کاهش حمایت‌های برنامه جهانی غذا: واقعیتی تلخ برای افغانستان

  • توسط: admin


کمک‌های برنامه جهانی غذا به افغانستان یکی از مهمترین راهکارهای کمک به جامعه‌ی این کشور بوده است. اما اخیراً به دلیل محدودیت‌ها در سطح جهانی و مشکلات اقتصادی، تخصیص منابع به این منطقه کاهش یافته است. این موضوع منجر به افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در افغانستان شده و باعث تضعیف امکان دسترسی به غذا و نیازهای اساسی مردم شده است.

با کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا، مردم افغانستان با چالش‌های جدیدی مواجه شده‌اند و وضعیت تغذیه و امنیت غذایی آنها تهدید شده است. این موضوع نه تنها بر سلامتی و رفاه جامعه‌ی افغانستان تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند موجب افزایش ناامنی و ناپایداری سیاسی و اجتماعی در این منطقه نیز شود.

بنابراین، لازم است که جوامع بین‌المللی و کشورها دوباره به اهمیت ارائه کمک‌های غذایی به افغانستان توجه کنند و تلاش کنند تا امنیت غذایی مردم این کشور به حالت قبلی برگردد و از افزایش بی‌ثباتی جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، «مونا شیخ» مسئول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا در افغانستان اظهار داشت این سازمان توزیع کمک‌ها به خانواده‌ها را کاهش داده است که سبب افزایش شمار مبتلایان به سوءتغذیه در افغانستان می‌شود.
از سوی دیگر، برنامه جهانی غذا نیز در شبکه ایکس نوشت در سال گذشته مراجعه کنندگان مبتلا به سوء تغذیه به کلنیک‌های این سازمان در برخی مناطق افغانستان تا سه برابر افزایش داشته است.
این سازمان با ابراز نگرانی افزود پیش‌بینی می‌شود که در سال 2024 شمار کودکان مبتلا به سوء تعذیۀ شدید در افغانستان به حدود سه میلیون نفر افزایش یابند.
مونا شیخ مسئول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت این سازمان در سال جاری میلادی تنها توانایی درمان 1.6 میلیون کودک مبتلا به سوءتغذیه را دارد.
وی اظهار داشت در تمام افغانستان 2 هزار و 700 مرکز بهداشتی فعال است که برای زنان و کودکان مبتلا به سوء تغذیه خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید