طرزهای هیجان‌انگیز برای برش زدن، پوست‌کنی و لذت بردن از طعم سلطان میوه‌ها: انبه

  • توسط: admin


انبه را چطور باید خورد؟ انبه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های گرمسیری است که به خاطر هسته بزرگی که دارد، خرد کردن آن برای برخی افراد کمی سخت است. اما نحوه پوست کندن و خوردن انبه چگونه است؟ آیا چیزی در مورد نحوه سرو انبه برای مهمانی می‌دانید؟ در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با نحوه پوست کندن انبه و خوردن آن آشنا شوید.

انبه را چطور باید خورد؟

در ادامه این بخش به روش‌های برش، پوست کندن و خوردن انبه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- انبه را به صورت مکعبی برش دهید

نحوه مصرف انبه بسیار ساده است، تنها باید آن را به روش درستی برش دهید. برای برش دادن انبه ابتدا باید یک برش طولی در امتداد پهنای انبه‌ ایجاد کنید. سپس طرف دیگر انبه را نیز به همین روش برش دهید. در انتها دو طرف دیگر انبه را نیز برش دهید؛ به طوری که تنها هسته انبه با کمی انبه چسبیده به آن باقی بماند.

حالا برای خوردن انبه باید ابتدا برش‌های طولی و بعد برش‌های عرضی روی تکه‌های انبه‌ ایجاد کنید. به طوری که مربعی‌هایی تقریبا ۱/۵ سانتی‌متری روی انبه‌ ایجاد شود. به خاطر داشته باشید که در زمان برش زدن انبه نباید پوست آن بریده شود.

حالا با نوک انگشت از قسمت پوست انبه به داخل فشار وارد کنید. می‌توانید به راحتی مکعب‌های انبه را از پوست آن جدا و میل کنید. برای جدا کردن هسته از گوشت انبه نیز می‌توانید هسته انبه را روی تخته قرار دهید و با کمک یک چاقوی تیز به آرامی هسته انبه را از گوشت آن جدا کنید. سپس انبه‌ها را خرد و میل کنید.

۲- انبه‌ها را با پوست قاچ کنید

در این روش باید همانند روش قبل ۴ طرف انبه را با یک چاقوی تیز جدا کنید. سپس به جای این که روی انبه‌ها برش بزنید، انبه‌ها را با پوست، قاچ کنید. می‌توانید قاچ‌های نازک انبه را در دست بگیرید و میل کنید. برای این که انبه راحت‌تر خورده شود نیز می‌توانید پوست قاچ‌های انبه را جدا کنید و بعد آن‌ها را در یک ظرف بریزید و با چنگال سرو کنید.

۳- از پوست گیر برای جدا کردن پوست انبه استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های پوست کندن و خوردن انبه استفاده از پوست گیر است. برای شروع انبه را بشویید و بعد پوست آن را با کمک پوست گیر جدا کنید. حالا می‌توانید با کمک چاقو گوشت انبه را تا نزدیکی هسته آن برش دهید و سپس آن را به شکل مکعبی یا قاچی خرد کنید.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری انبه در فریزر به مدت طولانی

۴- از گیره برای پوست کندن انبه استفاده کنید

برای پوست کندن انبه گیره‌های مخصوصی وجود دارد که اگر بتوانید تهیه کنید، نحوه خوردن انبه بسیار ساده‌تر خواهد شد. در این روش ابتدا باید پوست انبه را جدا کنید و سر و ته انبه را با چاقو ببرید. حالا گیره مخصوص انبه یا نگه دارنده بلال را در قسمت فوقانی انبه فرو کنید و این کار از لیز خوردن انبه جلوگیری می‌کند.

حالا دور تا دور انبه را از بالا به پایین برش دهید و در انتها با برش‌های عرضی نزدیک به هسته انبه، گوشت انبه را جدا کنید. در این روش تنها هسته انبه باقی می‌ماند و گوشت انبه به راحتی از آن جدا می‌شود.

۵- پوست کندن انبه با لیوان

برای پوست کندن انبه با لیوان ابتدا باید انبه را بشویید و سپس انبه را در امتداد هسته آن به ۴ قسمت تقسیم کنید. حالا می‌توانید برای جدا کردن پوست انبه از یک لیوان که لبه‌های نازکی دارد استفاده کنید.

برای این کار باید پوست انبه را روی لبه لیوان قرار دهید و لیوان را به سمت پوست فشار دهید تا انبه‌ها از پوست جدا شوند و در لیوان قرار بگیرند. در این روش مراقب باشد که انبه فشرده و له نشود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس انبه به روش آبادانی

نحوه سرو کردن انبه برای مهمانی

به منظور سرو انبه برای مهمانی، بهتر است انبه‌ها را به صورت مربعی خرد کنید و یا بعد از این که انبه‌ها را به صورت مربعی برش دادید، همراه با پوست در کنار ظرف میوه قرار دهید. در این روش مهمان‌ها می‌توانند دانه‌های مکعبی انبه را از پوست آن جدا و میل کنند. اگر انبه‌ها را به صورت مربعی خرد کردید، در یک ظرف مناسب بریزید و در نهایت انبه‌ها را با چنگال سرو کنید.

انبه سبز را چگونه بخوریم؟

انبه سبز در واقع نوع خام و نرسیده انبه است که برخلاف انبه رسیده می‌توانید آن را با پوست میل کنید. به علاوه شما می‌توانید انبه سبز را با پوست خرد کنید و در سالاد بریزید و یا از آن برای تهیه ترشی، مربا و سس استفاده کنید. برخی افراد نیز از انبه سبز در کنار غذاهای دریایی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینروش‌های پوست کندن و خوردن انبه را برایتان شرح دادیم. همانطور که مطالعه کردید خوردن انبه بسیار راحت است و مطمئن باشید با یک تا دو بار تکرار، می‌توانید به بهترین نحو این کار را انجام دهید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید