سرد و شیرین: راز تهیه بستنی آلبالویی در تابستان

  • توسط: admin


بستنى از جذاب‌ترین خوراکى‌هاى دنیاست؛ که البته اغلب افراد با بستنی‌های آماده به دلیل مواد افزودنی و رنگ‌های خوراکی مشکل دارند. بستنی را می‌توانید در خانه با میوه‌های طبیعی و سالم به همان خوشمزگی بیرون درست کنید! امروز با آدرینبلاگ همراه باشید برای آموزش بستنی آلبالویی پرطرفدار.

مواد لازم جهت تهیه بستنی آلبالویی

مواد لازم جهت تهیه بستنی آلبالویی به شرح زیر است:

آلبالوی بدون هسته۲ لیوانموز۲ عدد متوسطخامه صبحانه۲۰۰ گرمشکر۳-۵ قاشق غذاخورى

مراحل تهیه بستنی آلبالویی در خانه

برای تهیه بستنی آلبالویی خانگی باید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: پوره کردن مواد اولیه 

ابتدا آلبالوهای بدون هسته و موز پوست کنده و تکه شده را حداقل ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید. بعداز ٢۴ ساعت، میوه‌هاى یخى را داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و پوره کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن خامه و شکر

بعد از اینکه میوه‌ها کاملا پوره و با هم مخلوط شدند، خامه و شکر را اضافه کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه با دور تند مخلوط کن مواد را با هم ترکیب کنید. 

بیشتر بخوانید: روش فوری و سریع تهیه بستنی گیلاس

مرحله سوم: افزودن تکه‌های میوه به مواد پوره شده

بعد از مخلوط شدن خامه و شکر با پوره، تکه‌های میوه را به ترکیب اظافه کنید و خیلى کوتاه مخلوط کن را روشن کنید تا تکه‌هاى میوه بیشترى داخل بستنى هیجان انگیزتان به چشم بیاد!

مرحله چهارم: انتقال مواد به فریزر

اکنون مواد را داخل یک ظرف مناسب بریزید و داخل فریزر بگذارید. بعد از یک ساعت، ظرف بستنى را بیرون بیاورید و با کمک قاشق آن را هم بزنید.

نکته: دقت کنید که از کناره‌هاى ظرف غافل نشوید، همه‌ بستنى چسبیده به دیواره‌ى ظرف را جدا کرده و با بقیه بستنى مخلوط کنید. (چون نباید اجازه دهید که بستنى یخ ببندد؛ معمولا از همان دیواره‌هاى ظرف شروع به یخ زدن مى‌کند.)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی انبه خانگی

مرحله پنجم: سرو بستنی

بعد از یک ساعت اول، شما باید هر نیم ساعت این همزدن را تکرار کنید. بعد از تکرار هم زدن بستى حدود ٢٠ مرتبه، به بستنى یک شب تا صبح استراحت دهید. صبح بستنى شما آماده است!

می‌توانید بستنی خوشرنگ و جذاب خود را در ظرف‌های مناسب با تزیینی دلخواه از انواع میوه، اسمارتیز و… سرو کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه بستنی آلبالویی خانگی را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این خوشمزه تابستانی را تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

من مریم فرخی هستم.متولد بهار ۷۲
از یک استان سردسیر با کوه ها ی بلند و درخت های بلوط و گردو و کلی گندم زار که بعد از ازدواج راهی گرم ترین استان کشور شدم
از سال ۹۱ ساکن جایی شدم که تپه های خاکی و دشت هایِ پر از مشعل های روشن و سوزان گاز داره! و قطعا سایه ی نخل های سر افرازش به بزرگی و خنکای سایه ی بلوط های ارتفاع نشین نیست! این دوری از خانواده و تفاوت هر کسی رو نا آروم و مضطرب می کنه. و آشپزی برای من مثل مدیتیشن عمل می کنه. من آشپزی می کنم که آروم شم. و لذت ببرم از لحظه لحظه ی زندگی!
من یه مادر معمار و عکاس و کمی آشپز هستم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید