نقد یک مقام معظم به وضعیت مسکن در ایران

  • توسط: admin


وضعیت مسکن در کشور از دیدگاه بسیاری از مردم بسیار ناپایدار و نامطلوب است. افراد در این شرایط با مشکلات جدی مالی و اقتصادی روبرو هستند که بیشتر از همه نیاز به مسکن مناسب برای زندگی دارند. اما با افزایش نرخ اجاره و قیمت خرید مسکن، بسیاری از افراد نمی‌توانند خرید یا اجاره یک مسکن مناسب را برای خود فراهم کنند. به علاوه، کیفیت ساخت و ساز مسکن‌ها نیز اغلب پایین بوده و با مشکلات فنی روبرو است.

در این شرایط، عوامل مختلفی ممکن است مسئول باشند، از جمله مراجع تقلید. این عوامل باید برنامه‌ها و استراتژی‌های مؤثری ارائه دهند تا وضعیت مسکن در کشور بهبود یابد و افراد بتوانند به راحتی به مسکن مناسب دسترسی داشته باشند. به طور خاص، نیاز به توسعه سیاست‌ها و برنامه‌های مسکنی سازنده و پایدار تر در کشور احساس می‌شود که باید با توجه به نیازها و مشکلات موجود در این زمینه، برای حل این موضوع اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،   آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با سید محمد آقامیری استاندار قم، مسئله مسکن را از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دانست و اظهار داشت: عده ای از مردم از نظر مسکن گرفتارند و دادشان درآمده است. البته یکی از عوامل افزایش قیمت اجاره مسکن، بی‌انصافی بعضی از مالکان است و باید کاری کرد که مالکان هم دست از زیاده‌روی بردارند و با مردم همکاری کنند.
وی توجه به معشیت مردم را از مسائل بسیار مهم دانست و افزود: قیمت ارزاق باید در قم متعادل و نسبت به شهرهای دیگر کمتر باشد. البته این به تنهایی کار شما نیست ولی می توانید به سهم خودتان می توانید در این مسئله مؤثر باشید.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه قم یک شهر فرهنگی است، گفت: قم در زمان ائمه علیهم السلام هم جنبه فرهنگی داشت و قبور اصحاب ائمه علیهم السلام در قبرستان شیخان قم نیز بهترین دلیل برای آن است؛ بنابراین همه چیز در قم باید از دید فرهنگی و زیارتی دیده شود. ما نمی خواهیم قم یک شهر صنعتی بشود. 
وی با تأکید بر حفظ امنیت قم عنوان‌ کرد: لازم است به این مورد دقت و توجه بیشتری شود.
در ابتدای این دیدار استاندار گزارشی از عملکرد استانداری در سال 1402 ارائه نمود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید