کیلومتر های بی پایان: ماجراهای آسفالت و سنگ، خرابی و تحمل
راههای آسفالته که مهمترین بخشهای شبکه حمل و نقل در یک کشور محسوب میشوند، نقش بسیار حیاتی در ارتباط و اتصال مناطق مختلف یک کشور به یکدیگر دارند. وضعیت خرابی و زنگ خوردگی چنین راههای اصلی برای یک کشور میتواند تاثیرات بسیار جدی بر عملکرد اقتصادی و اجتماعی آن داشته باشد. با وجود این آمار نگران کننده، حالت بد راههای آسفالتی در کشور، نشانهای از نقص و اهمال در برنامهریزی و اجرا در زمینه نگهداری و بهبود زیرساختهای حمل و نقل میباشد. لذا توجه به نگهداری، تعمیر و بازسازی این مسیرهای حیاتی برای اتصال مناطق مختلف یک کشور به یکدیگر، ضروری به نظر میرسد تا از تبعات خرابیها بر اقتصاد و زندگی روزمره مردم جلوگیری شود.
به گزارش آدرینبه نقل از تسنیم، رضا اکبری، با یادآوری اینکه رفع نقاط حادثهخیز جادهها بهعنوان اولویت سازمان راهداری در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: بر این اساس 470 نقطه در اولویت اول و 300 نقطه دیگر در اولویت دوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه برای رفع این نقاط حادثهخیز 7 تا 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: از منابع داخلی سازمان راهداری 2 تا 3 هزار میلیارد تومان برای رفع این نقاط اختصاص مییابد، از محل مولدسازی نیز استانداریها قرار است دو هزار میلیارد تومان اعتبار را تأمین کنند.
اکبری ادامه داد: بین 3 تا 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع این نقاط کم داریم که وزیر راه و شهرسازی بهدنبال تأمین آن از منابع دیگر است.
معاون راهداری سازمان راهسازی و حملونقل جادهای با یادآوری اینکه “200 هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور داریم.”، گفت: 20 درصد از این راهها خرابی سنگین دارند و 20 درصد دیگر خرابی متوسط.
وی با ابراز اینکه روکش آسفالت 20 درصد خرابی سنگین در اولویت اول و خرابی متوسط در اولویت دوم است گفت: برای این کار 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
- برچسب ها: اخبار راه و ساختمان











