طرز تهیه کیک یخچالی با پتی بور: یک دسر خوشمزه و بی‌دردسر!

  • توسط: admin


کیک یخچالی یا کیک سرد از جمله کیک‌‌های خوشمزه و پرطرفدار است که طی مدت زمان کوتاهی با قرار دادن در یخچال آماده می‌شود و شما می‌توانید آن را برای میان وعده یا عصرانه در دورهمی‌هایتان سرو کنید. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه این کیک ساده را برایتان شرح دهیم.  

مواد لازم جهت تهیه کیک یخچالی

برای تهیه کیک یخچالی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

شیر۱ لیتر (۴ پیمانه)شکر۱۲ قاشق سوپ‌خوریپودر کاکائو۴ قاشق سوپ‌خوریآرد سفید قنادی۳ قاشق سوپ‌خورینشاسته ذرت۵ قاشق سوپ‌خوریکره۵۰ گرموانیلیک چهارم قاشق چای‌خوریبیسکوئیت پتی بور وانیلی۱ و نیم بستهبیسکوئیت پتی بور شکلاتی۱ و نیم بسته

مراحل تهیه کیک یخچالی

مراحل تهیه کیک یخچالی به شرح زیر است:

مرحله اول: ترکیب مواد خشک

 برای تهیه کیک یخچالی ابتدا باید پودینگ را آماده کنید. برای این کار نشاسته، شکر، آرد الک شده و پودر کاکائوی الک شده را داخل قابلمه‌ای بریزید و با همزن دستی مخلوط کنید.

مرحله دوم: افزودن شیر

حال شیر سرد را کم کم به ترکیب فوق اضافه کنید و هنگام اضافه کردن هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود. سپس قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا زمانی که مواد به غلظتی بیشتر از فرنی برسد.

این مرحله از تهیه کیک یخچالی بسیار مهم هست و باید مواد را تا انتها روی حرارت کم هم بزنید تا علاوه بر غلیظ شدن، خامی نشاسته و آرد هم گرفته شود. نباید طعم خامی داخل دسر حس شود؛ زیرا طعم نامطبوعی به کیک می‌دهد. همچنین مدام هم زدن مواد باعث می‌شود تا به صورت یکدست به غلظت برسد و ته نگیرد یا گلوله نشود.

مرحله سوم: اضافه کردن کره و وانیل

وقتی مواد به غلظت مورد نظر رسید، کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه و مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

مرحله چهارم: انتقال مواد به قالب

در این مرحله داخل قالب مورد نظرتان را کمی چرب کنید. یک نایلون فریزر را با قیچی باز کرده و داخل قالب کاملا فیکس کنید. با ملاقه از مواد پودینگ کف قالب بریزید؛ به طوری که کف قالب را کاملا بپوشاند.

مرحله پنجم: آغشته کردن بیسکوئیت‌ها با پودینگ

سپس یک روی بیسکوئیت‌ها را به پودینگ آغشته کنید؛ به این صورت که یک قاشق پودینگ را روی بیسکوئیت پخش کنید و داخل قالب به صورت عمودی قرار دهید. 

ترتیب قرار گرفتن بیسکوئیت‌ها باید به این صورت باشد که یک ردیف بیسکوئیت وانیلی و یک ردیف بیسکوئیت شکلاتی داخل قالب قرار بگیرد. به همین ترتیب به آغشته کردن بیسکوئیت‌ها به پودینگ و چیدن آن‌ها داخل قالب ادامه دهید تا قالب پر شود.

مرحله ششم: انتقال قالب به یخچال

در ادامه مابقی پودینگ را روی بیسکوئیت‌ها بریزید تا قالب کاملا پر شود. سپس قالب را به مدت یک شب داخل یخچال بگذارید تا قسمت پودینگ کاملا خودش را بگیرد و بیسکوئیت‌ها هم نرم شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کیک یخچالی کارامل” سه لایه

مرحله هفتم: تزئین و سرو کیک

برای برگرداندن کیک یخچالی ظرف مورد نظرتان را روی قالب قرار دهید، کیک یخچالی را برگردانید و قالب را دربیاورید. سپس به آرامی نایلون فریزر را جدا کنید.

برای تزئین هم می‌توانید روی کیک پودر کاکائو یا پودر نارگیل بریزید و بعد روی آن را با انواع میوه‌ها یا پسته خرد شده تزئین کنید. نکته مهم در رابطه با سرو این است که برای اینکه طرح کیک مشخص باشد، باید کیک را به صورت اریب برش بزنید تا طرح دو رنگ کیک مشخص شود.

نکات و فوت و فن‌های تهیه کیک یخچالی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کیک یخچالی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در صورت تمایل به جای استفاده از آرد و نشاسته می‌توانید به همان مقدار پودر کاسترد جایگزین کنید.اگر به نشاسته ذرت دسترسی ندارید، می‌توانید آن را با نشاسته گندم جایگزین کنید.برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید حتما مواد را با قاشق‌های استاندارد اندازه‌گیری کنید تا مقدار مواد کم یا زیاد نشود.می‌توانید به جای اینکه بیسکوئیت‌ها را به صورت دو رنگ و ایستاده بچینید، از یک نوع بیسکوئیت استفاده کنید و آن‌ها را به صورت افقی روی سطح پودینگ بچینید. پودینگ را باید بلافاصله بعد از برداشتن از روی حرارت در قالب بریزید و نباید موقع استفاده خنک شده باشد؛ زیرا حرارت پودینگ به نرم شدن بیسکوئیت‌ها کمک می‌کند و اگر وقفه‌ای بین کار ایجاد شود باید مجدد آن را گرم کنید.هر بار بعد از برش کیک چاقو را با دستمال مرطوب تمیز کنید و برش بعدی را ایجاد کنید تا برش‌های کیک تمیز در بیایند.اگر وانیل زمان زیادی در معرض دما قرار بگیرد باعث ایجاد طعم تلخ در پودینگ می‌شود؛ به همین علت وانیل را بعد از برداشتن پودینگ از روی حرارت به مواد اضافه کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوئیت پتی بور را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر خوشمزه را تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید