معجزه‌آسا: درمان اسهال با عسل، نیرومندترین دارو

  • توسط: admin


عسل برای اسهال مفید است و در طب سنتی از آن برای بهبود مشکلات گوارشی و سفت شدن مدفوع استفاده می‌شود. در این مقاله از بخش سبک زندگی  آدرینبلاگ می‌توانید با خواص عسل برای اسهال به طور کامل آشنا شوید.

خواص عسل برای کنترل اسهال

عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و یک ضد ویروس و یک ضد باکتری قوی است که مصرف آن به تقویت سیستم گوارش و رفع اسهال کمک می‌کند. مصرف عسل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بازیابی مواد مغذی از دست رفته بدن کمک می‌کند و مانع ضعف و بی‌حالی می‌شود.

عسل خاصیت آرامبخش دارد و از همین رو مصرف آن موجب کاهش تنش عصبی، بهبود تهوع، افزایش انرژی بدن و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین فواید عسل برای اسهال اشاره شده است.

پاکسازی معده و رودهتقویت سیستم گوارشاز بین رفتن ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌های رودهدرمان عفونت معدهتامین مواد مغذی از دست رفته بدن

روش‌های درمان اسهال با عسل

برای درمان اسهال با عسل راهکارهای متفاوتی وجود دارد. در ادامه به موثرترین روش‌های استفاده از عسل برای بهبود اسهال اشاره شده است.

۱- شربت آبلیمو عسل برای اسهال

یکی از رایج‌ترین روش‌های مصرف عسل برای درمان اسهال، استفاده از شربت عسل و آبلیمو است. مصرف این شربت هم اسهال را برطرف می‌کند و هم موجب تامین الکترولیت‌ها و مواد از دست رفته بدن می‌شود.

۲- چای سبز و عسل

چای سبز یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌ها برای بهبود اسهال و کاهش دردهای شکمی است که اگر آن را با مقداری عسل میل کنید، اثربخشی آن چند برابر می‌شود. برای بهبود اسهال می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل به چای سبز اضافه کنید.

۳- دمنوش زنجبیل و عسل برای اسهال

زنجبیل یک ماده طبیعی موثر برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و رفع اسهال است. برای درمان اسهال می‌توانید مقداری زنجبیل را با آب جوش در قوری بریزید و برای چند دقیقه روی بخار کتری قرار دهید. حالا این دمنوش را در لیوان بریزید و مقداری عسل به آن اضافه کنید تا اسهال شما درمان شود. اگر اسهال شما ناشی از مصرف گرمی‌جات زیاد باشد، این روش موجب تشدید علائم می‌شود.

۴- سیب و عسل برای اسهال

یکی دیگر از ترکیبات موثر برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و رفع اسهال، استفاده از سیب رنده شده همراه با مقداری عسل طبیعی است. مصرف سیب و عسل بدن را هیدراته می‌کند و به از بین بردن اسهال و تامین مواد مغذی از دست رفته بدن نیز کمک می‌کند. به منظور اثربخشی این ترکیب می‌توانید مقداری گلاب به آن اضافه کنید.

۵- سیاه دانه و عسل برای اسهال

مصرف سیاه دانه همراه با عسل موجب کنترل اسهال و آرام شدن حرکات دودی روده می‌شود. برای تهیه این ترکیب باید سیاه دانه را نیم کوب و سپس با عسل مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۰ راهکار و مواد غذایی برای درمان خانگی اسهال

۶- عسل و دارچین

دارچین یک ادویه فوق العاده برای بهبود اسهال است که در کنار عسل به از بین بردن باکتری‌های مضر و ویروس‌ها کمک می‌کند و برای تقویت سیستم گوارش نیز مفید است. برای رفع اسهال می‌توانید مقداری پودر دارچین را به عسل اضافه و سپس میل کنید.

۷- شیر عسل

در پاسخ به این سوال که آیا شیر عسل برای اسهال خوب است یا نه، باید بگوییم که این ترکیب برای تامین انرژی مورد نیاز بدن و رفع اسهال بسیار موثر است. ترکیب کردن مقداری عسل با شیر ولرم موجب رفع حالت تهوع، بهبود اسهال و از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های مختلف می‌شود.

۸- دمنوش بابونه

بابونه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان اسهال است که مصرف آن درد شکم را کاهش می‌دهد و برای بهبود درد معده نیز مفید است. اضافه کردن عسل به این دمنوش خواص آن را چند برابر می‌کند.

بیشتر بخوانید: نحوه درمان رفلاکس معده با عسل!

۹- موز و عسل برای اسهال

حتما شنیده‌اید که مصرف موز و عسل برای اسهال مفید است و به درمان این موضوع کمک می‌کند. موز سرشار از پتاسیم است و به جذب آب در بدن کمک می‌کند و زمانی که با عسل ترکیب شود، اثربخشی آن بیشتر می‌شود. برای درمان اسهال می‌توانید یک عدد موز را له کنید و بعد کمی عسل به آن اضافه کنید. سپس از این معجون چند بار در روز استفاده کنید تا اسهال شما به طور کامل بهبود پیدا کند.

۱۰- خاکشیر با عسل برای اسهال

ترکیب خاکشیر و عسل یکی دیگر از بهترین ترکیبات برای بهبود اسهال است. در این روش باید خاکشیر را کمی روی حرارت ملایم تفت دهید و بعد آن را با مقداری آب و عسل ترکیب کنید. برای درست کردن این شربت باید از آب سرد استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که شربت خاکشیر برای کودکان زیر ۲ سال مناسب نیست.

آیا مصرف عسل به تنهایی برای درمان اسهال موثر است؟

عسل فواید زیادی برای بهبود اسهال دارد و زمان که با مواد موثر دیگر ترکیب شود، اثربخشی آن چند برابر خواهد شد. اما در صورتی که علائم زیر را تجربه می‌کنید، بهتر است خوددرمانی را کنار بگذارید و از یک پزشک متخصص برای درمان کمک بگیرید.

عدم بهبود علائم اسهال بعد از ۲ روزاسهال شدید در افراد بالای ۴۵ سالتشنگی زیادخشکی شدید دهاناسهال خونی

آیا عسل برای اسهال کودکان مناسب است؟

اسهال یک مشکل رایج در کودکان است که معمولا به دلیل قرار دادن دست یا جسم آلوده در دهان ایجاد می‌شود. استفاده از عسل می‌تواند به بهبود علائم اسهال و همچنین از بین بردن میکروب‌ها و عفونت‌های بیماری‌زا کمک کند. به خاطر داشته باشید که کودکان زیر ۲ سال نباید به هیچ عنوان از عسل استفاده کنند.

در این مقاله به فواید عسل برای اسهال و روش‌های مصرف آن اشاره شد. به خاطر داشته باشید که عسل بیشتر برای بهبود اسهال خفیف موثر است و افرادی که از اسهال شدید یا طولانی رنج می‌برند، باید هر چه سریع‌تر از یک پزشک کمک بگیرند.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید