دستور اختصاصی: ساخت سالاد لارب تایلندیِ مملو از طعم و عطر

  • توسط: admin


به دنبال یک پیش‌غذای هیجان‌انگیز یا یک غذای سبک و متفاوت هستید؟ سالاد لارب تایلندی، گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. این سالاد خوشمزه از ترکیب سبزیجات، گوشت و سس مخصوص تهیه شده و طعمی بی‌نظیر دارد. اگر تمایل دارید در وعده بعدی خود، این سالاد لذیذ را امتحان کنید، با این قسمت از آدرینبلاگ همراه باشید تا شما را با طرز تهیه سالاد لارب تایلندی آشنا کنیم.

مواد لازم جهت تهیه سالاد لارب تایلندی

کاهو متوسط۱ عددسینه مرغ½ سینههویج متوسط۱ عددخیار متوسط۲ عددپیاز قرمز ۱ عددجوانه گندم۱ پیمانهآبلیموی تازه۶ قاشق غذاخوریسس سویا۲ قاشق غذاخوریپودر فلفل قرمز½ قاشق چای‌خوریزنجبیل رنده شده۱ قاشق چای‌خوریکره بادام زمینی۱ پیمانهروغن زیتون به مقدار لازم

 مراحل تهیه سالاد لارب تایلندی

مراحل تهیه سالاد لارب تایلندی به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی سینه مرغ

برای تهیه سالاد لارب تایلندی، ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک و یکسان برش بزنید. سپس، مقداری روغن زیتون در تابه گرم کنید و تکه‌های مرغ را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آن تفت دهید تا طلایی و سرخ شوند. مراقب باشید که مرغ بیش از حد سرخ نشود، چرا که سفت و خشک خواهد شد.

مرحله دوم: خرد کردن سبزیجات

کاهو، هویج، پیاز و خیار را به خوبی شسته و به دلخواه خود خرد کنید. سپس، کاهو، هویج و پیاز خرد شده را در یک ظرف مناسب بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد هندوانه یونانی

مرحله سوم: اضافه کردن سینه مرغ، جوانه گندم و خیار

سینه مرغ تفت داده شده را به همراه جوانه گندم به سبزیجات خرد شده اضافه کنید. در آخر، خیارها را روی سالاد بچینید.

مرحله چهارم: آماده کردن سس

برای تهیه سس سالاد، ابتدا باید کره بادام زمینی را کمی نرم کنید. برای این کار، کافی است آن را به مدت چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید یا روی حرارت ملایم بگذارید تا نرم شود. پس از اینکه کره بادام زمینی نرم شد، آن را به همراه زنجبیل رنده شده، سس سویا، آبلیمو تازه و پودر فلفل قرمز در ظرفی مناسب بریزید. سپس با کمک همزن مواد را به خوبی مخلوط کنید تا سسی یکدست به دست آید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد کاب آمریکایی خوشمزه

مرحله پنجم: سرو کردن سالاد لارب تایلندی

در آخر، سس را روی سالاد بریزید و سرو کنید. همچنین، می‌توانید آن را در کنار سالاد سرو کنید. حالا سالاد لارب تایلندی شما آماده است. نوش جانتان!

چند فوت و فن کوزه‌گری برای تهیه سالاد لارب تایلندی

علاوه بر مواد اصلی، می‌توانید تنوع بیشتری به سالاد لارب تایلندی خود بدهید و از حبوبات پخته شده، نودل و ماش نیز در تهیه آن استفاده کنید.برای تهیه سالاد لارب تایلندی می‌توانید از سینه مرغ آبپز و ریش ریش شده نیز استفاده کنید. همچنین، می‌توانید مرغ را گریل کنید و به صورت نوارهای باریک برش بزنید.اگر قصد دارید سالاد تایلندی را به عنوان غذای اصلی سرو کنید، مقدار مرغ را افزایش دهید.اگر مرغ دوست ندارید می‌توانید به جای آن از میگو یا بوقلمون گریل شده استفاده کنید.اگر هنگام تهیه سس سالاد لارب تایلندی به آبلیمو دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از سرکه استفاده کنید.بعد از تهیه سس اگر مشاهده کردید که به طور کامل یکدست نیست، آن را به مدت یک تا دو دقیقه روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری و یا سماور قرار دهید. در این مدت به طور مداوم سس را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه سالاد لارب تایلندی را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم از آموزش گام به گام و نکات ارائه شده در این دستور پخت لذت برده باشید و این سالاد فوق‌العاده را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید