پنج‌شنبه 10 خرداد: دستور پخت ناهار امروزتان را کشف کنید!

  • توسط: admin


امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در دهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش نخود فرنگی با مرغ

خورش نخود فرنگی از خورش‌های بهاری بسیار جذاب است که طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که از نام این خورش مشخص است، نخود فرنگی از مواد اولیه اصلی آن به حساب می‌آید. خورش نخود فرنگی با مرغ نیز طعم بسیار لذیذ و‌ متفاوتی دارد که در زمان کوتاهی آماده می‌شود و یک انتخاب عالی برای روزهایی است که زمان کافی برای پخت غذا را ندارید.

مراحل تهیه خورش نخود فرنگی با مرغ

مراحل تهیه خورش نخود فرنگی با مرغ به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. حال با کمک چاقو گوشت مرغ را به صورت مکعبی به ابعاد یکسان و دلخواهی برش زنید. تکه‌های گوشت مرغ را درون ظرف مناسبی بریزید.مقداری محلول زعفران، نمک، فلفل و آب لیمو ترش به آن اضافه کنید و همه مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا گوشت مرغ به مواد فوق به خوبی آغشته و طعم‌دار شود. روی ظرف را بپوشانید و به سراغ آماده‌ سازی مراحل بعد روید.اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت بگذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شود.حال سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده یا سیر له کن پوره کنید. پوره سیر را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.سپس گوشت مرغ طعم‌دار شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ دیگر تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی آن گرفته شود و مرغ طلایی و برشته شود. در این مرحله رب گوجه فرنگی را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا رب رنگ باز کند و بوی خامی‌اش گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص بهاری روی لینک طرز تهیه خورش نخود فرنگی با مرغ کلیک کنید.

۲- دلمه برگ مو

یکی از انواع دلمه‌های پرطرفدار، دلمه برگ مو است که برای محتویات داخل آن می‌توان از برنج نیم دانه، گوشت چرخ کرده، لپه و سبزی دلمه برگ مو استفاده کرد. البته به صورت کلی دلمه را می‌توان هم با گوشت و هم بدون گوشت برای ناهار تهیه و نوش جان کرد.

از گذشته‌های دور این غذای سنتی در فصل بهار جایگاه بسیار پررنگی در بین غذاها دارد. بهترین زمان پخت دلمه در همین فصل است، یعنی زمانی که برگ‌های درختان مو (انگور) جوان، نازک و کم‌رنگ هستند. 

مراحل تهیه دلمه برگ مو

مراحل تهیه دلمه برگ مو به شرح زیر است:

 در مرحله اول بهتر است لپه‌های از قبل پاک شده و شسته شده را در مقداری آب قرار دهید تا خیس بخورند و نفخ آن‌ها به خوبی گرفته شود.چندین دفعه آب روی لپه‌ها را بریزید و ظرف را از آب تازه پر کنید. این کار به راحت‌تر پخته شدن آن‌ها هم کمک می‌کند. بعد از خیس کردن لپه‌ها، آن‌ها را با مقداری آب و نمک در یک قابلمه بریزید و بگذارید تا بپزد.بعد یک قابلمه دیگر را آماده کنید و در آن کمی آب و مقداری نمک بریزید و بر روی اجاق گاز بگذارید تا بجوشد. سپس برنج‌ها را پاک کنید و بشویید و به قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا بپزد.در ادامه برنج را امتحان کنید و هر وقت دانه‌های آن مقداری نرم شدند، آن را آبکشی کنید و کنار بگذارید. زمان پخت برنج ۸ الی ۱۲ دقیقه است.اکنون پیاز را پوست بگیرید. بشویید و سپس به صورت خلالی ریز کنید. سپس ماهی تابه را آماده کنید و مقداری روغن در آن بریزید و بگذارید داغ شود. بعد پیازها را اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا نرم شود.سپس فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها آزاد و طعم‌ها خوب با هم مخلوط شوند. حال گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و هم بزنید و تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند و سرخ شود تفت بدهید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه دلمه برگ مو کلیک کنید.

۳- ته چین کباب تابه‌ای

ته‌ چین کباب تابه‌ای یکی از ته چین‌های بسیار خوشمزه‌ است که به روش‌های بسیار مختلفی طبخ می‌شود. همان‌طور که از نامش مشخص است این غذا ترکیبی از ته‌ چین و کباب تابه‌ای، دو غذای بسیار پرطرفدار و محبوب است که شما می‌توانید آن را به راحتی با چند قلم مواد اولیه ساده در خانه تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه ته چین کباب تابه‌ای

مراحل تهیه ته چین کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با رنده ریز رنده کنید، می‌توانید برای بالاتر رفتن سرعت کار از خردکن یا میکسر کمک بگیرید. فلفل‌ دلمه‌ای را به همین ترتیب بشویید و رنده کنید. پیاز و فلفل‌ دلمه‌ای رنده شده را درون صافی بریزد و به‌ خوبی فشرده کنید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.اکنون پیاز و فلفل دلمه رنده و آب‌ گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید. گوشت چرخ‌ کرده، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. با دست به‌ خوبی کباب را۵ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا طعم‌ها به‌ خوبی با هم ترکیب شوند.سپس روی مواد را بپوشانید و مواد کباب را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا به‌ خوبی استراحت کند. اگر زمان کافی برای استراحت دادن مایه کباب ندارید این مرحله قابل حذف است.حال درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و ‌تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن گرم شود. مایه کباب را درون تابه گذارید و با دست آن را صاف و‌ یکنواخت کنید. حرارت را کم کنید و ۸ تا ۱۲ دقیقه زمان دهید تا یک سمت کباب شما بپزد و گوشت رنگ گیرد.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین کباب تابه‌ای کلیک کنید.

۴- پیراشکی هندی

پیراشکی هندی یکی از انواع غذاهای ساده و پرطرفداری است که اصالت آن به هندوستان برمی‌گردد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. این پیراشکی نیز همانند بیشتر غذاها به روش‌های مختلفی و با مواد اولیه متفاوتی نظیر سیب زمینی، پیاز، فلفل تند، تره ساطوری شده، آرد و… تهیه می‌شود.

مراحل تهیه پیراشکی هندی

مراحل تهیه پیراشکی هندی به روش خانگی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آرد سفید روید. آن را الک کنید و درون ظرف مناسبی بریزید. خمیرمایه و نمک را به آرد اضافه کنید و کمی به هم زنید. حال کم‌کم آب ولرم را به ترکیب آرد اضافه کنید و همه مواد را به هم زنید. توجه داشته باشید که میزان جذب آردها با هم متفاوت است. آب را به‌ قدری به مواد خشک اضافه کنید تا ترکیب شلی به دست آید.حال سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به ۴-۶ قسمت برش زنید. سیب‌ زمینی‌ها را درون قابلمه مناسبی بریزید. مقداری نمک و فلفل به سیب‌ زمینی‌ها زنید، کمی آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.زمان دهید تا سیب‌ زمینی‌ها به طور کامل بپزند و آب درون قابلمه تبخیر شود. پس از پخته‌ شدن، سیب‌ زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید و زمان دهید تا کمی خنک شوند. حال با کمک چنگال یا گوشتکوب سیب‌ زمینی‌های پخته شده را پوره و له کنید.اکنون به سراغ پیاز روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیاز را خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید.سپس پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها طلایی و برشته شوند. در همین مرحله فلفل‌ سبز تند را به‌ صورت ریز خرد کنید و به تابه اضافه کنید. همه مواد را کمی با هم تفت دهید و سراغ مرحله بعد روید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه پیراشکی هندی کلیک کنید.

۵- پاستا با سوسیس

پاستا، یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که اصالت آن به ایتالیا بر می‌گردد و تنوع بسیار زیادی در طعم و روش‌های تهیه آن وجود دارد. اگر در یک روز کاری شلوغ فرصت کافی برای پخت غذا را ندارید، پاستا با سوسیس یک انتخاب عالی برای شما است. این پاستا یکی از ساده‌ترین و البته خوشمزه‌ترین پاستاهایی است که می‌توانید در زمان کوتاهی آن را طبخ کنید.

مراحل تهیه پاستا با سوسیس

مراحل تهیه پاستا با سوسیس به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید، منتظر بمانید تا روغن کمی گرم شود. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.سپس سیر را بشویید و با کمک سیر له کن آن را پوره کنید. پوره سیر را به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.حال سوسیس‌های دودی را بشویید و پوست بگیرید. انتخاب طعم سوسیس در تهیه این غذا کاملا سلیقه‌ای است؛ اما سوسیس دودی طعمی بی‌نظیر و جذاب به پاستای شما می‌دهد.در ادامه سوسیس‌ها را نگینی یا حلقه‌ حلقه خرد کنید و به محتوای درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا سوسیس‌ها سرخ و برشته شوند.اکنون فلفل دلمه را بشویید و درون آن را خالی کنید. فلفل را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به محتوای تابه اضافه کنید، کمی به هم زنید تا مواد با هم ترکیب شوند.سپس گوجه‌ فرنگی‌ها را بشویید و با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را به محتوای درون تابه اضافه کنید. ۳-۴ دقیقه‌ای تفت دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی گرفته شود و گوجه رنگ باز کند.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه پاستا با سوسیس کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید