بروزترین تحلیل‌های سومین مناظره حماسی چهاردهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری

  • توسط: admin


به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی پورمحمدی گفت: امام(ره) با حضور زنان صفحۀ جدیدی را رقم زدند و انقلاب و جنگ را با حضور زنان به پیروزی رساندند.

پورمحمدی افزود: هنوز به زنان اعتماد نداریم و آنها را باور نکردیم انتظار داریم آنها ما را باور کنند. متاسفانه الان هالیوود و بالیوود و نتفلیکس سبک زندگی زنان ما را تعیین می‌کنند. عده ای با زبان باتوم در حوزه فرهنگ صحبت می کنند که جوابش هم فحش است

امروز خانواده مهم‌ترین مرکز توجه دولت‌ است

محمدباقر قالیباف گفت: خانواده بدون شک مهمترین جایی است که باید مورد توجه دولت‌ها باشد؛ بخصوص در دولت چهاردهم. بر این باوریم که جایی که باید مورد توجه باشد، خانواده است که می تواند بر مشکلات فائق شود.

او افزود: اگر ایران قوی می‌خواهیم باید خانواده قوی داشته باشیم.  زن محور حرکت در خانواده است. حتما نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم ولی حتماً عدالت جنسیتی در اولویت کار ماست.

قالیباف گفت: زن به عنوان مادر و همسر و تربیت کننده فرزندان و مادرخرج در خانه است؛ هر بی‌تدبیری و اشکال و مشکل اقتصادی که می بینیم، زن هست که در خانواده جبران همه کاستی ها را از سطح ملی تا خانواده را انجام می دهد. تنها کسی که غمخوار و غمگسار خانواده است مادر است.

حل مسائل را باید از مهد کودک و مدرسه ها شروع کنیم.

مسعود پزشکیان گفت: وقتی برخورد با زنان و دختران را در خیابان می بینیم، اعتراض که می شود پرونده درست می کنند. این دختران و زنان را ما تربیت کردیم، بیگانگان که تربیت نکرده‌اند!

او افزود: باید نوعی برخورد کنیم که وقتی نگاه میکنیم اینطور نباشد که نتوانیم بپذیریم. خشونت علیه زنان را نتوانسته ایم حل کنیم. ولی خب الان می گوییم داریم احترام می گذاریم! احترام باید در عمل باشد.  وقتی حقوق زنان در جامعه نادیده گرفته می‌شود باید صدای ما بلند باشد.

پزشکیان گفت: حقوق معلمان کفاف زندگی شان را نمی‌دهد. برخورد ما در جامعه با قشر زنان اخلاقی نیست. در تئوری هم هرچه بگوییم در عمل آنی نیست که باید باشد. در محله و مدرسه چگونه دختران را آموزش داده‌ایم که وضعیت اینطوری شده است؟

پیروزی‌های انقلاب مرهون نقش زنان است

سعید جلیلی گفت: خیلی از موفقیتهای ما در تاریخ و پس از انقلاب مرهون زنان و نقش آفرینی زنان مسلمان است. مورگان شوستر ۱۱ ماه در ایران بوده ولی از عزم زنان مسلمان ایران می گوید و به عزت زنان مسلمان ایرانی درود می فرستد.

او گفت: در یکی دو سال اخیر دشمنان خیلی روی موضوع زن در ایران متمرکز شده‌‌اند. آیا این نقطه ضعف در ایران بود یا قوت؟  عمیقاً معتقدم چون می دانند این یک نقطه قوت انقلاب اسلامی است که ایران می تواند با آن موفقیتهای خود را به رخ بکشد. تمدن غرب در موضوع زن به بن بست رسیده و به چالشهای جدی خورده است.

جلیلی گفت: همین کسانی که امروز در برابر کشتار ده‌ها هزار زن در غزه و فلسطین سکوت می کنند و برخی هم با قاتلان عکس یادگاری می گیرند، یک دفعه در موضوع زن در ایران خیلی فعال می شوند. از بایدن گرفته تا ماکرون. ایران با الگوی جدیدی زنان خود را وارد صحنه کرده و مدلی را به جهان نمایش می دهد که همه‌ آنها متحیر مانده‌اند. زن کارآفرین مسلمان دانشمند و مادر نمونه دارد خودش را نشان می دهد.

او افزود: چیزی که خیلی زنان ما از آن نگران هستند، این است که چرا این نقش و موقعیت زن و نقش آفرینی زن دارد سانسور می شود؟ یکی دو ماه پیش یک شرکت هوایی مپنا را دیدم که از ۲۵۰ کارشناس ارشد و ۸۰ PHD که کار بزرگی انجام می دادند نیمی از آنها زنان بودند.

منبع :

تسنیم

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید