رازهای پرورش رابعصلوت دوستانه با خواهر همسرتان

  • توسط: admin


بعد از ازدواج، برقراری ارتباط با خانواده همسر، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی کیفیت زندگی شما نیز موثر خواهد بود. ارتباط با خواهر شوهر یکی از چالش‌هایی است که خیلی از خانم‌ها بعد از ازدواج با آن روبرو می‌شوند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در آدرینبلاگ می‌توانید با نکاتی مهم برای داشتن رابطه مناسب با خواهر شوهر آشنا شوید.
۱۰ نکته مهم که باید در نحوه برخورد با خواهر شوهر بدانید
در روزهای ابتدای ازدواج معمولا همه چیز شیرین‌تر، جذاب‌تری و زیباتر از همیشه به نظر می‌رسد، اما رفته رفته با بیان اختلاف نظرها و چشم و هم چشمی‌های نادرست، برخی روابط به سمت تیرگی کشیده می‌شود. بهتر است بدانید که بهترین ترفند برای خوب شدن رابطه با خواهر شوهر، احترام، گذشت و مهربانی است. اما برای داشتن یک رابطه مناسب با خواهر شوهر چگونه رفتار کنیم؟ در ادامه این بخش به ۱۰ نکته مهم در مورد رابطه درست عروس و خواهر شوهر اشاره شده است.

۱- به خاطر همسرتان گذشت کنید
برای داشتن یک رابطه سالم و عاشقانه با همسرتان، باید بعد از ازدواج با خانواده او نیز ارتباط خوبی داشته باشید. حقیقت این است که گذشت کردن از اشتباهات و نادیده گرفتن برخی از رفتارها به شما کمک می‌کند تا زندگی زناشویی بهتر و آرام‌تری را تجربه کنید. خواهر شوهر شما یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده همسرتان است که اگر رفتار مناسبی با او داشته باشید، همسر شما نیز آرامش بیشتری خواهد داشت و زندگی مشترک شما نیز به خاطر بحث‌های بی‌معنی به چالش کشیده نمی‌شود.
۲- در همه شرایط به خواهر شوهر خود احترام بگذارید
مهم نیست با خواهر شوهرتان دوست هستید یا بعد از ازدواج، به تازگی با آن آشنا شده‌اید، در هر شرایطی سعی کنید که از یک الگوی رفتاری مشخص پیروی کنید و حتی در عین صمیمیت، اصول آداب معاشرت و احترام را سرلوحه رفتارهای خودتان قرار دهید. به هیچ عنوان بیش از حد با خواهر شوهر خود شوخی نکنید و صمیمی نشوید و در عین صمیمیت همیشه رفتار درست و محترمانه‌ای داشته باشید.
حتی اگر خواهر شوهرتان را خیلی دوست دارید و با هم صمیمی هستید، تحت هیچ شرایطی به عقاید و سلیقه او بی‌احترامی نکنید و نسبت به او رفتار محترمانه‌ای داشته باشید.

۳- در رفتارتان انعطاف پذیر باشید
برای پیشبرد در هر رابطه‌ای باید گاهی اوقات گذشت کنید، گاهی مواقع اشتباهات را نادیده بگیرید و انعطاف پذیر باشید. بهتر است قبول کنید برای این که بین شما و خواهر شوهرتان رابطه دوستی برقرار شود، باید به او ثابت کنید که خود واقعی‌تان هستید و قصد ندارید روابط خانوادگی همسرتان را با خواهر و مادرش خراب کنید. در بسیاری از شرایط لازم است گذشت بیشتری از خودتان نشان دهید و با درایت و احترام رفتار کنید تا کم کم رابطه دوستانه‌ای با خواهر شوهر خود برقرار کنید.
۴- برای داشتن یک رابطه سالم با خواهر شوهرتان تلاش کنید
بهتر است برای برقراری یک رابطه سالم با خواهر شوهرتان تلاش کنید و خودتان پیش قدم شوید. برای این کار باید زمانی که در جمع خانواده همسرتان هستید، حس خوبتان را به آن‌ها منتقل کنید، با خواهر شوهرتان تعامل داشته باشید که احساس بدهکار و طلبکار بودن به هم نداشته باشید. مطمئن باشید در اکثر مواقع اگر شما درست و عاقلانه رفتار کنید، هیچ مشکلی در روابط به خواهر شوهر خود نخواهید داشت.
به خاطر داشته باشید که همه مادرها در امور مختلف زندگی با دختران خود مشورت می‌کنند. زمانی که با خواهر شوهرتان به مشکل برخورد کنید، احتمالا روابط شما با مادر شوهر و سایر اعضای خانواده همسرتان نیز تیره و تار می‌شود. بنابراین فراموش نکنید که همیشه در روابط با خواهر شوهرتان از تنش، حسادت و ناراحتی دوری کنید.

۵- مرز بین حمایت و دخالت را تشخیص دهید
در بسیاری از مواقع، حساسیت بیش از حد و همچنین سوءتفاهم‌های پی در پی موجب شکراب شدن روابط بین عروس و خواهر شوهر می‌شود. گاهی اوقات خواهر شوهر شما در مورد مسئله ساده‌ای نظر می‌دهد و برداشت نادرست شما از این مسئله موجب ناراحت شدنتان می‌شود. بهتر است حساسیت را کنار بگذارید و همیشه به صورت منفی گرایانه از حرف‌ها و صحبت‌ها برداشت نکنید. به خاطر داشته باشید که مرز بین دخالت و حمایت بسیار باریک است و خودتان هم سعی کنید در نظر دادن و صحبت کردن، موجب سوء برداشت خانواده همسرتان نشوید.
۶- شکایت کردن را کنار بگذارید
اگر دائما در حال شکایت کردن از خواهر شوهرتان باشید و با دیدن همسر، خواهر یا دوستانتان شروع به بیان حرف‌های منفی در مورد او کنید، انرژی منفی شما نسبت به او بیشتر می‌شود و قطعا هر روز روابط شما نیز بیشتر شکراب می‌شود. شکایت کردن و تکرار جملات منفی در مورد یک موضوع موجب می‌شود تا ذهن شما هر روز نسبت به آن موضوع منفی نگرانه‌تر برخورد کند و این موضوع قطعا روی رفتارها و حتی نگاه‌های شما به فرد مورد نظر موثر خواهد بود. بنابراین بهتر است دست از شکایت کردن بردارید و سعی کنید و برای بهتر شدن روابط با خواهر شوهرتان تلاش کنید.

۷- از خواهر شوهرتان تعریف کنید
زمانی که در جمع نشسته‌اید از خواهر شوهرتان تعریف کنید. به او بگویید که لباسی که پوشیده چهره او را زیباتر کرده یا مثلا چقدر از کمکی که در یک روز به شما کرده خوشحال هستید و وجودش برای شما اهمیت دارد. مطمئن باشید زمانی که با عشق و محبت صحبت کنید، این عشق به سمت شما سرازیر می‌شود و همه کینه‌ها و ناراحتی‌ها نیز به راحتی از بین می‌روند.
۸- رفتار مناسبی در مقابل شکایات و حسادت‌های او داشته باشید
اگر خواهر شوهرتان نسبت به شما حسادت می‌کند و دائما به فکر تهمت و شایعه پراکنی در مورد شما است، بهتر است شما رفتار درستی از خودتان نشان دهید. در این شرایط نباید تحت هیچ شرایطی با خواهر شوهرتان صمیمی شوید و رازها و اسرار خودتان را برای او بازگو کنید. به خاطر داشته باشید که رفتار آرام و محترمانه شما در جمع به همه نشان می‌دهد که چه شخصیتی دارید و از همین رو به هیچ عنوان مقابله به مثل نکنید.

۹- با مادر شوهر و پدر شوهرتان صحبت کنید
اگر خواهر شوهر شما رفتار کنترل گر و نادرستی دارد و دائما به شما امر و نهی می‌کنید، بهتر است با مادر شوهر و پدر شوهرتان یک گفتگوی صمیمی داشته باشید و به آن‌ها بگویید که این رفتار خواهر شوهرتان موجب ناراحتی شما می‌شود. اگر صحبت کردن با مادر شوهر و پدر شوهر برایتان سخت است، می‌توانید از همسرتان بخواهید تا این کار را انجام دهد.
۱۰- دست روی نقاط ضعف او نگذارید
گاهی اوقات روابط عروس و خواهر شوهر به خاطر حرف‌ها و رفتارهای ناخواسته ایجاد می‌شوند. سعی کنید علت رفتارهای خواهر شوهرتان را پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید که او در برخی شرایط از رفتار شما ناراحت می‌شود، با شنیدن برخی حرف‌ها از کوره در می‌رود و شروع به رفتارهای نامناسب می‌کند، بهتر است دست روی نقاط ضعف او نگذارید و کمی بیشتر مراقب رفتارهایتان باشید. در برخی شرایط بهتر است سکوت کنید و او را به آرامش دعوت کنید تا رفته رفته همه کدورت‌ها برطرف شوند.
در این مقاله به ۱۰ نکته مهم در مورد رابطه مناسب با خواهر شوهر اشاره شد. به خاطر داشته باشید که همیشه برای برقراری یک ارتباط خوب و پایدار باید احترام متقابل را رعایت کنید و گذشت و مهربانی بیشتری به خرج دهید تا بین شما و خواهر همسرتان رابطه دوستانه‌ای ایجاد شود. شما چه تجربه‌ای از ارتباط با خواهر شوهر خود دارید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید