3 روش نگهداری ذرت پخته در یخچال و فریزر

  • توسط: admin


نگهداری ذرت پخته شده، یکی از چالش‌های مهم در آشپزی است. ذرت تازه و پخته شده، یکی از خوشمزه‌ترین و پرکاربردترین مواد غذایی است که در بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها استفاده می‌شود. اما چگونه می‌توان ذرت پخته شده را برای مدت طولانی حفظ کرد؟

در این بخش از آدرینبلاگ به بررسی روش‌های مختلف نگهداری ذرت پخته شده در یخچال می‌پردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

روش‌های نگهداری ذرت پخته شده در یخچال

یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ طعم و کیفیت ذرت پخته شده، نگهداری آن در یخچال است. این روش نه تنها ذرت را تازه نگه می‌دارد، بلکه از تغییرات نامطلوب در بافت و طعم آن جلوگیری می‌کند.

۱- فریز کردن ذرت به صورت دانه شده

اگر کمی حوصله و انرژی بیشتری صرف کنید، می‌توانید ذرت را به شکل دانه شده و پخته فریز کنید. این روش علاوه بر اشغال فضای کمتر، سرو آن را در آینده بسیار راحت‌تر می‌کند.

در این روش، ابتدا ذرت‌ها را به هر شکلی که راحت‌تر هستید دانه کنید و سپس در یک کاسه آب بریزید تا پرزها و رشته‌های آن روی سطح آب بیایند. دانه‌های ذرت را داخل آب جوش بریزید و صبر کنید تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ بپزند. در این مدت، مقداری نمک و شکر به آب اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشند.

در یک ظرف دیگر، آب یخ آماده کنید. پس از گذشت زمان پخت، دانه‌های ذرت را آبکش کرده و به مدت ۴ دقیقه در آب یخ قرار دهید تا بلانچ شوند. سپس آن‌ها را دوباره آبکش کرده و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. پس از انجام این مراحل، دانه‌های ذرت را در کیسه‌های فریزر یا ظرف‌های دلخواهتان بریزید و داخل فریزر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ذرت پخته را اینجوری درست کن

۲- فریز کردن ذرت به صورت کامل

برای فریز کردن ذرت به صورت کامل، ابتدا پوست بلال‌ها را جدا کرده و آن‌ها را بشویید. سپس ذرت‌ها را به‌صورت کامل در قابلمه‌ای حاوی آب جوش بیندازید و اجازه دهید تا کمی بپزند، به‌اندازه‌ای که له نشوند.

در ادامه، یک قاشق غذاخوری شکر و ¼ قاشق چایخوری نمک به آب اضافه کنید تا به حفظ طعم و بافت ذرت کمک کند. پس از ۲۰ دقیقه پخت، ذرت‌ها را در آب یخ بیندازید و آبکش کنید (بلانچ کنید). سپس اجازه دهید تا ذرت‌ها کاملا خشک شوند. در نهایت، ذرت‌های خشک شده را در کیسه‌های پلاستیکی یا ظروف مناسب قرار داده و در فریزر قرار دهید.

۳- کنسرو کردن ذرت

کنسرو کردن، یکی دیگر از روش‌های عالی برای نگهداری ذرت پخته شده است. ابتدا ذرت‌ها را در آب جوش به همراه نمک و شکر بپزید. زمان پخت به نوع ذرت بستگی دارد، اما به طور کلی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است. پس از پخت، ذرت‌ها را آبکش کرده و به صورت دانه‌ای یا حلقه‌ای برش دهید.

سپس ذرت‌های برش داده شده را داخل ظروف شیشه‌ای با درب فلزی بریزید تا کاملا پر شوند. آب ذرت پخته شده را اضافه کنید تا سطح ذرت‌ها را به طور کامل بپوشاند. درب شیشه‌ها را محکم ببندید و شیشه‌ها را داخل قابلمه‌ای قرار دهید.

بیشتر بخوانید: روش های دون کردن ذرت

قابلمه را تا نصف ارتفاع شیشه‌ها از آب پر کرده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید. پس از اتمام پخت، شیشه‌ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید که خنک شوند. سپس ذرت کنسروی آماده شده را در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم در نگهداری ذرت پخته شده در یخچال

برای اینکه ذرت پخته شده‌تان طعم و تازگی خود را برای مدت طولانی حفظ کند، به نکات زیر توجه کنید:

از بلال تازه و سالم استفاده کنید. دانه‌های ذرت باید توپر، برجسته، خوش‌رنگ، براق و بدون لکه باشند و پوسته آن سبز روشن باشد.ظرف یا کیسه پلاستیکی را کاملا پر کنید. تا هیچ هوایی در داخل آن نباشد و از فساد ذرت جلوگیری شود.رطوبت، نور و گرما از مهم‌ترین عوامل فساد ذرت هستند. پس ذرت پخته شده‌ را حتما در یخچال یا فریزر قرار دهید.برای نگهداری طولانی‌تر ذرت، می‌توانید آن را در فریزر در دمای ۱۸- درجه سانتیگراد قرار دهید.ذرت پخته شده را تا زمانی که خنک نشده است، در یخچال یا فریزر قرار ندهید.ذرت کنسروی را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.اگر در شیشه ذرت کنسروی را باز کردید، باید آن را در عرض یک ماه مصرف کنید.

در این بخش از مجله دانستنی آدرینبه معرفی روش‌های نگهداری ذرت پخته شده در یخچال پرداختیم. با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید این ماده غذایی خوشمزه و مقوی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کرده و از طعم و مزه بی‌نظیر آن در انواع غذاها و خوراکی‌ها لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید