۱۲ راز حرفه‌‌ای‌ ها برای پخت مرغ سوخاری کاملاً ترد و لذیذ!

  • توسط: admin


مرغ سوخاری از آن غذاهایی است که اگر با فوت و فن‌های درست کردن آن آشنا نباشید، آن طور که باید ترد و خوشمزه نمی‌شود. اما چطور می‌توان در خانه مرغ سوخاری رستورانی درست کرد؟ در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با نکات تهیه مرغ سوخاری و ترد شدن آن به طور کامل آشنا شوید.

با فوت و فن‌های درست کردن مرغ سوخاری آشنا شوید!

آشنایی با نکات تهیه مرغ سوخاری به شما کمک می‌کند تا به راحتی خودتان در خانه یک وعده مرغ سوخاری ترد و خوشمزه تهیه کنید. در ادامه این بخش به نکاتی مهم در طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی اشاره شده است.

۱- برای سرخ کردن مرغ از حرارت متوسط استفاده کنید

اولین نکته‌ای که باید برای تهیه مرغ سوخاری به آن توجه کنید، تنظیم حرارت گاز در زمان سرخ کردن مرغ است. برای این که مرغ شما ترد شود، نباید شعله گاز را خیلی کم یا خیلی زیاد کنید. کم بودن حرارت موجب نرم شدن بافت سوخاری و زیاد بودن آن موجب سوختن پودر سوخاری می‌شود.

برای تهیه یک مرغ سوخاری ترد و لذیذ باید شعله گاز را روی دمای متوسط تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که زیاد بودن شعله گاز موجب می‌شود تا مرغ شما مغز پخت نشود و داخل آن به صورت خام و نپخته باقی بماند.

۲- بعد از آماده شدن سوخاری آن را روی توری قرار دهید

بسیاری از افراد بعد از سرخ کردن مرغ سوخاری آن را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهند تا روغن اضافه غذا به دستمال جذب شود. اما این کار موجب از بین رفتن رطوبت مرغ می‌شود و روی بافت آن تاثیر می‌گذارد.

برای جلوگیری از خشک شدن مرغ و همچنین نرم شدن لایه سوخاری مرغ، باید بعد از سرخ کردن، مرغ‌ها را روی یک توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافه به بیرون سرازیر شود.

۳- از پخته شدن مرغ سوخاری مطمئن شوید

برای این که مطمئن شوید داخل مرغ سوخاری شما به خوبی پخته است یا نه، می‌توانید بعد از پخت مرغ، یک چنگال یا چاقو در ضخیم‌ترین قسمت مرغ فرو کنید. در صورتی که احساس می‌کنید، مرغ هنوز به خوبی نپخته، می‌توانید دوباره آن را در روغن سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی

۴- از پفک برای تهیه پودر سوخاری استفاده کنید

اضافه کردن مقداری پفک نمکی خرد شده به پودر سوخاری هم بافت بهتری به مرغ سوخاری می‌بخشد و هم موجب خوش رنگ شدن آن می‌شود. برای این کار باید مقداری پفک در کیسه پلاستیکی بریزید و با گوشت کوب به آرامی خرد کنید.

سپس پفک خرد شده را به آرد یا پودر سوخاری اضافه کنید و آن را در روغن داغ بیندازید تا سرخ شود. در برخی رسپی‌ها برای تهیه مرغ سوخاری تنها از پفک خرد شده استفاده می‌شود.

۵- مرغ را در فر سوخاری کنید

اگر طرفدار غذاهای سالم هستید، اما طعم مرغ سوخاری را به شدت دوست دارید، بهتر است مرغ سوخاری را در فر آماده کنید. در این روش باید در یک کاسه مقداری روغن زیتون را با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ماست و تخم مرغ ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

سپس تکه‌های مرغ را به این ترکیب اضافه کنید. مواد را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. در ادامه می‌توانید مرغ‌ها را به پودر سوخاری آغشته کنید و بعد برای ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر بگذارید تا مرغ‌های سوخاری شما آماده شوند.

۶- قبل از آغشته کردن مرغ‌ها به پودر سوخاری، از تخم مرغ استفاده کنید

اگر برایتان سوال شده که چرا پودر سوخاری به مرغ نمی‌چسبد، بهتر است بدانید که برای این کار باید از تخم مرغ استفاده کنید. بعد از مزه دار کردن مرغ‌ها و همچنین آماده کردن پودر سوخاری، باید یک یا ۲ عدد تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید.

سپس تکه‌های مرغ را ابتدا به تخم مرغ آغشته کنید و بعد در ظرف آرد سوخاری قرار دهید تا آرد کاملا به مرغ‌ها بچسبد. می‌توانید برای حجیم‌تر شدن مرغ سوخاری، این کار را دو بار تکرار کنید. سپس می‌توانید مرغ‌ها را در روغن داغ سرخ کنید.

۷- خودتان در خانه پودر سوخاری درست کنید

اگر از پودر سوخاری خانگی برای تهیه مرغ سوخاری استفاده می‌کنید، باید مقداری نان لواش خشک شده را با گوشت کوب یا آسیاب پودر کنید. سپس آن را در ماهیتابه بریزید و برای ۲۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا پودر سوخاری شما خوش عطر شود.

بعد از این که پودر نان برشته شد، می‌توانید ادویه دلخواه را اضافه کنید و از این پودر برای تهیه مرغ سوخاری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های درست کردن پودر سوخاری خانگی

۸- از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید

برای سرخ کردن مرغ سوخاری حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید. نقطه دود روغن سرخ کردنی بیشتر از سایر روغن‌ها است و این روغن نسبت به حرارت مقاوم‌تر است. برای جلوگیری از سوختن روغن و همچنین ترد و خوشمزه شده مرغ‌ها حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

۹- از مقداری کره استفاده کنید

استفاده از کره برای سرخ کردن مرغ سوخاری به هیچ عنوان مناسب نیست، اما برای این که مرغ شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید مقداری کره به روغن سرخ کردنی اضافه کنید و بعد مرغ‌ها را در این ترکیب سرخ کنید تا مرغ شما خوشمزه‌تر شود.

۱۰- از ادویه‌های مناسب برای تهیه مرغ سوخاری استفاده کنید

ادویه‌هایی که برای تهیه مرغ سوخاری استفاده می‌شوند، کاملا اختیاری هستند، اما از بهترین ادویه‌ها برای تهیه مرغ سوخاری می‌توان به فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پودر پیاز، آویشن، نمک، جعفری خشک، پودر گوجه فرنگی، پاپریکا و همچنین پودر رزماری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه توپک مرغ سوخاری

۱۱- مرغ را مزه دار کنید

برای این که مرغ سوخاری شما خوشمزه‌تر شود، بهتر است آن را از چند ساعت قبل مزه دار کنید و در یخچال قرار دهید و بعد سوخاری کنید. برای مزه دار کردن مرغ می‌توانید از مقداری پیاز، فلفل سبز، پاپریکا، فلفل دلمه‌ای، آب لیمو ترش، پودر سیر و نمک استفاده کنید.

۱۲- مرغ را به اندازه سرخ کنید

برای تهیه مرغ سوخاری باید به اندازه‌ای روغن در ماهیتابه بریزید که مرغ‌ها کاملا در روغن شناور شوند. معمولا سرخ کردن هر طرف مرغ حدود ۷ تا ۸ دقیقه طول می‌کشد. هر چقدر ضخامت مرغ‌ها بیشتر باشد، برای سرخ شدن نیاز به زمان بیشتری دارد.

اگر تکه‌های مرغ بزرگ هستند، بهتر است مرغ را یک بار در روغن سرخ کنید. سپس آن‌ها را از روغن خارج کنید و در توری قرار دهید. صبر کنید تا تکه‌های مرغ خنک شوند و بعد دوباره آن‌ها را در روغن داغ بیندازید. این کار موجب ترد شدن مرغ سوخاری و آبدار شدن گوشت آن می‌شود.

در این مقاله به ۱۲ مورد از نکات تهیه مرغ سوخاری و راهکارهای ترد شدن آن اشاره شد. با رعایت این نکات ساده می‌توانید به راحتی مرغ سوخاری ترد و خوشمزه‌ای در خانه آماده کنید. اگر تجربه درست کردن مرغ سوخاری را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبا ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید