7 ترفند کارساز برای از بین بردن بوی بد ته چین

  • توسط: admin


ته چین، از غذاهای مجلسی پرطرفدار است که گاهی اوقات ممکن است پس از پخت بوی نامطبوعی بدهد. این بوی بد غالبا به واسطه مرغ و تخم مرغ استفاده شده در آن است. در این مطلب از آدرینبلاگ چند ترفند کارساز برای جلوگیری و از بین بردن بوی بد ته چین آموزش داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

ترفندهای جلوگیری از بوی بد ته چین

در این بخش به ترفندهای از بین بردن بوی بد ته چین اشاره خواهیم کرد.

۱- از سس آبلیمو استفاده کنید

قبل از پختن مرغ، آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و در ترکیب پیاز، زردچوبه، سرکه و آبلیمو بخوابانید. می‌توانید مقداری سیر رنده‌‍ شده نیز به آن اضافه کنید. سپس روی آن سلفون بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا بوی زهم مرغ گرفته شود.

۲- مرغ را قبل از پخت، تفت بدهید

می‌توانید قبل از آن که به پخت اصلی مرغ برسید، آن را در یک ماهیتابه دردار به همراه مقداری روغن (ترجیحا کره) و پیاز تفت بدهید و سپس آن را بپزید. اضافه کردن مقداری رزماری و سیر به مرغ در این مرحله نیز به از بین بردن بوی بد مرغ کمک می‌کند.

۳- از سبزیجات کمک بگیرید

هنگام پخت مرغ، علاوه بر پیاز می‌توانید از سیب، ساقه کرفس و هویج یا ادویه‌هایی مثل دارچین، زنجبیل، میخک و رزماری استفاده کنید. اگر از سیب، کرفس و هویج استفاده می‎‌کنید، بعد از پخت آن‌ها را کنار بگذارید. اگر از ادویه‌ها استفاده می‌کنید، در مقدار آن زیاده‌روی نکنید.

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی چسبیدن ته چین به قابلمه

۴- از ادویه‌ها استفاده کنید

روش دیگری که برای پخت مرغ و گرفتن بوی زهم آن پیشنهاد می‌شود، اضافه کردن فلفل دلمه‌ای سبز، لیمو تازه و پیاز به همراه ادویه‌هایی مثل آویشن، فلفل، نمک و زعفران حل‌شده است.

۵- مرغ را به مقدار کافی بپزید

زمان طبخ مرغ نیز می‌تواند روی عطر و طعم آن تاثیر بگذارد. بنابراین به مقدار کافی مرغ را بپزید. سپس مقدار کمی دارچین به مرغ ریش ریش شده بزنید تا بوی بد آن را بگیرد. 

بیشتر بخوانید: ترفندهای طلایی برای تهیه ته چین رستورانی

۶- کف روی مرغ را بگیرید

هنگام پختن مرغ بهتر است کف ایجاد شده روی آن را جدا کنید. به علاوه بهتر است مقدار آب مصرفی برای پخت مرغ زیاد نباشد و روی حرارت ملایم قرار بگیرد.

۷- از فلفل سیاه کمک بگیرید

گاهی اوقات بوی بد ته چین به خاطر تخم مرغ آن است. برای از بین بردن بوی آن، به تخم مرغ‌ها مقداری فلفل سیاه اضافه کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبه ترفندهای از بین بردن بوی بد ته چین اشاره کردیم. این ترفندها را به خاطر بسپارید تا بتوانید یک ته چین خوش‌عطر و خوشمزه برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید