تحولات شگفت‌انگیز جزایر دریاچه ارومیه پس از ۵ سال: وضعیت محاصره آب به تصویر!

  • توسط: admin


جزیره‌های دریاچه ارومیه بعد از پنج سال در محاصره آب

در حالی که دریاچه ارومیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های شور آب در جهان شناخته می‌شود، اما در سال‌های اخیر ناپایداری و کم‌آبی بر سر آن حاکم شده است. این مسئله باعث شده تا جزیره‌های زیبای درون دریاچه ارومیه به مرور زمان تحول‌هایی را تجربه کنند.

پس از پنج سال در محاصره آب، جزیره‌ها تبدیل به مناطق خشک و سوزان شده‌اند. گیاهان و جانورانی که در گذشته در این منطقه زیست می‌کردند، دچار انقراض شده‌اند و منظره زیبایی که قبلاً از این جزیره‌ها دیده می‌شد، دیگر وجود ندارد.

فیلم‌هایی از جزیره‌های دریاچه ارومیه پس از پنج سال در محاصره آب نشان می‌دهند که چگونه این مناطق زیبا به تدریج بی‌روح شده‌اند و به یادگاری از ناپایداری زیستگاه‌های طبیعی تبدیل شده‌اند.

تصاویر منتشر شده امروز نشان می‌دهد بعد از بارش های بی نظیر اخیر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، جزیره های دریاچه ارومیه پس از ۵ سال خشکی مداوم در احاطه آب قرار گرفتند  صفحات منتشر کننده این فیلم نوشته‌اند: حجم آب موجود در اطراف جزیره ها قابل توجه است. این یک فرصت طلایی است برای دولت، که با رهاسازی کامل حق آبه قانونی از این فرصت طلایی که بارش های بهمن و اسفند به ارمغان اورده، نهایت استفاره را کرده و زمینه را برای احیا و تثبیت دریاچه فراهم کنند. از آنجایی که دریاچه ارومیه در نقشه ایران در بالای نقشه قرار گرفته برخی این دریاچه را به چشم ایران تشبیه کرده‌اند و پر آب شدن آن برای همه مردم ایران خبر بسیار خوش‌آیندی است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید