای مزه دار شدن این چای می‌توانید مقداری عسل به چای اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۱۲- آب انار

آب انار یک نوشیدنی خنک کننده و کم کالری است که برای تهیه آن از آب انار تازه استفاده می‌شود. این نوشیدنی سالم به افزایش چربی سوزی کمک می‌کند و مانع افزایش قند می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب انار طبیعی برای کنترل فشار خون و سم زدایی بدن نیز مفید است. به خاطر داشته باشید افرادی که به ناراحتی‌های گوارشی و سوزش معده مبتلا هستند، نباید از آب انار با معده خالی استفاده کنند.

در این مقاله به ۱۲ نوشیدنی خنک و کم کالری اشاره شد. مصرف این نوشیدنی و جایگزین کردن آن با نوشیدنی‌های شیرین و مضر، موجب کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود. شما از چه نوشیدنی‌های خنک اما کم کالری برای روزهای گرم تابستان استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید