سردرگم در انتخاب شام؟ غافلگیر شو با 5 پیشنهاد خوشمزه برای چهارشنبه شب 23 خرداد!

  • توسط: admin


امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و سومین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و قارچ که در واقع نوعی سینه مرغ شکم‌پر به حساب می‌آید، علاوه بر طرز تهیه بسیار آسانی که دارد با مواد اولیه در دسترسی همچون سینه مرغ، پیاز، شیر یا آب مرغ، کره، قارچ، خامه، پنیر پیتزا و… در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود که شما می‌توانید آن را برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه خوراک مرغ و قارچ

مراحل تهیه خوراک مرغ و قارچ به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را خرد کنید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید. قارچ را اسلایسی برش دهید و به همراه سیر به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ کمی سرخ شود. سپس از روی حرارت بردارید. قارچ که از حرارت‌ افتاد، با جعفری و پنیر مخلوط کنید.سپس سینه‌های مرغ را برش دهید تا به شکل جیب در بیاید. اگر از قسمت ضخیم مرغ برش دهید، مواد بهتر در مرغ قرار خواهد گرفت. تمام سطح سینه مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا مرینیت کنید و به تمام قسمت‌های آن بمالید.در این مرحله باید ترکیب قارچ و پنیر را به عنوان مواد میانی در برش سینه مرغ قرار دهید و روی مواد، پنیر پیتزا بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و راحت روی لینک طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ کلیک کنید.

۲- پنکیک گوشت چرخ کرده

پنکیک گوشت چرخ‌ کرده، یکی از غذاهای کامل و خوشمزه‌ای است که به روش‌های بسیار مختلفی می‌توانید آن را تهیه کنید. این نوع پنکیک شباهت زیادی به کرپ دارد، برای تهیه آن ابتدا باید نانی نازک تهیه کنید و با مواد میانی دلخواه پنکیک‌ها را پر کنید.

انتخاب مواد میانی این پنکیک کاملا سلیقه‌ای است و شما از هر نوع مواد خوراکی موردعلاقه‌تان می‌توانید در تهیه این غذا برای شام امشب استفاده کنید.

مراحل تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

در اولین مرحله از تهیه این پنکیک بسیار خوشمزه و لذیذ به سراغ پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز را درون تابه کمی تفت دهید تا طلایی شود.حال به سراغ افزودن ادویه‌ها روید. مقداری فلفل و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.در این مرحله رب گوجه‌ فرنگی را نیز به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا رب نیز رنگ‌ باز کند.اکنون گوشت چرخ‌ کرده را به ترکیب مرحله قبل اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا گوشت از حالت خامی خارج شود. گوشت را به‌ خوبی تفت دهید تا برشته و طلایی شود.در ادامه به سراغ آماده‌ سازی قارچ‌ها روید. قارچ را بشویید و خرد کنید، فلفل دلمه‌های رنگی را نیز به همین ترتیب بشویید و به‌ صورت نگینی خرد کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوش‌ طعم روی لینک طرز تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۳- نودل مرغ

نودل مرغ، یکی از غذاهای ساده و آسان، ترکیبی از مرغ، نودل و سایر مخلفات دلخواه است که در زندگی امروزه جایگاه ویژه‌ای در بین کودکان و نوجوانان باز کرده است. آماده سازی این نودل بسیار آسان است و شما می‌توانید آن را با هر سس دلخواه و مناسب ذائقه‌تان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه نودل مرغ

مراحل تهیه نودل مرغ به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ فیله‌های مرغ روید. آن‌ها را بشویید و با کمک چاقو به‌ صورت مکعبی با ابعاد یکسانی خرد کنید. فیله‌های مرغ خرد شده را درون ظرف مناسبی بریزید و با نمک و فلفل سیاه به‌ خوبی طعم‌دار کنید. روی فیله‌ها را بپوشانید و به سراغ مرحله بعد روید.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.در ادامه به سراغ سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید و با کمک سیر له کن با چاقو آن را پوره کنید. پوره سیر را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.در این مرحله از تهیه نودل مرغ نمک، زردچوبه، فلفل و سایر ادویه دلخواه خود را به محتوای درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.حال به سراغ گوجه‌ فرنگی‌ها روید. آن‌ها را بشویید و با کمک خرد‌کن، میکسر یا رنده پوره کنید. می‌توانید گوجه‌ فرنگی را در این مرحله با کمک چاقو نگینی خرد کنید. پوره گوجه‌ فرنگی را به محتوای درون تابه اضافه کنید و‌ همه مواد را به هم زنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه نودل مرغ کلیک کنید.

۴- سالاد ماکارونی ترکیه‌ای

سالاد ماکارونی یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و بین‌المللی است و از جمله سالادهای مقوی و خوشمزه ترکیه محسوب می‌شود. برای تهیه این سالاد پرطرفدار به سبک ترکی فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر ماکارونی، هویج، ذرت، خیارشور، ماست و… نیاز دارید.

مراحل تهیه سالاد ماکارونی ترکیه‌ای

مراحل تهیه سالاد ماکارونی ترکیه‌ای به شرح زیر است:

ابتدا یک قابلمه را با آب پر کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پاستا را به همراه مقداری نمک داخل قابلمه ریخته و بگذارید کاملا پخته و نرم شود.سپس هویج را پوست گرفته و به صورت ریز رنده کنید. سپس خیارشور را نگینی خرد کنید و به همراه هویج رنده شده و ذرت داخل کاسه مناسب بریزید.پس از پختن پاستا، آن را آبکشی کنید و در ادامه سس مایونز را به همراه ماست و مقداری نمک داخل یک ظرف مناسب خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یک‌دست شود.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی ترکیه‌ای کلیک کنید.

۵- سوپ گوجه ایتالیایی

سوپ گوجه ایتالیایی یکی از سوپ‌های خوشمزه بین‌المللی است که اغلب به عنوان پیش غذا در رستوران‌ها سرو می‌شود. شما نیز می‌توانید این سوپ خوشرنگ و لعاب را با چند قلم مواد اولیه ساده طی مدت زمان کوتاهی تهیه و به عنوان یک غذای سبک به صورت گرم یا سرد در وعده شام سرو کنید.

مراحل تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی

مراحل تهیه سوپ گوجه ایتالیایی به شرح زیر است:

ابتدا مقداری کره را داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود و سپس آرد الک شده را داخل قابلمه بریزید. سپس آرد را به طور کامل تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.در ادامه کم کم آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید و همزمان با افزودن آب مرغ، مواد را هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و کاملا باز شود.پس از حل شدن آرد در آب مرغ، در ادامه پخت سوپ گوجه‌ فرنگی لازم است گوجه رنده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل‌ سیاه، پاپریکا و پودر سیر به سوپ اضافه کنید و مواد سوپ را کاملا مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و لذیذ روی لینک طرز تهیه سوپ گوجه ایتالیایی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید