دریافت لاغری و فرم ایده‌آل با 10 فایده شگفت‌انگیز خربزه برای کاهش وزن

  • توسط: admin


خربزه یک میوه تابستانی آبدار و خوشمزه است که به خاطر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی که دارد برای بدن بسیار مفید است. در پاسخ به این سوال که آیا خربزه چاق کننده است یا خیر، باید بگوییم که این میوه فیبر زیادی دارد و از همین رو به افزایش احساس سیری کمک می‌کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در آدرینبلاگ می‌توانید با خواص خربزه برای کاهش وزن و تاثیر آن بر چاقی آشنا شوید.

مصرف خربزه چه تاثیری بر چاقی دارد؟

برای افرادی که علاقه زیادی به مصرف خربزه دارند، پاسخ به این سوال که آیا خربزه چاق کننده است یا خیر، اهمیت زیادی دارد. بهتر است در همین ابتدا بدانید که خربزه یک میوه سرشار از فیبر و مواد غذای است و از همین رو اگر به اندازه مصرف شود، به کاهش وزن و تناسب اندام شما کمک زیادی می‌کند. این میوه سرشار از آب است و از همین رو مصرف آن به هیدراته کردن بدن و جلوگیری از کم آبی نیز کمک می‌کند.

هر ۱۵۲ گرم خربزه حاوی ۴۶ کالری است و از همین رو مصرف آن چندان تاثیری بر افزایش وزن نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید که زیاده روی در این میوه برخلاف کالری پایینی که دارد، می‌تواند به افزایش وزن و چاقی منجر شود، بنابراین در مصرف خربزه زیاده روی نکنید.

خواص خربزه برای لاغری

خربزه یک میوه سرشار از آب و فیبر است و کالری بسیار کمی دارد. فیبر این میوه محلول در آب است و به جذب آب در روده کمک می‌کند و از همین رو موجب افزایش احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود. اما مهم‌ترین فواید خربزه برای کاهش وزن چیست و این میوه چطور به لاغری کمک می‌کند؟ در ادامه این بخش به برخی از مهم‌ترین خواص خربزه برای لاغری اشاره شده است.

۱- خربزه سیر کننده است

خربزه حاوی مقدار زیادی فیبر است و از همین رو مصرف آن موجب افزایش احساس سیری و جلوگیری از گرسنگی می‌شود. مصرف خربزه به عنوان میان وعده، از گرسنگی شما جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود تا برای مدت زمان طولانی احساس سیری را تجربه کنید. فیبر موجب پر شدن فضای معده می‌شود و از هضم آن بسیار زمان است و از همین رو شما برای مدت زمان زیادی احساس گرسنگی را تجربه نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: همراه خربزه چی نخوریم؟

۲- خربزه هیچ چربی ندارد

خربزه کالری پایینی دارد و فاقد چربی و کلسترول است و از همین رو مصرف آن برای افرادی که از رژیم‌های کاهش وزن پیروی می‌کنند، بسیار مفید است.

۳- خربزه کم کالری است

همانطور که گفته شد، خربزه میوه کم کالری است و مقدار آب زیادی دارد و از همین رو اگر به اندازه از این میوه استفاده کنید، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش وزن خواهد داشت. این میوه سرشار از فیبر، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌های متنوع، ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن است و از همین رو به افزایش انرژی شما نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: این افراد هرگز خربزه نخورند!

۴- مصرف خربزه از ترشح برخی هورمون‌ها جلوگیری می‌کند

جالب است بدانید که خربزه حاوی نوعی فیبر است که مصرف آن مانع آزاد شدن هورمون گرلین یا همان هورمون تحریک کننده اشتها می‌شود. در این شرایط شما بعد از مصرف این میوه احساس گرسنگی کمتری را تجربه می‌کنید.

۵- خربزه یبوست را درمان می‌کند

یبوست یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب چاق شدن و بد فرم شدن شکم می‌شود. خربزه میزان فیبر و آب زیادی دارد و از همین رو مصرف آن برای درمان یبوست مفید است. اگر این میوه را به صورت مرتب مصرف کنید از یبوست جلوگیری می‌کند و نقش مهمی بر کوچک‌تر به نظر رسیدن شکم شما دارد.

آیا خربزه چاق می‌کند؟

هر چند خربزه فواید زیادی برای بدن دارد اما در پاسخ به این سوال که آیا خربزه چاق کننده است یا خیر، باید بگوییم که این میوه نباید به مقدار زیاد مصرف شود. در هر ۱۰۰ گرم از این میوه حدود ۸ گرم قند و کالری کمی وجود دارد، اما اگر در مصرف خربزه زیاده روی کنید، احتمالا با افزایش قند خون و چاقی مواجه خواهید شد.

برای کاهش وزن و همچنین بهبود هضم این میوه بهتر است آن را حداقل با ۳۰ دقیقه فاصله نسبت به وعده‌های غذایی مصرف کنید. بهترین زمان مصرف خربزه برای لاغری ۱ ساعت قبل از غذا و ۲ ساعت بعد از غذا است. به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن می‌توانید از میوه خربزه خرد شده یا اسموتی این میوه به مقدار مناسب استفاده کنید.

در این مقاله به مهم‌ترین فواید خربزه برای لاغری اشاره شد و به این سوال که آیا خربزه چاق کننده است یا خیر نیز پاسخ دادیم. به خاطر داشته باشید که این میوه فواید زیادی برای کاهش وزن و سلامت کلی بدن دارد، اما اگر در مصرف آن زیاده روی کنید، ممکن است با مشکلاتی مثل چاقی، اضافه وزن و همچنین افزایش قند خون مواجه شوید. اگر تجربه استفاده از خربزه برای کاهش وزن را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید