طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی با بافتی کرمی و لطیف مانند اسکوپ اصیل!

  • توسط: admin


بستنی اسکوپی شکلاتی یکی از بستنی‌های بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که طرز تهیه آسانی دارد و شما می‌توانید آن را به راحتی با چند قلم مواد اولیه ساده در خانه تهیه کنید. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا رسپی این بستنی خوشمزه را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه بستنی اسکوپی شکلاتی

برای تهیه بستنی اسکوپی شکلاتی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

شکلات تلخ ۹۰ درصدنصف پیمانهشیر عسلینصف پیمانهخامه شیرین شده قنادی۱ پیمانهپودر کاکائو۱ قاشق غذاخوریچیپس شکلاتی یا شکلات خرد شده (دلخواه)۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه بستنی اسکوپی شکلاتی

 برای تهیه بستنی شکلاتی اسکوپی به شکلات تلخ احتیاج دارید. توصیه می‌کنیم که این شکلات را با سایر شکلات‌ها جایگزین نکنید؛ چون طعم بستنی بیش از حد شیرین خواهد شد. استفاده از شکلات تلخ باعث ایجاد تعادل در شیرینی بستنی می‌شود و طعم تلخی به بستنی نمی‌دهد. برای تهیه بستنی اسکوپی شکلاتی مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: آب کردن شکلات به روش بن ماری

ابتدا شکلات تلخ را با قسمت درشت رنده، رنده کنید و داخل ظرفی بریزید. بعد آن را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و مدام هم بزنید تا ذوب شود. به این روش ذوب کردن شکلات، روش بن ماری گفته می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید کف ظرفی که شکلات در آن قرار دارد نباید با آب در حال جوش تماس داشته باشد. در واقع در این روش، فقط بخار آب باعث ذوب شدن شکلات می‌شود.

وقتی شکلات کاملا آب شد از روی حرارت بردارید و شیر عسلی را به آن اضافه کرده و با قاشق یا همزن دستی کاملا مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه یخمک؛ سفری خنک به دنیای نوستالژی

مرحله دوم: افزودن پودر کاکائو

در مرحله بعد برای آماده سازی بستنی شکلاتی اسکوپی باید پودر کاکائوی الک شده را به ترکیب فوف اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا یک دست شود. الک کردن پودر کاکائو باعث می‌شود تا در نهایت بستنی خوش بافتی داشته باشید و از گلوگه گلوله شدن بستنی جلوگیری می‌شود.

مرحله سوم: فرم دادن خامه قنادی

خامه شیرین شده قنادی را از فریزر خارج کنید تا کمی آب شود. بعد با دور تند همزن هم بزنید؛ تا جایی که کاملا فرم بگیرد و رد پره‌های همزن روی خامه بماند (بهتر است قبل از شروع کار ظرفی که خامه را داخل آن فرم می‌دهید و پره‌های همزن را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ظرف و پره‌های همزن کاملا سرد شوند).

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته

مرحله چهارم: اضافه کردن شکلات و شیرعسلی به خامه

در ادامه مخلوط شکلات و شیر عسلی را به خامه اضافه کرده و با لیسک یا قاشق کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. در این مرحله در صورت دلخواه می‌توانید چیپس شکلاتی یا شکلات خرد شده هم به مواد اضافه و مخلوط کنید.

مرحله پنجم: قرار دادن مواد در فریزر

در این مرحله باید مواد را داخل ظرف در دار بریزید و با لیسک کاملا صاف کنید. سپس روی بستنی را با یک نایلون یا سلفون پوشش دهید؛ به طوری که نایلون کاملا به بستنی بچسبد و با هوا تماس نداشته باشد.

گوشه‌های ظرف را هم حتما با دست کیپ کنید. بعد در ظرف را محکم ببندید و بستنی را داخل فریزر قرار بدهید. اجازه دهید ظرف حاوی بستنی یک شب داخل فریزر بماند تا کاملا یخ بزند. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی شکلاتی چوبی (مگنوم)

مرحله ششم: سرو کردن بستنی اسکوپی شکلاتی

پس از گذشت زمان ذکر شده می‌توانید ظرف را از فریزر خارج کنید و با اسکوپ از بستنی بردارید. سپس بستنی را داخل ظرف سرو قرار دهید و با شکلات رنده شده یا سس شکلاتی یا سس کاراملی آن را تزئین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی کیم با روکش شکلاتی

نکات تهیه بستنی اسکوپی شکلاتی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه بستنی اسکوپی شکلاتی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

داخل بستنی به جای استفاده از چیپس شکلاتی می‌توانید از انواع مغزیجات مثل گردو یا پسته خرد شده یا بیسکویت نیز استفاده کنید.به جای استفاده از شیر عسلی آماده، می‌توانید نصف پیمانه شیر را با ۳ قاشق غذاخوری عسل مخلوط و استفاده کنید. اما شیر حتما باید پرچرب باشد.هنگام سرو برای تزئین می‌توانید از برش‌های میوه مثل توت فرنگی و موز هم کمک بگیرید. این کار طعم عالی و خوبی به بستنی شکلاتی می‌دهد.این بستنی تا دو هفته داخل فریزر ماندگاری دارد.این بستنی نیازی به خارج کردن از فریزر و هم زدن ندارد.برای تهیه این بستنی احتیاجی به استفاده از ثعلب نیست و بدون ثعلب هم بافت آن کاملا کرمی و کشدار است.برای سرو بستنی از نان بستنی هم می‌توانید استفاده کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا، تلاش کردیم تا شما را با طرز تهیه بستنی شکلاتی اسکوپی با بافت خامه‌ای آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این بستنی خوشمزه را طبق رسپی فوق تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید