چهارشنبه 16 خرداد: دوراهی طعم‌ها – انتخاب هیجان‌انگیز ناهار امروزتان چیست؟

  • توسط: admin


امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در شانزدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- فسنجان شمالی

اگر طعم فسنجان شمالی را چشیده باشید، حتما می‌دانید که این فسنجان برخلاف فسنجان‌هایی که تا به حال خورده‌اید، طعمی ملس و فوق‌العاده لذیذ دارد. در طرز تهیه فسنجان شمالی از رب انار مخصوص شمالی استفاده می‌شود که طعم آن نسبتا ترش و ملس است.

برخی از شمالی‌ها فسنجان را با مرغ می‌پزند و برخی دیگر برای تهیه این غذا از گوشت قلقلی یا گوشت اردک و مرغابی استفاده می‌کنند.

مراحل تهیه فسنجان شمالی

مراحل تهیه فسنجان شمالی با مرغ به شرح زیر است:

در مرحله اول باید تکه‌های مرغ را بشویید و در آبکش قرار دهید تا خشک شود. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ اضافه کنید. مرغ‌ها را در یک ظرف در بسته بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار شوند.در ادامه پیازها را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را تفت دهید تا سبک شوند. سپس زردچوبه را اضافه کنید.حال باید گردو را در آسیاب بریزید و خوب میکس کنید تا پودر شود. سپس آن را به پیاز در حال تفت اضافه کنید و برای ۱ دقیقه در روغن تفت دهید. به خاطر داشته باشید که گردوها نباید بیشتر از ۱ تا ۲ دقیقه تفت بخورند.بعد از تفت دادن گردو باید حدود ۶ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب شروع به جوشیدن کند و در ادامه شعله گاز را کم کنید تا گردو به آرامی بپزد و روغن بیندازد.پس از این که گردو روغن انداخت باید رب انار را اضافه کنید. برای تهیه این خورشت معمولا از رب انار ترش مزه شمالی استفاده می‌شود. رب انار و رب گوجه فرنگی را به خورش اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص شمالی روی لینک طرز تهیه فسنجان شمالی کلیک کنید.

۲- قیمه لاپلو

قیمه لاپلو یک غذای بسیار خوشمزه با طعمی آشنا برای شما و یک گزینه عالی برای یک ناهار خانوادگی است. همانطور که از نام این غذا مشخص است از دو ترکیب اصلی خورشت قیمه و پلو تهیه شده است و طعم بی‌نظیری دارد.

مراحل تهیه قیمه لاپلو

مراحل تهیه قیمه لاپلو به شرح زیر است:

در مرحله اول سراغ آماده‌ سازی لپه‌ها روید. لپه را به خوبی بررسی کنید و اگر سنگ یا ناخالصی در آن است جدا کنید. حال آن‌ها را با آب سرد چند بار بشویید تا گرد و خاک و آلودگی آن‌ها از بین رود. لپه‌ها را دو تا سه ساعت قبل از زمان پخت بخیسانید و در این زمان یک تا دو بار آب روی آن را عوض کنید. این کار باعث می‌شود نفخ لپه تا مقدار زیادی گرفته شود.در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی مقداری روغن ریخته و پیاز را در روغن کمی تفت دهید تا پیاز سبک شود و بوی خامی آن گرفته شود. سپس تکه‌های گوشت گوسفندی را به قابلمه اضافه کنید و گوشت را با پیاز کمی تفت دهید تا رنگ خامی آن گرفته شود. حال مقداری زردچوبه، فلفل قرمز و رب گوجه فرنگی به گوشت‌ها بزنید و چند ثانیه‌ای تمام مواد را با هم تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.در ادامه آب لپه‌های از قبل خیسانده شده را بگیرید و لپه‌ها را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید. لپه‌ها را نیز همانند سایر مواد چند ثانیه‌ای تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و به رب و ادویه‌ها به خوبی آغشته شود.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه قیمه لاپلو کلیک کنید.

۳- سوفله مرغ با قارچ

سوفله مرغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و محبوبی است که شهرت بین‌المللی دارد. این غذا در فر یا تنور پخته می‌شود و در همان ظرفی که پخته می‌شود آن را سرو می‌کنند. سوفله به معنای بالا آمده و پف کرده است. بهترین ظروف برای پخت سوفله ظرف‌های پیرکس یا سرامیکی تک نفره یا بزرگ‌تر هستند.

مراحل تهیه سوفله مرغ با قارچ

مراحل تهیه سوفله مرغ با قارچ به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را بشویید و درون قابلمه مناسبی قرار دهید. مقداری نمک، فلفل سیاه و برگ بو به مرغ اضافه کنید. قابلمه مرغ را روی حرارت گذارید و ۱ پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. حال پیاز را بشویید و به دو نیمه برش زنید. پیاز را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا مواد به نقطه‌ جوش برسند. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید، ۲۵-۳۵ دقیقه زمان دهید تا سینه مرغ به خوبی بپزد.پس از پخت، مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کنید و منتظر بمانید تا کمی خنک شود، سپس با کمک دو چنگال مرغ را ریش‌ ریش کنید.اکنون تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و آرد سفید را درون تابه بریزید. آرد را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حال کره و شیر را به آرد اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا سس غلیظ و یک‌دستی حاصل شود. در همین مرحله مقداری فلفل سیاه و نمک به سس اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه سوفله مرغ با قارچ کلیک کنید.

۴- خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی، یک غذای ساده و خوشمزه است که شما می‌توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید. این خوراک به دلیل داشتن کدو سبز، منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به علاوه گوشت قلقلی نیز به عنوان منبع پروتئین به این خوراک ارزش غذایی بالایی می‌بخشد.

مراحل تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

مراحل تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی به شرح زیر است:

در ابتدا، گوشت چرخ‌ کرده را با پیاز رنده‌ شده، نمک، زردچوبه و فلفل در یک کاسه مخلوط کرده و به ‌خوبی ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. سپس از مخلوط گوشت، گلوله‌های کوچک (به اندازه دلخواه) درست کنید.در این مرحله یک تابه مناسب را انتخاب کرده و یک قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. سپس، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن به تدریج گرم شود.زمانی که روغن گرم شد، گوشت‌های قلقلی را در روغن داغ سرخ کنید تا تمام قسمت‌های آن‌ها به ‌طور یکسان پخته و طلایی شوند.سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌ فرنگی را در نصف لیوان آب جوش حل کنید. هم زدن مداوم به حل شدن کامل رب و جلوگیری از گلوله شدن آن کمک می‌کند. اکنون سس حاصل را به تابه حاوی گوشت‌ها اضافه کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای مغذی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی کلیک کنید.

۵- تاکو گوشت مکزیکی

تاکو از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی است که به خاطر طعم تند و لذیذ، طرفداران زیادی در تمام دنیا دارد. برای تهیه تاکو از نان مخصوصی به نام ترتیلا استفاده می‌کنند که داخل این نان U شکل با مواد مختلفی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، میگو و حتی سبزیجات پر می‌شود.

این غذا دستور پخت مختلفی در سراسر جهان دارد. از این رو هر شخصی با هر سلیقه‌ای می‌تواند تاکوی محبوب خود را با نان ترتیلا، ادویه مخصوص، مواد گوشتی و سبزیجات تهیه و همراه با سس مخصوص مانند سس سالسای تند در وعده ناهار سرو کند.

مراحل تهیه تاکو گوشت مکزیکی

مراحل تهیه تاکو گوشت مکزیکی به شرح زیر است:

در مرحله اول سراغ آماده سازی نان ترتیلا روید. سپس آرد گندم، آرد ذرت، آب، روغن مایع و نمک را با هم مخلوط کرده و کمی ورز دهید تا خمیر شما آماده شود. از ١/۴ قاشق چای خوری بیکینگ پودر هم می‌توانید در این دستور استفاده کنید.خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر قسمت را به اندازه گردو گلوله کرده و با وردنه صاف کنید. دراین مرحله می‌توانید از کاتر یا قالب گرد استفاده کنید و خمیر را بوسیله کاتر گرد برش بدهید تا همه‌ی نان‌ها یک اندازه باشند.کف تابه‌ای را چند قطره روغن بریزید. خمیر صاف شده را یکی یکی در تابه سرخ کنید. زمانی که یک سمت نان حباب زد، باید برگردانید تا سمت دیگر نان کمی حرارت ببیند و بپزد.نان‌ها نباید خیلی در معرض هوا باشند. هر نان را بعد از پخت داخل کیسه یا پارچه بپوشانید تا خشک نشوند. همان طور که گفتیم نان تاکو به شکل u است و مکزیکی‌ها آن را ترد سرو می‌کنند. برای ترد کردن نان، سطح نان ترتیلا را با فرچه کمی روغن بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب مکزیکی روی لینک طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید