4 روش نجات‌بخش برای کاهش شیرینی افراطی شربet آلبالو!

  • توسط: admin


مشکل شیرینی زیاد شربت آلبالو زمانی اتفاق می‌افتد که شما برای متعادل کردن طعم ترشی این شربت یا افزایش حجم شربت، از مقدار شکر بیشتری استفاده کنید. در این شرایط احتمالا موقع درست کردن شربت، طعم آن به شدت شیرین است اما طعم و رنگ خوبی ندارد. اگر برایتان سوال شده که با شربت آلبالو خیلی شیرین شده چیکار کنم، بهتر است در این مقاله از بخش آشپزی در آدرینبلاگ با نکاتی مهم برای رفع شیرینی زیاد شربت آلبالو آشنا شوید.

چطور مشکل شیرینی زیاد شربت آلبالو را رفع کنیم؟

به طور کلی برای تهیه انواع شربت آلبالو بهتر است از مقدار برابر شکر و آلبالو استفاده کنید. در برخی رسپی‌ها نیز برای درست کردن این شربت شکر را به اندازه ۱/۵ برابر مقدار آلبالو اضافه می‌کنند. اما اگر مقدار شکر شما بیشتر از این میزان باشد، احتمالا طعم شربت بیش از حد شیرین می‌شود. در این شرایط برای درست کردن شربت باید از شربت کمتری استفاده کنید و از همین رو شربت شما طعم و عطری نخواهد داشت.

مهم‌ترین فوت و فن خوشمزه شدن شربت آلبالو این است که تناسب مقدار شکر و آلبالو را رعایت کنید تا در زمان نوشیدن شربت، طعم دلچسب آلبالو به طور کامل احساس شود. برای رفع شیرینی زیاد شربت آلبالو راهکارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین راهکارها برای رفع شیرینی مربای آلبالویی که بیش از حد شیرین شده آشنا شوید.

۱- مقدار شربت را افزایش دهید

اگر طعم شربت شما بیش از حد شیرین شده، بهترین راهکار برای رفع این مشکل، این است که دوباره مقداری آلبالو تهیه کنید و آن را بدون شکر روی حرارت بجوشانید.

به خاطر داشته باشید که برای این کار نباید آلبالو را بیش از حد بجوشانید زیرا در صورت له شدن آلبالو، رنگ شربت شما بدرنگ می‌شود. سعی کنید در زمان جوشاندن آلبالوها، به هیچ عنوان آن‌ها را فشار ندهید. در این روش شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آلبالو به خوبی بجوشد. کم بودن میزان حرارت موجب سیاه شدن رنگ شربت می‌شود.

زمانی که شربت آلبالوی شما به اندازه کافی جوشید، آن را صاف کنید و با شربت قبلی ترکیب کنید. حالا شربت جدید را در قابلمه بریزید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید. این کار از شکرک زدن و کپک زدن شربت جلوگیری می‌کند و برای افزایش ماندگاری شربت ضروری است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو

در ادامه شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شربت شما خنک شود. حالا می‌توانید از طعم متعادل و خوشمزه این شربت لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که مقدار آلبالویی که در این روش استفاده می‌کنید، به مقدار شربت شما و همچنین میزان شیرینی آن بستگی دارد.

۲- از آب و آبلیمو کمک بگیرید

اگر رنگ شربتی که درست کرده‌اید مناسب است و تنها طعم شیرینی دارد، بهتر است برای تهیه آن از مقدار شربت کمتری استفاده کنید و میزان آب را کمی بیشتر کنید. در واقع به اندازه‌ای شربت را به آب اضافه کنید که شیرینی آن متعادل باشد. سپس برای این که شربت شما طعم بهتری پیدا کند، چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.

با این روش شربت شما طعم بهتری پیدا می‌کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از شکر زیاد در شربت آلبالو موجب شکرک زدن آن می‌شود. بنابراین بهتر است برای افزایش ماندگاری این شربت، مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و شربت را برای چند دقیقه دیگر بجوشانید.

۳- مقداری اسانس آلبالو به شربت اضافه کنید

اگر میزان شکری که در شربت استفاده کرده‌اید، خیلی زیاد باشد، احتمالا شربت آلبالوی شما هیچ عطر و طعمی ندارد و تنها مزه شیرینی آن احساس می‌شود.

در این شرایط می‌توانید مقداری اسانس آلبالو همراه با رنگ قرمز خوراکی به آن اضافه کنید. این کار هم طعم شربت شما را لذیذتر می‌کند و هم این کار موجب خوشرنگ شدن آن می‌شود.

۴- از شربت‌های آماده کمک بگیرید

یک راهکار ساده دیگر برای رفع شیرینی زیاد شربت آلبالو و خوشرنگ شدن آن این است که شربت خانگی خودتان را با کمی شربت آلبالوی آماده ترکیب کنید. از آن جایی که برای تهیه شربت‌های آماده از اسانس و کمی رنگ استفاده می‌شود، این کار عطر و طعم بهتری به شربت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربا آلبالو

هر چند این روش تاثیر زیادی بر طعم شیرین شربت ندارد، اما با اضافه کردن مقدار کمی شربت، نوشیدنی شما خوشرنگ تر و خوش عطرتر می‌شود. در این روش بهتر است بعد از اضافه کردن شربت حتما چند قطره آبلیمو در آب بریزید تا طعم شیرین شربت شما متعادل شود.

در این مقاله به ۴ روش موثر برای رفع شیرینی زیاد شربت آلبالو اشاره شد. شما برای بهتر شدن طعم و رنگ مربایی که خیلی شیرین شده چیکار می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید