شروع آغاز بزرگراه جدید اهواز – خرمشهر

  • توسط: admin


خبر خوش مربوط به احداث بزرگراه اهواز – خرمشهر، یک راه ارتباطی جدید و مهم برای استان خوزستان است. این بزرگراه که به طول ۱۳۰ کیلومتر می‌رسد، نقش حیاتی در توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه خواهد داشت. بهبود دسترسی به اماکن توریستی، شهرها و مناطق صنعتی از جمله اهداف مهم این پروژه است.

با احداث این بزرگراه، انتقال اجناس و کالاها سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و هزینه‌های حمل و نقل کاهش یافته، منجر به رشد اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه خواهد شد. همچنین، این زیرساخت حمل و نقل نوین، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود.

با شروع اجرای این پروژه بزرگ و مهم، انتظار می‌رود که توسعه و پیشرفت بیشتری در استان خوزستان ایجاد شود و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد و زندگی اجتماعی مردم محسوس باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داریوش امانی امروز (۴ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه با اشاره به برنامه‌های سفر خود به خوزستان و موضوع اقدامات مربوط به اربعین اظهار کرد: از ورودی ماشین‌آلات راهداری در گمرک خرمشهر بازدید شد و به دنبال این هستیم که مباحث قانونی آن حل تا هرچه سریعتر ترخیص شوند و بتوانیم از این ماشین‌آلات برای فعالیت‌های اربعینی و اقتصادی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بازدید از پایانه‌های اربعینیِ شلمچه و چذابه از دیگر برنامه‌های سفر است.  از سال گذشته اقداماتی برای بهسازی پایانه‌ها آغاز شد و تاکنون ادامه دارد که شامل بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های استان به ویژه راه‌های منتهی به مرزها است. این اقدامات از سال گذشته آغاز و از ابتدای امسال نیز به استان ابلاغ و اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهسازی محوطه پایانه‌ها افزود: از ابتدا بحث بر این بود که زائران از ابتدای ورودی پایانه مرزی باید در یک تونل سرد، سایه‌بان و مه پاش‌ها عبور کنند. سال گذشته، بیشترین تعداد نصب سایه‌بان را داشتیم امسال نیز این کار ادامه خواهد داشت. همچنین محوطه‌سازی، بهسازی پایانه‌ها و احداث سرویس‌های بهداشتی انجام می‌شود.

امانی با اشاره به بحث حمل و نقل و ناوگان در اربعین گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین ناوگان اتوبوسی و لوکوموتیو وجود دارد، اقداماتی در حال انجام است و ناوگان موردنیاز از طریق تولید داخل و واردات تامین می‌شود. امیدواریم بتوانیم تعدادی ناوگان جاده‌ای و مسافربری را از کشورهای اطراف وارد کنیم و از سویی در حال مذاکره با دولت عراق هستیم تا بتوانیم در ایام اربعین از ناوگان عراقی استفاده کنیم و وارد کشورمان شوند و تردد داشته باشند تا بخشی از زائران از این طریق جابجا شوند.

وی ادامه داد: اولویت ویژه‌تر ما، بهسازی راه‌های اربعین و رفع نقاط پرحادثه محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی است. در حال حاضر بهسازی روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت از اقداماتی است که در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای راه‌های اربعینی تعریف شد. امسال نیز بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین و برای کارهای باقی مانده تامین اعتبار انجام شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در بحث جاده اهواز -خرمشهر، احداث بزرگراه در دستور کار است که شرکت ساخت در حال پیگیری است. اگر تامین اعتبار شود، بخشی از آن به اربعین امسال می‌رسد. جاده موجود نیز در اولویت است و هرگونه مشکلات روشنایی، خط کشی، روکش آسفالت و رفع نقاط پرحادثه، انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه پرحادثه گفت: هزار و ۵۰۰ نقطه پرحادثه از قبل داشتیم که سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه برطرف شد. از ۸۸۷ نقطه‌ای که با پلیس به نتیجه رسیدیم که بر اساس استانداردها قطعا جزو نقاط پرحادثه هستند، نزدیک به ۴۰۰ نقطه رفع شد و تعهد این است که تا پایان این دولت کل نقاط برطرف شوند.

امانی عنوان کرد: امسال ۴۸۷ نقطه باقی مانده را در برنامه گذاشته‌ایم که حتما برطرف شوند. از آن طرف، در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۲۰ مورد نقطه پرحادثه وجود داشت که اکنون ۷۰ مورد آن برطرف شده است.

وی ادامه داد: نیازمندی استان‌ها در بخش راه‌ها و پایانه‌های مرزی استخراج شدند و برآورد می‌شود نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پرداخت شود و دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های اربعینی نیاز است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید