ده شگفتی خیره‌کننده از فواید طالبی برای سلامتی کودکان!

  • توسط: admin


طالبی یک میوه خوش طعم و آبدار تابستانی است که فواید زیادی برای کودکان دارد. این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مثل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، بتاکاروتن، ویتامین C، فولات و ویتامین A است و مصرف آن به بهبود رشد کودک کمک می‌کند. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با خواص طالبی برای کودکان آشنا شوید.

۱۰ مورد از فواید طالبی برای کودکان

طالبی یک میوه خوشمزه با طبع گرم و تر است و از همین رو برای گرم کردن بدن در افراد بلغمی بسیار مفید است. بیشتر از ۹۰ درصد طالبی از آب تشکیل شده است و از همین رو مصرف آن موجب آبرسانی بدن می‌شود و به سلامت بدن کمک می‌کند. در ادامه این بخش به ۱۰ مورد از خواص طلابی برای کودکان اشاره شده است.

۱- سلامت چشم‌ها

طالبی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A است و از همین رو مصرف آن به سلامت چشم‌های کودک کمک می‌کند و خطر بروز بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد. مصرف این میوه به صورت منظم موجب تقویت بینایی و سلامت چشم‌ها در بزرگسالی می‌شود.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان می‌دهد که مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در طالبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و به تحریک گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند.

ویتامین C موجود در این میوه از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را در کودک کاهش می‌دهد.

۳- هیدراته کردن بدن

بیشتر از ۹۰ درصد طالبی از آب تشکیل شده و از همین رو مصرف این میوه به هیدراته شدن بدن کودک کمک می‌کند و جلوی کم آبی بدن را می‌گیرد. کم آبی یکی از مشکلات رایج به خصوص در روزهای گرم تابستان است که موجب ایجاد ضعف و بی‌حالی در کودکان می‌شود.

۴- کاهش اضطراب و استرس

جالب است بدانید که مصرف طالبی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب در کودکان کمک کند و احساس آرامش بیشتری به کودکان ببخشد. اگر کودک شما دچار استرس می‌شود، می‌توانید با اضافه کردن مقداری طالبی یا آب طالبی به رژیم غذایی او، این استرس را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: خواص طالبی برای مردان

۵- بهبود کیفیت خواب

طالبی یک میوه فوق العاده برای بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی است. اگر کودک شما شب‌ها به راحتی نمی‌خوابد، می‌توانید مقداری طالبی یا آب طالبی به او بدهید تا مشکل برطرف شود.

۶- افزایش رشد استخوان‌ها

یکی دیگر از خواص طالبی برای کودکان، سلامت بافت‌های بدن و همچنین بهبود رشد استخوان‌ها است. طالبی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است و مصرف آن به افزایش رشد استخوان‌های کودک کمک می‌کند. این میوه سرشار از کلسیم است و از همین رو مصرف آن به تقویت استخوان‌ها نیز کمک می‌کند.

۷- جلوگیری از کم خونی

طالبی سرشار از آهن و مس است و از همین رو مصرف این میوه از بروز کم خونی در نوزادان و کودکان جلوگیری می‌کند. استفاده از طالبی یا آب طالبی به بهبود کم خونی و همچنین افزایش تولید هموگلوبین کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص طالبی برای لاغری

۸- خواص طالبی برای افزایش وزن

طالبی سرشار از ویتامین‌های گروه B است و مصرف این ویتامین موجب افزایش اشتهای کودک می‌شود. ویتامین B به بهبود فرآیندهای متابولیکی کمک می‌کند و برای رشد و توسعه بدن کودک مفید است. یک فنجان آب طالبی تنها ۵۶ کالری دارد، اما می‌تواند بخش زیادی از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند.

۹- درمان یبوست

اگر کودک شما به یبوست مبتلا شده است، می‌توانید برای درمان این مشکل از مقداری طالبی استفاده کنید. طالبی سرشار از فیبر است و از همین رو مصرف آن به بهبود حرکات روده و درمان یبوست کمک می‌کند.

۱۰- افزایش انرژی

طالبی مواد مغذی زیادی دارد و همین موضوع موجب می‌شود تا کودک بعد از مصرف آن سرشار از انرژی شود. مصرف طالبی یا آب طالبی خانگی یک جایگزین مناسب برای تنقلات و آبمیوه‌های ناسالم است و می‌تواند به بهبود رشد، افزایش انرژی و همچنین تامین بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک کمک کند.

همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی آدرینگفته شد طالبی یکی از مفیدترین میوه‌ها برای کودک است که مصرف آن به حفظ و ارتقا سلامت در کودکان کمک می‌کند. با گنجاندن طالبی یا آب طالبی در رژیم غذایی کودک می‌توانید به بهبود رشد و سلامت کودک خود کمک کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید