حمله تروریستی نزدیک به مسکو: وزارت خارجه روسیه اعلامیه‌ای صادر کرد

  • توسط: admin


وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی عمیق خود درباره حمله تروریستی در نزدیکی مسکو، اعلام کرده است که این حمله نشان دهنده بی‌ثباتی و عدم امنیت در منطقه است. این وزارت، از خسارت وارده به جان و دست اندرکاران این حمله، به خصوص ملت‌های مظلوم روسیه، تأسف خاطرنشان می‌کند و تاکید می‌کند که فرار از عدالت و انسانیت هر گونه نقضی از حقوق بشر و استانداردهای بین‌المللی است.
وزارت خارجه روسیه از کشورهای جهان دعوت می‌کند تا با همکاری و همدلی، برای مبارزه با هر نوع تروریسم و ایجاد امنیت در جهان تلاش کنند. این واقعه تأکید می‌کند که تمام کشورها باید به یکدیگر کمک کنند تا جلوی گسترش تروریسم گرفته شود و هیچ کشوری از این تهدید مستثنی نیست.روسیه با محکوم کردن این اقدام وحشیانه، مجدداً تأکید کرده است که این کشور مصمم است تا با همکاری جامعه بین‌المللی، ایجاد امنیت و پایداری در منطقه و جهان را به عنوان یک اولویت برجسته خود قرار دهد.

به گزارش آدرینبه نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه‌ گفت:همان‌طور که مسئولان روسیه‌اگفته‌اند، تمامی تلاش‌های ما در حال حاضر معطوف به نجات افرادی است که هنوز در صحنه حمله حضور دارند.
به نقل از اسپوتنیک، وی افزود: جامعه بین‌المللی موظف است این حمله دهشتناک را محکوم کند.
به گزارش برخی منابع رسانه‌ای، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله در مسکو را بر عهده گرفته است.
به گزارش ایرنا، در پی حمله جمعه شب حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از ۱۴ نفر کشته و حداقل یکصد نفر محبوس شده‌اند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید