20 ایده هیجان‌انگیز برای خلق خاطرات خانوادگی در تابستان!

  • توسط: admin


با تمام شدن امتحانات آخر سال و شروع تابستان، اکثر خانواده‌ها به دنبال پیدا کردن سرگرمی خانوادگی برای گذراندن تعطیلات تابستانی هستند. در این مقاله از بخش دانستنی می‌توانید با ۲۰ سرگرمی خانوادگی در تعطیلات تابستانی آشنا شوید.

لیست تفریحات خانوادگی در تابستان

درست با نزدیک شدن به روزهای پایانی امتحانات آخر سال، هیجان وصف ناپذیری در قلب اکثر بچه‌ها ایجاد می‌شود. نزدیک شدن به تابستان برای اکثر بچه‌ها به معنی شروع تفریح و خوش گذرانی است. در ادامه این بخش به ۲۰ سرگرمی خانوادگی در تعطیلات تابستانی اشاره شده است.

۱- به طبیعت گردی بروید

وقت گذرانی در دل طبیعت یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در تابستان انجام دهید. سعی کنید در این فصل هر زمان که می‌توانید با اعضای خانواده به طبیعت بروید و لحظاتی را همراه با بچه‌ها بازی کنید، راه بروید و به تماشای پرندگان و آسمان مشغول شوید. می‌توانید در طبیعت گردی با بچه‌ها توپ بازی کنید یا با هم به سمت رودخانه سنگ پرت کنید. مطمئن باشید زمانی که به طبیعت می‌روید، با همین کارهای ساده لذت زیادی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین بطری برای نگهداری آب در تابستان

۲- برای شنا به دریا یا استخر بروید

اگر در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید، شنا کردن یکی از بهترین تفریحات تابستانی برای شما است که نباید از آن غافل شوید. فراموش نکنید که در کنار شنا کردن حتما در ساحل قلعه شنی درست کنید و از زیبایی بی‌انتهای دریا در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. اگر هم به دریا دسترسی ندارید، می‌توانید با بچه‌ها به استخر بروید و از شنا کردن و قدم زدن در آب لذت ببرید.

۳- دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری خانوادگی در تابستان یکی دیگر از سرگرمی‌های جذاب تابستانی است که می‌تواند خاطره جذابی در ذهن همه اعضای خانواده ایجاد کند. بهتر است با شروع تابستان یک روز در هفته را به دوچرخه سواری خانوادگی اختصاص دهید و در این رو همه اعضا خانواده در مکانی مناسب دوچرخه سواری کنید. این سرگرمی هم بسیار لذت بخش است و هم برای سلامتی فیزیکی شما مفید است.

۴- از باغ‌ها و فضاهای سبز دیدن کنید

اگر عاشق طبیعت هستید، بهتر است بدانید که یکی از بهترین زمان‌ها برای وقت گذرانی در طبیعت، فصل تابستان است. برای سرگرم شدن بچه‌ها و لذت بردن اعضای خانواده می‌توانید برخی از روزها از باغ و فضای سبز شهر دیدن کنید و در آرامش طبیعت قدم بزنید و عکس بگیرید.

۵- بستنی خانگی درست کنید

برای تفریح کردن در تابستان حتما نباید از خانه خارج شوید یا کار خاصی انجام دهید. می‌توانید یک روز همه اعضای خانواده دور هم جمع شوید و با استفاده از میوه‌هایی که دوست دارید برای خودتان بستنی میوه‌ای درست کنید. در این روز اجازه دهید هر فرد میوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سپس آن را با مقداری شکلات، شیر و خامه در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. حالا هر فرد بستنی خودش را در قالب بریزید و در فریزر بگذارد و بعد از چند ساعت می‌توانید بستنی خوشمزه‌تان را میل کنید و از طعم آن لذت ببرید. گاهی اوقات این تفریحات ساده برای بچه‌ها از هر نوع سرگرمی دیگری جذاب‌تر شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۲۲ دسر تابستانی خوشمزه و خنک؛ نکات خوشمزه‌تر شدن آن

۶- کنسرت خانگی برگزار کنید

یکی از جذاب‌ترین و بهترین سرگرمی‌ها برای نوجوانان و بچه‌ها برگزاری کنسرت‌های خانگی است. برای این کار می‌توانید یک عدد میکروفن یا برس کوچک تهیه کنید. حالا هر یک از اعضای خانواده می‌تواند آهنگ مورد نظر خود را پخش کند و با در دست گرفتن میکروفن شروع به همخوانی کردن کند. در این کنسرت خانگی می‌توانید با خواننده همخوانی کنید و لحظات فراموش نشدنی را با هم رقم بزنید.

۷- یک آزمایش علمی انجام دهید

تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی برای انجام آزمایش‌های جذاب علمی است. می‌توانید برخی از روزها همه اعضای خانواده دور هم جمع شوید و یک آزمایش علمی جدید را در کنار هم انجام دهید. برای پیدا کردن آزمایش‌های علمی جدید می‌توانید در اینترنت جستجو کنید یا یک کتاب مخصوص بخرید و هفته‌ای یک آزمایش را انجام دهید.

۸- ورزش کنید

می‌توانید ۲ تا ۳ روز در هفته را به ورزش‌های خانوادگی اختصاص دهید و در این روزها یک آهنگ شاد پخش کنید و همه اعضای خانواده با هم ورزش کنید. بهتر است با توجه به علاقه اعضای خانواده و بچه‌ها نرمش کنید یا ورزش‌هایی مثل بدمینتون و والیبال را انجام دهید.

۹- یک پازل بسازید

پازل‌ها امروزه بسیار پیشرفته‌تر از قبل شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را در تکه‌های ریزتر و در اندازه‌های بزرگ‌تری تهیه کنید. یکی از بهترین سرگرمی‌های خانوادگی برای گذراندن تعطیلات تابستانی درست کردن پازل است. برای این کار باید همه اعضای خانواده به هم کمک کنید تا پازل آماده شود.

۱۰- با تفنگ آب پاش بازی کنید

تابستان فصل گرما و آب بازی است و یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تابستانی که هم برای بچه‌ها و هم بزرگترها بسیار لذت بخش است، بازی با تفنگ آب پاش اس. برای این کار می‌توانید همه اعضای خانواده لباس راحتی بپوشید و در حیاط یا پشت بام جمع شوید و با تفنگ به سمت هم آب بپاشید. مطمئن باشید هیچ بازی در گرمای تابستان لذت بخش تر از آب بازی نخواهد بود.

۱۱- کاردستی درست کنید

برای سرگرم کردن بچه‌ها و وقت گذرانی در تابستان می‌توانید با استفاده از لوازم دور ریختنی و کاغذ و چسب کاردستی‌های مختلف درست کنید.

۱۲- گل و گیاه بکارید

یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که می‌توانید به صورت خانوادگی در تابستان تجربه کنید، کاشتن گل و گیاه در باغچه یا گلدان است. بعد از کاشت گیاه از کودک بخواهید که چندین بار در هفته به آن آب بدهد.

۱۳- بازی‌های فکری انجام دهید

برای سرگرم شدن در تابستان و تفریح کردن با بچه‌ها می‌توانید چند بازی فکری خریداری کنید و گاهی اوقات همه اعضای خانواده دور هم جمع شوید و بازی کنید.

۱۴- نقاشی بکشید

یک سرگرمی خانوادگی برای تعطیلات تابستان نقاشی کشیدن است. برای این کار می‌توانید یک طرح یا یک وسیله خاص را در مقابل خود قرار دهید و بعد همه اعضای خانواده آن را بکشید.

۱۵- به کتابخانه بروید

برای این که از تعطیلات تابستان بهتر استفاده کنید و در این روزها کودکان را به کتاب خواندن تشویق کنید، می‌توانید در کتابخانه ثبت نام کنید و بعضی از روزهای هفته به صورت خانوادگی به کتابخانه بروید و کتاب بخوانید.

۱۶- به سینما بروید

برخی از فیلم‌ها و انیمیشن‌ها برای همه سنین مناسب هستند و از همین رو می‌توانید گاهی اوقات با همه اعضای خانواده به سینما بروید و لحظاتی را با نگاه کردن به فیلمی جذاب سپری کنید.

۱۷- سایه بازی کنید

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سرگرم کننده که از زمان‌های قدیم نیز بسیار پرطرفدار بود، سایه بازی است. برای سایه بازی باید همه برق‌ها را خاموش کنید و بعد یک چراغ یا شمع را روشن کنید. حالا دستان خود را در مقابل شمع بگیرید و با آن شکل‌های متنوعی درست کنید.

۱۸- خرید کنید

بهتر است برخی از روزهای هفته را به خرید کردن اختصاص دهید. گاهی اوقات خرید کردن و گشت و گذار در مراکز خرید حال و هوایتان را عوض می‌کند و تفریح جذابی محسوب می‌شود.

۱۹- برقصید

یک تفریح رایگان برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرم کردن بچه‌ها این است که یک آهنگ شاد بگذارید و همه اعضای خانواده با هم برقصید و شادی کنید. از با هم بودنتان لذت ببرید و سعی کنید لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی برای بچه‌ها و خودتان رقم بزنید.

۲۰- جدول حل کنید

پیشنهاد بعدی ما برای سرگرمی خانوادگی در تعطیلات تابستانی حل کردن جدول است. می‌توانید همه اعضای خانواده دور هم جمع شوید و با هم جدول حل کنید. اجازه دهید بچه‌ها به برخی از سوالات آسان‌تر پاسخ بدهند و در صورت نیاز برخی از سوالات را برای آن‌ها توضیح دهید تا اطلاعات آن‌ها افزایش پیدا کند.

در این مقاله از آدرینبلاگ، به ۲۰ سرگرمی خانوادگی در تعطیلات تابستانی اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای وقت گذرانی در تابستان به دنبال کارهای عجیب و گردش‌های خاص نباشید و سعی کنید هر روز با همه اعضای خانواده دور هم جمع شوید و تجربه‌ای جدید را برای خودتان و بچه‌ها رقم بزنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید