توقیف کاخ سفید توسط ایران در پی اتفاقات جدید اسرائیل واکنش نشان داد

  • توسط: admin


خبر توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران دریایی، شامل تحولات بسیار حساس و پربار از نظر ژئوپلیتیک است. ایران با این اقدام خود، پیامی قاطع و احتمالاً تند به نظامیان اسرائیلی و همچنین به جوامع بین‌المللی اعلام کرده است. این اقدام دارای ابعادی اجتماعی، سیاسی و امنیتی فراوان است که می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها و حتی بحران‌های نظامی در منطقه شود.

از طرفی، حمایت واشنگتن از توقیف این کشتی از سوی ایران نشان‌دهنده تحولات بزرگ در روابط بین‌المللی و فشارهای جدید بر محورهای قدرت موجود در منطقه است. بر همین اساس، بازخورد کاخ سفید و اداره بیراک اوباما نسبت به این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده انگیزه‌ها و سیاست‌های آتی امریکا در قبال منطقه باشد.

به طور کلی، توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل به دلیل واکنش ایران، از جمله رخدادهای جدید است که می‌تواند به تغییرات بزرگ در تعادل قدرت منطقه منتهی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز شنبه گفت که واشنگتن فوری خواستار آزادی این کشتی و خدمه بین‌الملی آن است.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید درحالیکه آمریکا هرگز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق را محکوم نکرده، مدعی شد که توقیف یک کشتی غیرنظامی که دست به اقدام تحریک آمیز نزده، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

واتسون در حساب ایکس خود مدعی شد که خدمه این کشتی شامل تبعه‌هایی از هند، فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی بودند.

وی اینطور مطرح کرد که این باید محکوم شود و آمریکا با شرکای خودایران را برای اقدام‌هایش پاسخگو می‌کند.

رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز، شنبه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کردند.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به‌نام «ایال عوفر» است.

شرکت کشتیرانی زودیاک که در بانک‌های داده عمومی به‌عنوان مالک کامپو اسکوئر آمده، متعلق به ایال عوفر، میلیارد اسرائیلی است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید