دستور پخت کاپ کیک لیمویی خیره کننده با روکش مرنگ حرفه‌ای، همانند شیرینی‌پزان ماهر

  • توسط: admin


کاپ کیک به نوع کوچکی از کیک‌ها اطلاق می‌شود که مناسب برای یک نفر هستند. این کیک‌های کوچک و تک نفره دنیایی از طعم و مزه را شامل می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاپ کیک لیمویی اشاره کرد. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه این کاپ کیک خوشمزه را برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه کاپ کیک لیمویی

برای تهیه کاپ کیک لیمویی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

تخم مرغ۲ عددکره۵۰ گرم شکر۱/۲ پیمانه ماست۱/۳ پیمانه زست لیمو۱ قاشق چای‌خوریآرد۱ پیمانه سرخالیبیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری کپسول‌ یا کاغذهای کاپ کیکبه تعداد لازم

مراحل تهیه کاپ کیک لیمویی

مراحل تهیه کاپ کیک لیمویی به شرح زیر است:

مرحله اول: گرم کردن فر

در مرحله اول فر را با دمای ١٨٠ درجه سانتیگراد گرم کنید.

مرحله دوم: ترکیب مواد اولیه

کره و شکر را در ظرفی بریزید. با همزن یک دقیقه هم بزنید تا کره و شکر با هم مخلوط شوند. دو عدد تخم مرغ را اضافه کنید و مجدد برای حدود دو دقیقه هم بزنید. سپس زست لیمو یا رنده پوست لیمو ترش را بیفزایید.

در ادامه ماست را هم اضافه کنید. بعد آرد را که به همراه بیکینگ پودر الک کردید، کم کم به مواد اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید. بعد از اضافه کردن آرد خیلی مواد را هم نزنید تا پف کیک از بین نرود.

مرحله سوم: انتقال مواد به قالب

در این مرحله کپسول‌های کاپ کیک را داخل قالب کاپ کیک قرار دهید. از مواد کیک با قاشق داخل کپسول یا کاغذهای کاپ کیک بریزید. دو سوم قالب‌ها را با مواد کیک پر کنید.

مرحله چهارم: انتقال قالب به فر

سپس قالب را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه و مدت زمان تقریبی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید. چون دمای فرها متغیر است ممکن است پخت کاپ کیک‌ها کمی کمتر یا بیشتر زمان ببرد.

وقتی روی کاپ کیک‌ها پف کرد و طلایی شد با تستر یا خلال دندون چک کنید و خلال را در کاپ کیک فرو کنید و خارج کنید. اگر چیزی از خمیر کیک به خلال نچسبید، یعنی کیک کاملا پخته شده و باید از فر خارج کنید.

دقت کنید که قبل از ٢٠ دقیقه درب فر را باز نکنید. چون ممکن است پف کیک از بین برود. بعد از اینکه از پخت کیک اطمینان حاصل کردید، کاپ کیک‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک لیمو

مرحله پنجم: خالی کردن داخل کاپ کیک

بعد از سرد شدن کاپ کیک‌ها، باید مرکز کاپ کیک را با ابزار مخصوص یا چاقو خالی کنید. می‌توانید از ماسوره یا وسیله‌ای شبیه به آن استفاده کرده و از قسمت گرد در مرکز کیک فرو کنید. کمی فشار دهید؛ به گونه‌ای که به کف قالب نرسد، بعد بچرخانید و خارج کنید. قسمت‌های برش خورده کاپ کیک را هم کنار بگذارید.

مرحله ششم: آماده سازی کرم لیمو

برای کرم داخلی کاپ کیک از کرم لیمو که آموزش داده شده استفاده کنید؛ برای این منظور روی لینک طرز تهیه کرم لیمو کلیک کنید. پس از آماده سازی کرم لیمو، کرم را داخل قیف با سر ماسوره ساده یا بدون ماسوره قرار دهید.

سپس کرم لیمویی که داخل قیف ریخته بودید را داخل حفره‌‌ی ایجاد شده در مرکز کیک بریزید و حفره را پر کنید. بعد قسمتی که از کیک بریده بودید را روی کرم قرار دهید.

مرحله هفتم: آماده سازی مرنگ

حالا باید مرنگ را به عنوان فیلینگ روی کاپ کیک آماده کنید. برای تهیه مرنگ به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

سفیده تخم مرغ۲ عددشکر۳ قاشق غذاخورینشاسته ذرت۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش۱/۲ قاشق غذاخوری 

مرحله هشتم: همزدن سفیده‌ تخم مرغ

سفیده‌های تخم مرغ را داخل ظرفی تمیز و عاری از چربی و رطوبت بریزید. سپس با همزن سفیده‌ها را هم بزنید. سفیده‌ها را کاملا با همزن مخلوط کنید تا کمی فرم بگیرند، کف کرده و حالت فومی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک فنجانی خانگی

مرحله نهم: افزودن شکر

همانطور که همزن روشن است شکر را از کناره‌ی کاسه اضافه کنید. شکر را کم کم و به آرامی بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که سفیده‌ها به خوبی فرم بگیرند و به مرحله سافت پیک یا قله‌ی نرم برسد و وقتی پره‌ی هم زن را بیرون بیاورید، سفیده به شکل قله‌ای شود که نوکش نرم و منعطف است.

مرحله دهم: اضافه کردن نشاسته ذرت و آب لیمو ترش

سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید؛ تا زمانی که سفیده به طور کامل فرم بگیرد آب لیموترش را هم در آخر اصافه کنید و مجدد هم بزنید تا زمانی که سفیده به مرحله استیف پیک یا قله‌ی سفت برسد و وقتی ظرف را برگردانید از ظرف نریزد.

مرحله یازدهم: پایپ کردن مرنگ روی کاپ کیک

در این مرحله سفیده فرم داده شده را داخل قیف با ماسوره‌ی دلخواه بریزید. سپس روی کاپ کیک‌های آماده پایپ کنید. 

مرحله دوازدهم: انتقال کاپ کیک به فر

کاپ کیک‌ها را روی سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. در این مرحله نیاز نیست فر از قبل روشن باشد فقط گریل یا حرارت بالای فر را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه کاپ کیک‌ها داخل فر بمانند تا سفیده‌های تخم مرغ که روی کاپ کیک پایپ کردید پخته و طلایی شود.

ممکن است ۵ دقیقه این زمان طول بکشد ولی حتما چک کنید و کنار فر بمانید. وقتی روی مرنگ طلایی شد فر را خاموش کنید و سینی کاپ کیک‌ها را از فر خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مینی چیزکیک لیمو

مرحله آخر: سرو کاپ کیک‌ لیمویی

کاپ کیک جذاب و خوشمزه شما با مغز لیمویی آماده سرو است. اجازه دهید کمی مرنگ سرد شود بعد نوش جان کنید. مابقی مرنگ را می‌توانید با همان قیف روی سینی فر پایپ کنید و در فر گرم شده بپزید. 

مرنگ چیست؟

مرنگ از سفیده تخم مرغ تهیه می‌شود و کاربردهای فراوان و متنوعی دارد. به تنهایی و به عنوان شیرینی هم مصرف می‌شود. حتی برای تزیین کیک و تزیین مراسمات مختلف نیز از مرنگ استفاده می‌شود. حالا ما برای فیلینگ کاپ کیک به جای خامه فرم گرفته و کرم‌های دیگر از مرنگ استفاده کردیم!

در این مطب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه کاپ کیک لیمویی را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر خوشمزه را طبق آموزش فوق تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. 

میترا حمیدی هستم متولد۶٨.حسابداری خوندم.اما الان آشپزی میکنم! از وقتی یادم میاد عاشق آشپزی وکیک پزی بودم.خونه دار شدم، مادرشدم وخیلی بیشتر از پیش به آشپزی علاقه مندم! آشپزی وشیرینی پزی برام پره از حس وحال خوب!معتقدم آدمی که آشپزی میکنه باید اصالت خوراک و غذارو بدونه اما درکنارش بتونه مزه های جدیدرو هم خلق کنه. و براین باورم بزرگترین سرآشپزهای دنیاهم اولین بار ایده ای داشتند باعلم و آگاهی اجراش کردند،طعم ومزه دادن به غذا وشیرینی و بعد خالق چیزی شدن که بین همه محبوب شد. یادگرفتن، یادگرفتن وبعد هم کشف مزه های جدید بزرگترین هدفمِ دراین راه! سعی میکنم با کمترین مواد و آسون ترین روش به نتیجه مطلوبم برسم! آشپزی رو سخت نگیرید، باعشق وشوق آشپزی کنید اونوقت می‌بینید که چقدر این کار واین هنر براتون لذت بخش میشه!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید