راز پوستی درخشان: روش های خانگی برای تهیه 5 ماسک معجزه انبه

  • توسط: admin


انبه، میوه‌ای بهشتی سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی، نه تنها طعمی دلچسب دارد، بلکه گنجینه‌ای برای سلامت و زیبایی پوست شماست. با استفاده از انواع ماسک‌ انبه، می‌توانید به طور طبیعی شادابی، طراوت و جوانی را به پوست خود هدیه کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ، طرز تهیه انواع مختلف ماسک آن را به صورت مرحله به مرحله، به همراه نکات مهم و کاربردی، به شما آموزش می‌دهیم.

۱- ماسک انبه برای آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست

انبه را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید. ½ از انبه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری ماست در مخلوط کن یا غذاساز به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکدست به دست آید.

ماسک را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

برای آبرسانی بیشتر، می‌توانید به این ماسک ۱ قاشق چایخوری عسل نیز اضافه کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

۲- ماسک انبه برای لایه‌برداری و روشن شدن پوست

پوست انبه را بگیرید و هسته‌اش را با کمک چاقو جدا سازید. ½ انبه را به صورت نگینی خرد کنید. انبه خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری شکر را در یک کاسه به خوبی مخلوط کنید و به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید تا شکر حل شود.

ماسک را به صورت دورانی و حرکات ملایم روی صورت و گردن خود ماساژ دهید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

پس از استفاده از این ماسک نیز بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید به جای شکر از پودر قهوه یا بلغور جو دوسر استفاده کنید. از این ماسک بیش از ۱ بار در هفته استفاده نکنید.

۳- ماسک انبه برای جوانسازی و ضد پیری پوست

انبه را مانند روش‌های قبل پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید. ½ انبه را با چنگال له کنید تا به صورت پوره درآید. ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به پوره انبه اضافه و مخلوط کنید.

ماسک بدست آمده را به طور یک دست روی صورت و گردن خود بمالید. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید
برای اثرگذاری بیشتر، می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام به جای روغن نارگیل استفاده کنید.

این ماسک برای پوست‌های خشک و دهیدراته بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک طالبی برای پوست

۴- ماسک انبه برای رفع جوش و آکنه

½ از انبه پوست گرفته شده را با چنگال له کنید تا به صورت پوره درآید. ۱ قاشق غذاخوری خاک رس را با کمی آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید. پوره انبه و خمیر خاک رس را با هم مخلوط کنید.

ماسک را روی تمام قسمت‌های صورت خود، به خصوص نواحی مستعد جوش، بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.

برای اینکه خاصیت ضدباکتریایی این ماسک بیشتر شود، می‌توانید به جای آب از عرق بید (به صورت رقیق شده) برای رقیق کردن خاک رس استفاده کنید.

از این ماسک بیش از ۲ بار در هفته استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید، از این ماسک استفاده نکنید.

۵- ماسک انبه و زردچوبه برای درخشندگی پوست

برای تهیه این ماسک نیز باید ½ انبه پوست گرفته شده را با چنگال یا هر ابزار مناسبی که در دسترس دارید له کنید تا به صورت پوره درآید. ۱ قاشق چای خوری زردچوبه را به پوره انبه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

ماسک را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم و شیر (نصف به نصف) بشویید تا رنگ زردچوبه به راحتی پاک شود. در نهایت از مرطوب کننده استفاده کنید.

زردچوبه ممکن است کمی باعث رنگ گرفتن پوست شود. حتما بعد از استفاده از ماسک، به خوبی صورت خود را بشویید. این ماسک برای افرادی که پوست چربی دارند، بسیار مناسب است. از این ماسک بیش از ۱ بار در هفته استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک شیرین بیان برای پوست

نکات تهیه ماسک انبه

قبل از شروع تهیه هر کدام از ماسک های انبه به ۳ نکته مهم زیر توجه کنید:

تست حساسیت: قبل از استفاده از هر ماسک، مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود مانند پشت گوش یا زیر چانه بزنید و ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر قرمزی، خارش یا سوزش ایجاد نشد، می‌توانید از ماسک بر روی کل صورت خود استفاده کنید.پاکسازی پوست: قبل از استفاده از هر ماسک، پوست خود را به طور کامل با آب ولرم و شوینده مناسب تمیز کنید.طراوت بیشتر: برای اینکه پوستتان حداکثر استفاده را از ماسک ببرد، قبل از استفاده از آن، صورت خود را بخار دهید.

آیا ماسک انبه موجب طراوت پوست می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله ماسک انبه به طور قطع می‌تواند به طراوت صورت شما کمک کند. انبه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید هستند.

انبه سرشار از ویتامین A و E است که به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها همچنین به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند.انبه حاوی آنزیم‌های طبیعی است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و به روشن شدن و شفاف شدن پوست کمک می‌کنند.این میوه طلایی، سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز پوست کمک می‌کنند.از طرفی مقادیر زیادی ویتامین C در این میوه موجود است که به روشن شدن پوست و محو شدن لکه‌های قهوه‌ای و جای جوش کمک می‌کند.انبه موجب تنظیم چربی پوست می‌شود و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.به دلیل وجود ویتامین‌های B در این میوه، مصرف آن موجب تقویت و تغذیه پوست شما می شود.

استفاده از ماسک انبه به طور منظم می‌تواند به طراوت و شادابی پوست شما کمک کند و آن را درخشان‌تر و سالم‌تر نشان دهد. امیدوارم این اطلاعات از مجله سبک زندگی آدرینبرای شما مفید باشد.

با استفاده از این ماسک‌های خانگی انبه به صورت منظم و رعایت نکات مربوط به هر ماسک، می‌توانید از تاثیرات شگفت‌انگیز انبه بر روی پوست خود بهره‌مند شوید و درخشش و شادابی را به پوستتان هدیه دهید. فراموش نکنید که در صورت داشتن هرگونه مشکل پوستی خاص، قبل از استفاده از ماسک‌های خانگی با پزشک متخصص مشورت کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید