گیر کردی برای ناهار شنبه؟ کشف کن 5 پیشنهاد ویژه برای یک روز 26 خرداد خوشمزه!

  • توسط: admin


امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما نیز برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که آدرینبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش کرفس

خورش کرفس، یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین خورشت‌های ایرانی است که می‌توان گفت همه آن را می‌شناسند. این خورش شباهت زیادی به قورمه‌ سبزی دارد و به روش‌های بسیار مختلفی با مواد اولیه متنوعی نظیر کرفس تازه، گوشت گوسفندی، جعفری و نعنا تازه، لیمو عمانی و… طبخ می‌شود.

مراحل تهیه خورشت کرفس

مراحل تهیه خورشت کرفس به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ کرفس‌ها روید. ساقه‌های کرفس را از هم جدا کنید و درون ظرف آبی قرار دهید. قسمت ضخیم ساقه‌ها را با کمک چاقو ببرید. کرفس‌های شسته شده را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.حال با کمک چاقو ساقه و برگ‌های کرفس را به‌ صورت یک اندازه خرد کنید. کرفس بعد از پخته‌ شدن تغییر حجم می‌دهد و کوچک می‌شود. کرفس‌های خرد شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ خورشت را دارید مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. حال پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه بیفزایید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.در ادامه مقداری زردچوبه و ادویه گوشت به خورش بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال در همین مرحله گوشت‌های تکه شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت‌ها از حالت خامی خارج شوند.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش کرفس کلیک کنید.

۲- جوجه کباب آلبالویی

اگر عاشق طعم‌های مختلف جوجه کباب هستید، بهتر است این بار جوجه کباب آلبالویی را امتحان کنید و مزه جدیدی از این غذای محبوب را تجربه کنید. برای تهیه این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر سینه مرغ، پیاز، زعفران دم کرده، آلبالو، رب انار و… نیاز دارید.

مراحل تهیه جوجه کباب آلبالویی

مراحل تهیه جوجه کباب آلبالویی به شرح زیر است:

برای تهیه این جوجه کباب معمولا کباب را به صورت رول درست می‌کنند. برای شروع باید سینه مرغ را به صورت ورقه‌ای برش دهید و بعد آن را با بیفتک یا گوشتکوب کمی بکوبید. در ادامه سینه‌های مرغ را به صورت نواری برش دهید و در یک کاسه بریزید. در این مرحله باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سپس همراه با مقداری زعفران دم کرده غلیظ، نمک و فلفل سیاه به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را کمی هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.روی ظرف را با سلفون بپوشانید و سپس آن را برای حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ شما به خوبی مزه دار شود.برای درست کردن سس ابتدا باید پیاز را به صورت ریز رنده کنید و آن را در یک قابلمه بریزید. مقداری روغن به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا پیازها کاملا سرخ و طلایی شوند.بعد از این که پیاز سرخ شد، باید رب انار را اضافه کنید. آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس آلبالوها را در قابلمه بریزید و همراه با پیاز و رب انار خوب تفت دهید.در ادامه مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و سپس شکر را نیز در قابلمه بریزید. اجازه دهید سس روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و همه پسند روی لینک طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی کلیک کنید.

۳- قاطی پلو

قاطی پلو از جمله غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود برنج را همراه با انواع سبزی، حبوبات، گوشت، مرغ، ادویه جات و… ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مراحل تهیه قاطی پلو

مراحل تهیه قاطی پلو با سبزیجات به شرح زیر است:

برای تهیه این غذای کم هزینه باید ابتدا برنج ایرانی کهنه را به مدت ۳ ساعت بخیسانید.ظرفی را جدا جدا تهیه کنید و نخود فرنگی، لوبیا و فلفل سبز را بپزید. زمانی که پخته شدند همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید. سپس گشنیز و نعنایی را که از قبل پاک کرده، شسته و خرد نموده‌اید را همراه سبزیجات دیگر میکس کنید.از مخلوط همه این مواد یک پوره سبز رنگی به دست می‌آید، آن را کنار بگذارید. گوجه فرنگی را به صورت ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید.برنج را می‌توانید کته یا به صورت آبکش درآورید. بهتر است برنج را آبکش کنید تا از نظر ظاهری شکیل‌تر شود. در اولین مرحله بعد از آبکش برنج، یک کفگیر برنج سفید بریزید و قسمت لایه دیگر می‌توانید پوره سبز رنگ با برنج سفید را مخلوط کنید.مرحله بعد با کفگیر برنج را بریزید و موادی که داخل تابه از گوجه سرخ شده بود را مخلوط کنید تا شکل نارنجی یا قرمز به دست آید.

برای ادامه رسپی این پلوی جذاب و لذیذ با سبزیجات، مرغ و… روی لینک طرز تهیه قاطی پلو کلیک کنید.

۴- ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ پنیری یکی از خوشمزه‌ترین انواع فست فود است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی با مواد اولیه متنوعی نظیر گوشت مرغ، پنیر پروسس، پیاز، سیر، زعفران دم کرده، پودر سوخاری، تخم مرغ و… برای ناهار امروزتان در خانه تهیه و نوش جان کنید. 

مراحل تهیه ناگت مرغ پنیری

مراحل تهیه ناگت مرغ پنیری به شرح زیر است:

برای شروع باید استخوان‌های سینه یا ران مرغ را جدا کنید و آن را در غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و برای ۲ بار میکس کنید.در این مرحله باید پنیر پروسس را رنده کنید و به مرغ میکس شده اضافه کنید. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا کنید و آن‌ها را به صورت ریز رنده کنید.سپس سس قرمز تند را همراه با خردل، نمک و پاپریکا به مایه ناگت اضافه کنید و مواد را در غذاساز با هم ترکیب کنید تا بافت چسبناک و یکدستی پیدا کنند.مواد ناگت را در یک ظرف بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. در ادامه ظرف را برای حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید.در این فرصت باید پفک را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و سپس با گوشت کوب روی آن بزنید تا پفک‌ها کاملا پودر شوند. در ادامه پودر پفک را در یک کاسه بریزید.حال تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید. مقداری زعفران را در یک ظرف بریزید و با آب جوش ترکیب کنید. صبر کنید تا زعفران دم بکشید و سپس آن را به تخم مرغ اضافه کنید. مواد را با یک چنگال هم بزنید تا یکدست شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ناگت مرغ پنیری کلیک کنید.

۵- کوکو بادمجان سرخ شده

کوکو بادمجان سرخ شده یکی از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین انواع کوکو است که به سادگی تهیه می‌شود و طعم لذیذی دارد. شما می‌توانید این کوکو را با مواد اولیه ساده‌ و در دسترسی همچون بادمجان، تخم مرغ، پیاز، سیر و… به راحتی برای ناهار امروزتان تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه کوکو بادمجان سرخ شده

مراحل تهیه کوکو بادمجان سرخ شده به شرح زیر است:

برای شروع باید بادمجان‌ها را بشویید و روی شعله گاز کبابی کنید. در برخی رسپی‌ها برای تهیه این کوکو از بادمجان سرخ شده استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که در این روش کالری کوکوی شما چند برابر می‌شود و روغن بیشتری جذب آن می‌شود.در این مرحله باید بادمجان پخته شده و پوست گرفته را در یک ظرف بریزید. در ادامه پیاز را رنده و به آن اضافه کنید. در ادامه سیر رنده شده را نیز در ظرف بریزید. برای تهیه این کوکو بهتر است آب پیاز را بگیرید تا مایه کوکوی شما شل نشود.سپس مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید. با گوشت کوب دستی یا برقی مواد را با هم ترکیب کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان ترکیب کردن مواد، نباید حرارت بادمجان‌ها زیاد باشد، بنابراین صبر کنید تا بادمجان‌ها کاملا خنک شوند و بعد آن‌ها را مخلوط کنید.حال تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید. در ادامه تخم مرغ‌ها را به مایه کوکو اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و متفاوت روی لینک طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید