تاثیرات مخرب دماهای بالا بر سیستم ایمنی و سلامت قلب

  • توسط: admin


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض دماهای داغ‌تر در مدت زمان کوتاهی چگونه می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و التهاب را تحریک کند. این اثرات می‌تواند بدن را در برابر عفونت‌ها آسیب پذیرتر کند و پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی را تسریع کند. این تحقیق بر خطرات بالقوه قرار گرفتن در معرض گرما با ادامه افزایش دمای جهانی تاکید دارد. در این مقاله از آدرینبلاگ، به بررسی تاثیرات مخرب دماهای بالا بر سیستم ایمنی و سلامت قلب می‌پردازیم.

دکتر «دانیل دبلیو ریگز»، سرپرست تیم تحقیق و استادیار پزشکی در مؤسسه محیط زیست کریستینا لی براون دانشگاه لوئیزویل کنتاکی، گفت: «ما در مطالعه خود، از اندازه‌گیری‌های جایگزین گرما در رابطه با نشانگرهای متعدد التهاب و پاسخ ایمنی در بدن برای بررسی اثرات کوتاه‌مدت قرار گرفتن در معرض گرما و ایجاد تصویر کامل‌تری از تأثیر آن بر سلامتی استفاده کردیم.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان را برای تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم ایمنی و چگونگی تأثیر آن توسط گرما بررسی کردند.

اثرات قرار گرفتن در معرض گرما شامل دما، دمای مؤثر خالص (با در نظر گرفتن رطوبت نسبی، دمای هوا و سرعت باد) و شاخص جهانی آب و هوای گرمایی (UTCI) بود.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی خنک تابستانی با میوه انبه؛ برای فرار از گرما

یافته‌ها افزایش نشانگرهای التهابی را به ازای هر ۵ درجه افزایش UTCI نشان می‌دهد.

این نشانگرها شامل افزایش سلول‌های ایمنی درگیر در التهاب، مانند مونوسیت‌ها و ائوزینوفیل‌ها، و همچنین افزایش برخی سایتوکین‌های پیش‌التهابی، پروتئین‌هایی بود که التهاب را در بدن افزایش می‌دهند.

همچنین کاهش سلول‌های B مشاهده شد. این سلول‌ها به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا عوامل بیماری زا مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را شناسایی کرده و با آنها مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: روش‌های درمان گرمازدگی با عسل

این یافته‌ها نشان می‌دهد که افزایش التهاب و کاهش عملکرد سیستم ایمنی به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است حساسیت به عفونت‌ها را افزایش دهد و بیماری‌های قلبی عروقی را بدتر کند.

برای ایمن ماندن در هوای گرم، در ساعات اوج گرما از آفتاب دوری کنید، هیدراته بمانید و از محافظ آفتاب استفاده کنید.

منبع: فرتاک نیوز

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید