چه شامی برای امشب وسوسه‌انگیز است؟ (شنبه 19 خرداد)

  • توسط: admin


امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در نوزدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین گوجه و بادمجان

ته چین گوجه و بادمجان، یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که با عطر و طعم بی‌نظیرش، هر ذائقه‌ای را به وجد می‌آورد. این غذای مجلسی را می‌توانید به دو روش با گوشت و بدون گوشت برای شام امشب تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه ته چین گوجه و بادمجان

مراحل تهیه ته چین گوجه و بادمجان بدون گوشت به شرح زیر است:

در اولین قدم باید برنج را شسته و در یک ظرف به همراه مقداری نمک و آب خیس کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که سطح برنج را بپوشاند.در ادامه بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس آن‌ها را در آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. بعد از اینکه بادمجان‌ها را از آب خارج کردید، آن‌ها را با دستمال تمیز خشک کنید و در روغن سرخ کنید.سپس پیاز را شسته و به صورت نگینی خرد کنید. در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید. پیازها را به طور مرتب هم بزنید تا نرم و شفاف شوند.اکنون گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و همراه با نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز تفت‌ داده شده اضافه کنید و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا مایه غلیظ شود و آب اضافی آن تبخیر شود.بعد از خیس خوردن برنج، آن را آبکش کنید. برای این کار، برنج را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش بریزید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا زمانی که مغز برنج کمی بپزد. سپس آب برنج را با آبکش جدا کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین گوجه و بادمجان کلیک کنید.

۲- کباب تابه‌ای عربی

کباب تابه‌ای عربی، یک غذای محبوب عربی است که به دلیل طعم تند و لذیذ خود، طرفداران زیادی دارد. این کباب طرز تهیه آسانی دارد و هر کسی می‌تواند به راحتی آن را در منزل با مواد اولیه در دسترسی نظیر گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، فلفل سبز و… برای وعده شام تهیه کند.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای عربی

مراحل تهیه کباب تابه‌ای عربی به شرح زیر است:

برای تهیه کباب تابه‌ای عربی، ابتدا یک عدد پیاز را به صورت درشت رنده کنید. پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس، پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک ظرف بریزید.در ادامه سیر و فلفل سبز را به صورت ریز رنده کنید. سپس آن‌ها را به همراه فلفل قرمز، ادویه کاری، زردچوبه، مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ‌ کرده اضافه کنید. حالا باید مواد را به خوبی با دست ورز بدهید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.پس از ورز دادن، روی ظرف را پوشانده و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا طعم مواد به خوبی به خورد هم رفته و کباب شما عطر و مزه‌ دلچسب‌تری پیدا کند.بعد از گذشت یک ساعت، گوشت را از یخچال خارج کنید. یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مقدار کمی روغن داخل آن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.سپس، مقداری از مایه کباب را برداشته و به شکل دلخواه فرم دهید. کباب‌ها را داخل تابه قرار داده و اجازه دهید تا یک سمتشان به طور کامل سرخ شود. در نهایت، کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای عربی کلیک کنید.

۳- کوکو بادکوبه‌ای

اگر به دنبال طعمی جدید و دلچسب هستید، کوکو بادکوبه‌ای را امتحان کنید. این غذا از جمله غذاهای سنتی شمال ایران بوده و طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد. شما می‌توانید با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر سیب زمینی، تخم مرغ، سینه مرغ، گوجه فرنگی، پیاز و… این غذای خوشمزه را برای شام امشب طبخ و سرو کنید.

مراحل تهیه کوکو بادکوبه‌ای

مراحل تهیه کوکو بادکوبه‌ای به شرح زیر است:

اولین قدم در تهیه کوکو بادکوبه‌ای، پخت مرغ است. برای این کار، سینه مرغ را به همراه حبه‌های سیر و یک عدد پیاز بزرگ خرد شده، داخل قابلمه بریزید.سپس داخل قابلمه به اندازه‌ای آب بریزید که تمام سطح مرغ‌ها را بپوشاند. در ادامه ادویه‌ها (نمک و زردچوبه) را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید که مرغ به طور کامل پخته شود.در همین حین، سیب زمینی‌ها را به خوبی شسته و پوست بگیرید. سپس به صورت نگینی خرد کنید. داخل تابه‌ای به مقدار لازم روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.بعد از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی‌های خرد شده را به آن اضافه کرده و سرخ کنید. در حین سرخ کردن می‌توانید مقداری زردچوبه و نمک به آن‌ها اضافه کنید.حال گوجه‌ها را پوست کنده و رنده کنید. پوره گوجه را بدون روغن داخل تابه بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود. سپس یک عدد پیاز رنده شده را به تابه اضافه کنید و به همراه گوجه‌ها تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای سنتی و خوشمزه شمالی روی لینک طرز تهیه کوکو بادکوبه‌ای کلیک کنید.

۴- پیراشکی هندی

پیراشکی هندی یکی از انواع غذاهای ساده و پرطرفداری است که اصالت آن به هندوستان برمی‌گردد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. این پیراشکی نیز همانند بیشتر غذاها به روش‌های مختلفی و با مواد اولیه متفاوتی نظیر سیب زمینی، پیاز، فلفل تند، تره ساطوری شده، آرد و… تهیه می‌شود.

مراحل تهیه پیراشکی هندی

مراحل تهیه پیراشکی هندی به روش خانگی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آرد سفید روید. آن را الک کنید و درون ظرف مناسبی بریزید. خمیرمایه و نمک را به آرد اضافه کنید و کمی به هم زنید. حال کم‌کم آب ولرم را به ترکیب آرد اضافه کنید و همه مواد را به هم زنید. توجه داشته باشید که میزان جذب آردها با هم متفاوت است. آب را به‌ قدری به مواد خشک اضافه کنید تا ترکیب شلی به دست آید.حال سیب‌ زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به ۴-۶ قسمت برش زنید. سیب‌ زمینی‌ها را درون قابلمه مناسبی بریزید. مقداری نمک و فلفل به سیب‌ زمینی‌ها زنید، کمی آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.زمان دهید تا سیب‌ زمینی‌ها به طور کامل بپزند و آب درون قابلمه تبخیر شود. پس از پخته‌ شدن، سیب‌ زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید و زمان دهید تا کمی خنک شوند. حال با کمک چنگال یا گوشتکوب سیب‌ زمینی‌های پخته شده را پوره و له کنید.اکنون به سراغ پیاز روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیاز را خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید.سپس پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها طلایی و برشته شوند. در همین مرحله فلفل‌ سبز تند را به‌ صورت ریز خرد کنید و به تابه اضافه کنید. همه مواد را کمی با هم تفت دهید و سراغ مرحله بعد روید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه پیراشکی هندی کلیک کنید.

۵- کوکو ۷ لشکر

کوکو هفت لشکر از جمله غذاهای سنتی و اصیل تبریز است که به خاطر استفاده از سبزیجات متنوع و رنگارنگ، نام “هفت لشکر” را به خود گرفته است. این غذای خوشمزه و پرطرفدار علاوه بر طعم لذیذ، طرز تهیه آسانی نیز دارد و به راحتی قابل طبخ در خانه است. 

مراحل تهیه کوکو هفت لشکر

مراحل تهیه کوکو هفت لشکر به شرح زیر است:

برای تهیه کوکو هفت لشکر، ابتدا بادمجان، هویج، کدو سبز، لوبیا سبز و سیب زمینی را شسته و پوستشان را بگیرید. سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. البته، هویج را قبل از خرد کردن باید بپزید و بعد به صورت نگینی خرد کنید.برای پخت لوبیا سبز، ابتدا مقداری آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس، لوبیا سبزهای خرد شده را به آب جوش اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای حفظ رنگ لوبیا، درب قابلمه را نگذارید. به مدت ۱۵ دقیقه لوبیاها را بجوشانید و سپس آن‌ها را آبکش کنید.حال مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس، لوبیا سبزها را به تابه اضافه کنید و به خوبی تفت دهید. بعد از اینکه لوبیاها آماده شدند، آن‌ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. حالا بادمجان، کدو سبز و سیب زمینی را نیز به صورت جداگانه تفت دهید.اکنون پیاز را شسته و به صورت ریز خرد کنید و به همراه گوشت چرخ کرده در یک کاسه ریخته و ورز دهید تا به طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند.سپس، مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گرم کنید. مخلوط گوشت و پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و جذاب روی لینک طرز تهیه کوکو ۷ لشکر کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید