ده ترفند طلایی برای تشخیص انبه رسیده از انبه کال: نگذارید چشم و دلتان فریب بخورد!

  • توسط: admin


انبه از آن میوه‌هایی است که هر چقدر رسیده‌تر باشد، طعم شیرین‌تر و بافت و نرم‌تری پیدا می‌کند. برای تشخیص انبه رسیده روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله از بخش دانستنی از آدرینبلاگ یاد می‌گیریم که چگونه رسیده بودن انبه را تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص انبه رسیده

برای تشخیص رسیده بودن انبه از روی ظاهر باید به فرم، رنگ و حتی بافت و بوی میوه توجه کنید. در ادامه این بخش به نکاتی مهم برای تشخیص انبه رسیده اشاره شده است.

۱- به فرم میوه دقت کنید

انبه رسیده معمولا در شکل‌های مختلفی یافت می‌شود و به طور کلی انبه‌هایی که فرم آن‌ها گردتر است، خوشمزه‌تر و شیرین‌تر هستند.

۲- به قسمت ریشه انبه توجه کنید

ریشه انبه یا همان قسمت تحتانی میوه به شما نشان می‌دهد که انبه رسیده است یا نه. زمانی که انبه رسیده باشد، قسمت تحتانی آن بافت گوشتی و دایره شکلی دارد و معمولا برآمده است. صاف بودن انتهای انبه نشان می‌دهد که هنوز نرسیده است.

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف هسته انبه برای درمان سرفه

۳- به رنگ میوه توجه کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای تشخیص انبه رسیده، زرد و خوشرنگ بودن آن است. زمانی که انبه به خوبی برسد، روی پوست آن رنگ سبز دیده نمی‌شود. البته این موضوع را نیز فراموش نکنید که برخی از انبه‌ها رنگ سبزی دارند و نمی‌توان با در نظر گرفتن این موضوع، یک انبه رسیده انتخاب کنید.

از طرف دیگر به خاطر داشته باشید که قرمز بودن برخی از نقاط انبه نشان می‌دهد که میوه در معرض نور قرار گرفته است و از همین رو این موضوع نی معیار مناسبی برای تشخیص انبه رسیده نیست.

۴- به لکه‌های روی پوست انبه دقت کنید

اکثر انبه‌هایی که به خوبی رسیده هستند، روی پوستشان لکه‌های قهوه‌ای رنگ دیده می‌شود. هر چند نبودن این لکه‌ها نشانه نارس بودن انبه نیست، اما در بسیاری از مواقع این موضوع می‌تواند کمک کننده باشد. به خاطر داشته باشید که اگر لکه‌ها پر رنگ و عمیق باشند، ممکن است انبه پوسیده یا خراب باشد.

۵- قبل از خرید انبه آن را بو کنید

یک انبه رسیده باید بوی خوی و خاصی داشته باشید. زمانی که انبه رسیده را بو می‌کنید، بوی شیرین آن را حتی از روی پوست نیز احساس خواهید کرد. برای این که مطمئن شوید انبه رسیده و سالم است باید قسمت تحتانی میوه را بو کنید. اگر میوه بوی ترشی یا الکل می‌دهد، پوسیده و خراب است.

۶- به بافت میوه دقت کنید

برای این که مطمئن شوید انبه‌ای که خریداری می‌کنید، رسیده است یا خیر باید به آرامی و با نوک انگشت روی میوه را فشار دهید. اگر بافت میوه نرم به نظر می‌رسد، یعنی رسیده است. سفت بودن بیش از حد انبه، نشانه کال بودن آن است.

به خاطر داشته باشید که با فشار اندک، انبه نباید له شود و اگر با یک فشار سوراخ شد، یعنی انبه بیش از حد رسیده است.

۷- پوست انبه را لمس کنید

راهکار بعدی برای تشخیص انبه رسیده لمس کردن پوست آن است. زمانی که انبه رسیده را لمس می‌کنید، پوست آن کمی چین و چروک دارد. صاف و صیقلی بودن بیش از حد انبه نشان می‌دهد که میوه به درستی نرسیده است.

از طرف دیگر اگر پوست انبه بیش از حد چروکیده باشد، یعنی میوه بیشتر از حد لزوم رسیده و کیفیت خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: روش های برش، پوست کندن و خوردن انبه

۸- انبه را وزن کنید

یک انبه رسیده معمولا وزن زیادی دارد و سنگین‌تر از انبه‌های کال و نرسیده به نظر می‌رسد. برای تشخیص انبه رسیده می‌توانید ۲ عدد انبه با اندازه یکسان را در دست بگیرید و وزن آن‌ها را مقایسه کنید. معمولا انبه‌ای که رسیده‌تر است، وزن بیشتری نسبت به انبه نارس دارد.

۹- طعم انبه را بررسی کنید

انبه رسیده طعمی شیرین و عطر فوق‌العاده‌ای دارد. زمانی که انبه نرسیده باشد، معمولا شیرینی آن کمتر است و ممکن است طعم آن کمی گس یا حتی تلخ به نظر برسد.

۱۰- مراقب لکه‌های سیاه قسمت تحتانی انبه باشید

زمانی که انبه بیش از حد برسد یا در محیط گرم بماند، پس از مدتی قسمت تحتانی میوه شروع به نرم شدن و تیره شدن می‌کند. اگر لکه‌ای تیره روی قسمت زیر انبه ایجاد شده، بهتر است از خرید آن پرهیز کنید، زیرا این انبه در حال پوسیدن و خراب شدن است. معمولا اگر این بخش را بو کنید نیز متوجه بوی نامطبوع آن خواهید شد.

در این مقاله به ۱۰ روش تشخیص انبه رسیده اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در زمان خرید انبه حتما به فاکتورهایی که ذکر شد دقت کنید تا انبه باکیفیت‌تر و رسیده‌تری را انتخاب کنید. شما از چه روش‌هایی برای تشخیص انبه رسیده استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید