8 کاربرد شگفت‌انگیز انبه برای درمان جای جوش!

  • توسط: admin


انبه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که استفاده از ماسک آن به بهبود جای جوش و افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. مصرف خوراکی این میوه نیز به خاطر ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوانی که دارد، به بهبود جای جوش کمک می‌کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در آدرینبلاگ می‌توانید با کاربرد انبه برای درمان جای جوش آشنا شوید.

خاصیت انبه برای جای جوش صورت

انبه ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است. مصرف ماسک انبه به روشن شدن رنگ پوست و از بین بردن جای جوش کمک می‌کند و ظاهری یک دست به پوست شما می‌بخشد. در ادامه این بخش به مهم‌ترین فواید انبه برای درمان جای جوش اشاره شده است.

۱- پاکسازی پوست

یکی از مهم‌ترین خواص انبه برای پوست، پاکسازی منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش‌های سر سیاه است. استفاده از این میوه موجب پاکسازی منافذ باز پوست و بهبود جوش‌های سر سیاه می‌شود. ترکیبات موجود در انبه باکتری‌های موجود در پوست را تمیز می‌کنند و از این راه از ایجاد جوش‌های جدید نیز جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: با پودر هسته انبه کره پرخاصیت برای پوست و مو تهیه کنیم!

۲- روشن شدن لکه‌های پوستی

انبه خاصیت روشن کنندگی دارد و استفاده از آن روی پوست به روشن شدن رنگ پوست و التیام خشکی پوست کمک می‌کند. مالیدن مقداری پوره انبه روی پوست موجب یکدست شدن رنگ پوست می‌شود و مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و ظاهر زیباتری به پوست شما می‌بخشد.

۳- بهبود التهاب

انبه سرشار از ماده‌ای به نام اسید فیتیک است که از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند و مانع التهاب می‌شود. برای این که التهاب پوست برطرف شود، می‌توانید مقداری انبه روی پوست بمالید تا پوست شما آرام شود و ظاهر زیباتری پیدا کند.

۴- افزایش کلاژن سازی پوست

کلاژن نقش مهمی در بازسازی پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن دارد. برای این که لکه‌های پوستی و جای جوش راحت‌تر از بین بروند و پوست شما ظاهر جوان‌تری داشته باشد، می‌توانید از ماسک انبه استفاده کنید. این میوه سرشار از ویتامین C است و از همین رو مصرف آن موجب افزایش تولید کلاژن پوست و روشن شدن پوست می‌شود.

۵- افزایش سلامت پوست

انبه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو مصرف آن موجب بهبود سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه‌های پوستی می‌شود. برای این که پوست شما سالم و درخشان به نظر برسد و جای جوش سریع‌تر از بین برود، می‌تواند از این میوه به صورت خوراکی استفاده کنید.

۶- لایه برداری پوست

انبه سرشار از ماده‌ای به نام آلفا هیدروکسی اسید است که پوست را لایه برداری می‌کند. استفاده از ماسک انبه روی پوست به از بین بردن سلول‌های مرده و جای جوش کمک می‌کند و موجب افزایش درخشندگی و رفع کدری و خشکی پوست می‌شود. این ماسک یک نرم کننده طبیعی است و برای بهبود خشکی پوست نیز بسیار مفید است.

۷- کمرنگ شدن جای جوش

جالب است بدانید که پوست انبه نیز مثل انبه برای از بین بردن جای جوش مفید است و رنگ پوست شما را یکدست و خوشرنگ می‌کند. برای استفاده از پوست انبه باید آن را خشک کنید و سپس با کمی آب ترکیب کنید و روی پوست بمالید. این ماسک پوست شما را لایه برداری می‌کند و برای از بین بردن جای جوش مفید است.

۸- جلوگیری از ایجاد جوش‌های جدید

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که مصرف این ویتامین موجب کاهش تولید پروتئین کراتین در بدن می‌شود و خطر ایجاد جوش و آکنه‌های پوستی را کاهش می‌دهد. تولید بیش از حد کراتین موجب مسدود شدن فولیکول‌های مو و افزایش تعریق می‌شود و جوش و آکنه را افزایش می‌دهد.

چطور از انبه برای درمان جای جوش استفاده کنیم؟

به منظور استفاده از انبه برای درمان جای جوش روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه به رایج‌ترین روش‌های استفاده از پوست انبه برای درمان جای جوش اشاره شده است.

استفاده از پوره انبه

در این روش باید انبه تازه را پوره کنید و آن را روی پوست قرار دهید. این کار به روشن شدن جای جوش و کمرنگ شدن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و موجب جوانسازی پوست و نرم شدن بافت پوست شما می‌شود.

استفاده از ماسک پودر انبه

در این روش باید انبه‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را با پوست کن جدا کنید. در ادامه پوست انبه را برای چند روز در معرض نور آفتاب یا داخل فر با حرارت کم قرار دهید تا کاملا خشک شوند. در ادامه پوست انبه خشک شده را در آسیاب بریزید یا در هاون پودر کنید. حالا می‌توانید این پودر را با آب ترکیب کنید و روی پوست بمالید تا جای جوش درمان شود و پوست شما رنگ روشن‌تری پیدا کند. این ماسک برای جوانسازی و افزایش رطوبت پوست نیز مفید است.

ماسک پودر انبه پوست را لایه برداری می‌کند و از همین رو برای کمرنگ کردن جای جوش و یکدست شدن رنگ پوست موثر است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع مختلف ماسک انبه در خانه

آیا خوردن انبه موجب ایجاد جوش می‌شود؟

حقیقت این است که مصرف زیاد انبه در برخی افراد موجب ایجاد جوش می‌شود. انبه یک میوه گرم است و اگر طبع شما گرم باشد، خوردن زیاد انبه موجب افزایش حرارت بدن می‌شود و این موضوع سبب ایجاد جوش‌های پوستی خواهد شد. برای جلوگیری از ایجاد جوش‌های پوستی باید از انبه به اندازه مناسب استفاده کنید و در کنار مصرف خوراکی آن از ماسک انبه برای درمان جای جوش استفاده کنید.

افرادی که به انبه حساسیت دارند، ممکن است با مصرف این میوه هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی دچار التهاب پوست و آکنه‌های پوستی شوند. از آن جایی که کره انبه میزان چربی بالای دارد، نباید از آن برای پوست‌های چرب و جوش دار استفاده کنید، زیرا ممکن است میزان جوش و آکنه‌های پوستی افزایش پیدا کند.

در این مقاله به کاربرد پوست انبه برای درمان جای جوش و آکنه اشاره شد. اگر تجربه استفاده از انبه برای پوست را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

منابع: alphonsomango، herbaldynamicsbeauty

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید