دستور ساخت دسر خنک و خوشمزه: کرم انگلیسی پرطرفدار با تاپینگ توت فرنگی

  • توسط: admin


کرم انگلیسی با توت فرنگی، دسری خنک و خوشمزه است که به سادگی تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. این دسر برای پذیرایی از مهمانان یا سرو در یک عصر تابستانی ایده‌آل است. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه کامل این دسر و موارد مصرف آن را برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه کرم انگلیسی با توت فرنگی

مواد لازم جهت تهیه کرم انگلیسی با توت فرنگی به شرح زیر است:

شیر۵۰۰ میلی لیترزرده تخم مرغ۵ عددشکر۱۰۰ گرموانیل۱ قاشق چای‌خورینشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوریتوت فرنگی۵۰۰ گرمپودر قندبه مقدار لازم

مراحل تهیه کرم انگلیسی با توت فرنگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این دسر ۱۵-۲۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۳-۴ نفر است.درجه سختی تهیه این کرم در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی شیر

شیر را درون قابلمه مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله توجه داشته باشید که شیر نباید به نقطه جوش رسد. فقط باید کمی گرم شود.

مرحله دوم: ترکیب شکر و زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ را به دمای اتاق برسانید، زرده تخم مرغ سرد به خوبی با مواد دیگر مخلوط نمی‌شود و ممکن است گلوله شود. قبل از شروع کار، زرده تخم مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید.

حال در یک کاسه، زرده تخم مرغ به دمای محیط رسیده و شکر را بریزید.

کمی با ویسک ترکیب فوق را به هم زنید و با هم مخلوط کنید تا رنگ آن روشن و کشدار شود.

مرحله سوم: افزودن وانیل و نشاسته ذرت

وانیل و نشاسته ذرت را به مخلوط زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا وانیل به تمام قسمت های ترکیب نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم باترمیلک با توت فرنگی

مرحله چهارم: افزودن شیر گرم و حرارت دادن مواد

به تدریج شیر گرم را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یکدست شود.

مخلوط را دوباره به قابلمه برگردانید و روی حرارت ملایم قرار دهید. به طور مداوم با قاشق سیلیکونی هم بزنید تا کرم غلیظ شود و به غلیظ شدن مورد نظر برسید.

توجه داشته باشید که زمان پخت کرم انگلیسی، حتما باید به طور مداوم مواد را به هم بزنید تا از ته گرفتن و گلوله شدن کرم جلوگیری شود.

حال کرم را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. برای جلوگیری از تشکیل پوست روی کرم، آن را بلافاصله بعد از پختن در یک ظرف تمیز بریزید و روی سطح آن را با پلاستیک بپوشانید. پلاستیک را به طور مستقیم روی کرم قرار دهید تا از تماس هوا با آن جلوگیری شود.

مرحله پنجم: آماده سازی و افزودن توت فرنگی

از توت فرنگی‌های تازه و با کیفیت استفاده کنید. طعم و عطر توت فرنگی در این دسر بسیار مهم است. از توت فرنگی‌های تازه، سفت و قرمز رنگ استفاده کنید.

توت فرنگی‌ها را بشویید و ساقه آنها را جدا کنید. بهتر است پس از شستن توت فرنگی ها را خشک کنید.

توت فرنگی‌های شسته شده را به آرامی با حوله کاغذی خشک کنید تا از آبدار شدن کرم جلوگیری شود.

حال می‌توانید توت فرنگی‌ها را به صورت نگینی یا حلقه‌ای یا به قطعات کوچک‌تر برش دهید.

کرم خنک شده را در ظرف مورد نظر بریزید و توت فرنگی‌ها را روی آن بچینید. روی دسر را با پودر قند تزیین کنید و سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه کرم انگلیسی با توت فرنگی

در تهیه کرم انگلیسی با توت فرنگی به ۱۱ نکته مهم زیر توجه کنید:

شیر نقش مهمی در طعم نهایی کرم انگلیسی دارد. از شیر کامل یا شیر کم‌چرب با کیفیت بالا استفاده کنید.اگر می‌خواهید کرم غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار نشاسته ذرت را کمی افزایش دهید.برای تزیین دسر می‌توانید از برگ نعناع یا گل محمدی نیز استفاده کنید.این دسر را می‌توانید به صورت سرد یا گرم سرو کنید.کرم را بیش از حد نپزید: اگر کرم را بیش از حد بپزید، سفت و لاستیکی می‌شود. زمانی که کرم به پشت قاشق چسبید و رد انگشت شما روی آن ماند، از روی حرارت بردارید.از صافی عبور دهید: برای اینکه کرم انگلیسی صاف و یکدست شود، آن را از صافی عبور دهید تا هرگونه گلوله احتمالی از بین برود.از طعم دهنده‌های دلخواه استفاده کنید: علاوه بر وانیل، می‌توانید از طعم دهنده‌های دیگری مانند عصاره بادام، پوست لیمو یا پرتقال رنده شده یا پودر هل نیز استفاده کنید.می‌توانید از بیسکویت lady finger برای پایه این دسر استفاده کنید. بیسکویت‌ها را در قهوه یا شربت آغشته کنید و سپس در ته ظرف مورد نظر بچینید.می‌توانید از میوه‌های دیگری مانند تمشک، بلوبری یا گیلاس نیز در کنار توت فرنگی استفاده کنید.کرم انگلیسی را می‌توان تا چند روز در یخچال نگهداری کرد.قبل از استفاده از کرم انگلیسی، آن را به دمای اتاق برسانید تا طعم و بافت بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پای توت فرنگی خامه‌ای

از کرم انگلیسی چه استفاده‌هایی می‌توان کرد و کاربردهایش چیست؟

کرم انگلیسی، دسری خوشمزه و پرکاربرد است که در آشپزی و شیرینی‌پزی کاربردهای فراوانی دارد. در اینجا برخی از موارد استفاده از کرم انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم:

می‌توانید از کرم انگلیسی برای تزیین انواع دسرها مانند کیک، تارت، پاناکوتا و موس و یا به عنوان روکش برای انواع شیرینی‌ها مانند پافک شیرینی و دانمارکی استفاده کنید.کرم انگلیسی را می‌توان با میوه‌های تازه، سس شکلات یا کارامل سرو کرد.از کرم انگلیسی به عنوان فیلینگ در انواع شیرینی‌جات مانند اکلرها، تارت‌ها و پای‌ها استفاده می‌شود.کرم انگلیسی را می‌توان در تهیه انواع دسرهای یخ‌زده مانند بستنی و شربت یا می‌توان به اسموتی‌ها و میلک شیک‌ها اضافه کرد تا طعم و غلظت آنها را افزایش دهد.از کرم انگلیسی به عنوان پایه برای تهیه انواع سس‌ها مانند سس وانیل، سس شکلات و سس کارامل استفاده می‌شود.از کرم انگلیسی می‌توان به عنوان پایه برای تهیه انواع نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه و شکلات داغ استفاده کرد.

با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی آدرینمی‌توانید یک کرم انگلیسی با توت فرنگی خوشمزه و بی‌نظیر تهیه کنید که مورد پسند همه قرار خواهد گرفت. امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد. نوش جان!

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید