شگردهای سارقین برای سرقت از منزل و اماکن خصوصی

  • توسط: admin


سرقت منزل علاوه بر مالی باعث آسیب های روحی و روانی و عدم احساس امنیت در منزل نیز می شود و چه بهتر که با رعایت نکاتی از آن جلوگیری کنیم.

به گزارش مهر، سرقت منزل علاوه بر خسارات مالی موجب آسیب روحی و روانی و عدم امنیت نیز می شود. خسارت ناشی از سرقت منزل بیشتر به دلیل از دست دادن حس حریم خصوصی و ایمنی است تا خود ضرر. از چیزها پس از نفوذ به خانه برای دزدی، احساس عصبانیت، اضطراب و ناامنی می کند.

راهکارهای پیشگیری از سرقت منزل / به اندازه زیبایی ساختمان به ایمنی ساختمان توجه کنید

بهتر است قبل از وقوع با رعایت نکاتی از این اتفاق جلوگیری شود. تا حد امکان از خالی گذاشتن خانه خودداری کنید و برای امنیت بیشتر روی دیوارها، تمامی پنجره ها و نقاط ورودی مانند نورگیر و غیره حفاظ محکم و بادوام نصب کنید و برای ایمنی بیشتر از سیستم های هشدار و ورودی های امن ساختمان استفاده کنید.

درب پشت بام خانه را به حفاظ و قفل امن مجهز کنید و در صورت تغییر محل سکونت یا گم شدن کلید یدکی خانه، قفل درهای ورودی را عوض کنید.

کلید خانه خود را در مکانی قرار ندهید که برای افراد ناآگاه در دسترس باشد و از قرار دادن کلید زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر مکان های قابل دسترس خودداری کنید. از قرار دادن چهار پایه، نردبان و امثال آن در حیاط بخصوص روی دیوار خودداری کنید. حتی در صورت امکان، درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم دزدگیر مجهز کنید.

از نگهداری مقدار زیادی پول نقد و جواهرات در خانه خودداری کنید. در مواقعی که نیاز به نگهداری موقت پول و اشیای قیمتی در خانه دارید، از مخفی کردن آنها در یک مکان خودداری کنید و حتی الامکان از گاوصندوق استفاده کنید و آن ها را نزد غریبه ها و کسانی که به اندازه کافی به آنها اعتماد ندارید، در مورد اموال و دارایی های شما در خانه صحبت نکنید. از نوشتن نام و مشخصات خود روی زنگ خودداری کنید.

اگر در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساخته وجود دارد، بیشتر مراقب خانه خود باشید. همچنین اگر در مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید، هنگام رفتن به جاده از پلیس محله یا دربان قابل اعتماد استفاده کنید، سعی کنید توجه مردم را جلب نکنید، اگر تیر برق به دیوار شما نزدیک است، حتماً لبه را محکم کنید و مسدود کنید. از دیوار

قرار دادن پرده بر روی پنجره های زیرزمین و پارکینگ به گونه ای که داخل خانه دیده نشود، پوشش خانه و لوازم آن تحت پوشش بیمه، اصرار بر دیدن شناسنامه افرادی که برای فروش چیزی یا ارائه خدمات به منزل شما مراجعه می کنند، ارائه خدمات نمای بیرونی خانه با نور کافی و به اندازه زیبایی ساختمان به ایمنی ساختمان توجه کنید.

ایمن سازی قفل و درب های ضد سرقت درب منزل/پارکینگ، درب تراس و درب پشت بام از دیگر راه های نفوذ سارقان است.

همانطور که می دانید اولین و مهمترین راه برای جلوگیری از سرقت این است که ورودی هر خانه ای امن باشد. این روزها هیچ کلید و میله آهنی پشت در نیست. دزدها به راحتی می توانند بر این روش های سنتی غلبه کنند و نمی توان از ده قفل در درب آن مطمئن بود! بنابراین می توان گفت اولین قدم برای حفظ امنیت یک خانه، تهیه قفل و درب ورودی است.

استفاده از قفل دیجیتال و درب های ضد سرقت بهترین انتخاب برای جلوگیری از سرقت است. مدت زمان زیادی طول می کشد تا با یک قفل بسیار محکم بازی کنید یا درب بسیار مطمئنی را باز کنید. کمتر دزدی چنین ریسکی می کند و دخالت می کند که شاید یک درصد بتواند آن را بسازد یا نه! اما هرگز نمی توان ادعا کرد که داشتن درب ضد سرقت یا قفل دیجیتالی احتمال سرقت را به صفر می رساند.

البته ایمن سازی درب اصلی تمام ماجرا نیست. درب پارکینگ، درب تراس، درب پشت بام راه های دیگری برای نفوذ سارقان است! پس حتما قبل از بیرون رفتن همه آن درها را قفل کنید.

استفاده از دزدگیر و تصویری آیفون یکی از وسایلی بود که ما را برای سرقت مردد می کرد

مرد 27 ساله ای که در عملیات پلیسی به دلیل سرقت از منازل به همراه 2 همدستش دستگیر شده بود، دلایل موفقیت خود و همدستانش در سرقت افراد را گفت اما قصد سرقت از مغازه را داشتم که توسط پلیس دستگیر شدم. گشت کلانتری و من وقتی از زندان آزاد شدم دستگیر شدم چون هنوز نتوانستم با چند نفر از دوستانم که معتاد هم بودند از شر اعتیاد لعنتی خلاص شوم نقشه ما خانه های بالا شهر را سرقت کردیم و چندین بار در کارمان موفق شدیم. ما را بیشتر از این موفقیت وسوسه کرد.

استفاده نکردن شهروندان از امنیت و قفل مناسب برای منازل، استفاده نکردن از دزدگیر و سیستم های امنیتی، عدم استفاده از آیفون تصویری و نگهداری طلا و جواهرات در مکان های مشترک خانه، همه این بی تدبیری ها کار ما را آسان کرده است.

افراد باید قبل از خروج از منزل به همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهند، از حفاظ ها و نرده های مناسب و مستحکم استفاده کنند، قفل خانه را از قفل های استاندارد و با امنیت بالا انتخاب کنند و لولا و چفت در را محکم و غیر قابل نفوذ کنند.

استفاده از دزدگیر و آیفون تصویری یکی از وسایلی بود که ما را در انجام سرقت دچار تردید می کرد و همیشه با به صدا درآمدن دزدگیر از محل متواری می شدیم. محل های معمول نگهداری طلا و جواهرات را در خانواده های غافل تشخیص دادیم و آن طلا و جواهراتی را که فکر می کردند در جایی که عقل جنیان به آن ها نمی رسید به راحتی پیدا کردیم. بهترین مکان برای نگهداری وجوه و اقلام گران قیمت در گاوصندوق بانکی نیست.

بیشتر سرویس طلا در کشوی کمد نگهداری می شد و سکه و پول در کمد لباس که یافتن آن طولی نکشید و تا چند دقیقه دیگر که به مقصد می رسیدیم از محل خارج می شدیم.

بالاخره جنایتکار هر چقدر هم که حرفه ای باشد باز هم در کارش اشتباه می کند اما پلیس مراقب و هوشیارتر از مجرم است و به همین دلیل است که همه مجرمان پس از چند تخلف دستگیر می شوند.

من به جوانان هم سن و سال من می گویم که هرگز هوس مواد مخدر نمی کنند، حتی برای تفریح ​​و سرگرمی، مشروب خوری و این چیزها را نروید، زیرا عاقبت به خیر نمی شود، اما ما فکر نمی کردیم تا این حد به آنها برسیم. اگر معتاد شدند، می گویم باید یک جوری خود را از این بلا نجات دهند، چون دیر یا زود دستبند و زندان خواهند گرفت.

اشتراک گذاری زمان سفر در فضای مجازی فرصتی برای دزدان

وقتی پیامی را به صورت گروهی یا صفحه ای در فضای مجازی به اشتراک می گذاریم به این معنی است که در کنار دوستان و آشنایان خود هستیم و زمانی که کسی در خانه نیست و این به سارقان این امکان را می دهد که با توجه به زمان و مکانی که کاربر می تواند به آنجا برود سرقت کند. با گرفتن آدرس منزل از خود کاربر یا سایر دوستانش به خانه خالی کاربر برای سرقت.

به خاطر داشته باشید که از تلفن و پیام خصوصی برای هماهنگی های گشت و گذار و سفر استفاده کنید و پیام مربوط به مکان و زمان بازدید خود را در کانال ها و گروه های رسانه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

خاموش کردن GPS در تلفن هوشمند ضروری است، GPS به ابزاری برای سوء استفاده مجرمان سایبری تبدیل شده است زیرا به مجرمان اجازه می دهد مکان کاربر را بر اساس موقعیت مکانی موجود در تصاویر ردیابی کنند، بنابراین غیرفعال کردن GPS در صورت عدم نیاز راه حل آسانی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده توسط مجرمان سایبری

در سفر از خانه خدا بیرون نروید و آن را به یکی از آشنایان بسپارید

این یک روش قدیمی و موثر برای جلوگیری از سرقت است که هنوز هم جواب می دهد. یکی از مزایای شناخت همسایه این است که می توانید به آنها برای مراقبت از ورود و خروج از خانه اعتماد کنید. البته شناخت کامل همسایگان قبل از این مرحله است و باید بدانید چه کسانی در اطراف شما زندگی می کنند. در هر صورت، به یاد داشته باشید که قبل از ترک خانه، مراقبت و نگهداری از خانه خود را به یک فرد قابل اعتماد بسپارید.

نگهداری هر گونه اشیای قیمتی مانند دوچرخه، اسکوتر یا ماشین چمن زنی در حیاط بسیار وسوسه انگیز است. لطفاً دزدان را وسوسه نکنید و چنین وسایلی را نمایش ندهید. ورود به محوطه ساختمان شما اولین کار است و تعداد کمی از سارقان تنها یک دستگاه را می دزدند. بنابراین احتمالاً چند روز دیگر دوباره باز خواهد گشت. همچنین مراقب جعبه های اشیای قیمتی که خریداری کرده اید باشید. این کارتون ها نشان می دهد که شما وسیله جدیدی خریداری کرده اید که با سرقت و فروش آن سود خوبی به همراه خواهد داشت.

ترفندهای سارقان برای سرقت از منازل و اماکن خصوصی/افراد مشکوکی را که در خیابان راه می روند به پلیس گزارش دهید.

گشتی در کوچه پس کوچه ها بزنید تا خانه های خالی پیدا کنید، بروشورها و آگهی ها را روی در بگذارید، به نام پیتزا پیتزا به درب خانه بروید، از دیوار خانه وارد ساختمان شوید، در را با چکش باز کنید، در را باز کنید. درب با روش توپ و سرقت با عنوان خدمتکار آب یکی از ترفندهای سارقان برای سرقت از خانه است.

در این زمینه در صورت برخورد با افراد ناشناس یا خودروهایی که به طور مشکوک در خیابان ها و محله ها حرکت می کنند به پلیس اطلاع دهید. اگر بروشور روی درب خانه یا همسایه شما نصب شده است، آن را بردارید.

به افراد غریبه به نام پیتزا تحویل یا کارمندان سازمان های برق، گاز و آب اعتماد نکنید و قبل از شناسایی کامل درب ساختمان را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.

از درب های ضد سرقت و قفل درب منزل استفاده کنید و خانه و محل خود را به سیستم های نظارت تصویری و دزدگیر مجهز کنید.

برای ثبت شکایت سرقت منزل چه باید کرد؟

در چنین شرایطی در اسرع وقت با پلیس 110 تماس بگیرید. مراقب باشید موقعیت چیزی را تغییر ندهید و به هیچ وسیله ای دست نزنید تا فرآیند اثر انگشت به بهترین شکل انجام شود.

پس از گزارش پلیس صحنه جنایت، به نزدیکترین کلانتری مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنید. شماره سریال و شماره سریال اموال مسروقه خود را همراه داشته باشید تا گزارش کامل اموال مسروقه را در اختیار پلیس قرار دهید.

همچنین مدارک شناسایی و مدارک دزدی مانند شاهد یا فیلم دوربین مدار بسته را به همراه داشته باشید. در مرحله آخر به دادسرا مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید