تهوع و وحشتی که پژو پارس در بازار خودرو ایجاد کرد

  • توسط: admin


پژو پارس به عنوان یکی از برندهای خودروسازی معتبر در ایران، در سال‌های اخیر با مشکلات و بلاهایی روبه‌رو شده است که بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داده است. این برند با مشکلاتی مانند کاهش کیفیت ساخت و عایق‌های صوتی، افت کیفیت اجزای داخلی و خارجی، و افزایش قیمت‌ها روبرو شده است که باعث افت خریداری از خودروهای این برند شده است. همچنین نوسانات قیمت‌ها و عدم پشتیبانی مناسب از اتومبیل‌های ساخته شده توسط این برند، باعث ناامنی و ناپایداری در بازار خودرو شده است. این بلاها و مشکلات باعث افت رضایت مشتریان و کاهش فروش خودروهای پژو پارس شده است، که بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و این برند را در معرض خطر قرار داده است.

به کزارش اقتصادآنلاین به نقل از تیتر کوتاه، فیروز نادری، فعال  بازار خودرو  درخصوص وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی اسفندماه گفت: بازار خودرو با افزایش قیمت و التتهاب زیاد همراه بود، گرانی‌ها مشخص است و مصرف‌کنندگان این وضعیت را لمس می‌کنند، خودروسازان هم به فکر و چاره نیستند.
نادری افزود: خرید و فروش در بازار شب عید کاهش نداشته و اتفاقا برای فروشندگان و کسبه پررونق بود، اما افزایش قیمت خودرو امسال زیاد بوده و معاملات با قیمت بالا  انجام شده است. هیچ وقت بازار خودرو چنین افزایش قیمتی را به خود ندیده بود، قیمت خودروی پارس به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است.
وی ادامه داد: مردم ما برعکس عمل می‌کنند و وقتی خودرو گران می‌شود نسبت به زمان ارزانی بیشتر خودرو می‌خرند. امسال از ابتدای سال تا مهرماه بازار آرام بود و بهترین قیمت‌ها بود، اما هیچ‌کسی خرید نمی‌کرد.
این کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودرو در کشور ما نابه‌سامان است، یا با تورم و افزایش قیمت مواجه می‌شویم و یا کارخانه‌ها سعی می‌کنند با عدم تحویل خودرو خلاء ایجاد کنند، برای مثال تحویل خودروی پرشیا به بهانه بحث استاندارد به مدت دو ماه متوقف شد و از آنجایی که این خودرو خواهان زیاد دارد با افزایش قیمت مواجه شد و سایر ماشین‌ها هم به تبع آن گران شدند.
به گفته نادری، افزایش قیمت دلار نیز عامل دیگر رشد قیمت خودرو در سال جاری بود.
وی اظهار کرد: واردات خودروهای کارکرده به دلیل قیمت پایین‌تر بر بازار خودرو تاثیر زیادی می‌گذارد و به نفع مردم است.
این فعال بازار خودرو با بیان این که حداقل خودروهایی که در مناطق آزاد است وارد سرزمین اصلی شود، گفت: سه ماه است که صحبت از واردات خودرو از این مناطق مطرح شده، اما فقط حرف بوده و در عمل اتفاقی رخ نداده است.
نادری تصریح کرد: واردات خودروهای کارکرده و مناطق آزاد به نفع خودروساز و دولت نیست، به همین دلیل اجرایی نمی‌شود، درآمدی که دولت از صنعت و بازار خودرو دارد خیلی زیاد است و هم از شرکت‌ها و هم از وضعیت بازار سود می‌برد.  
این کارشناس بازار خودرو گفت: واردات ماشین صفر مستقیم توسط مردم انجام نمی‌شود و خودرویی که یک میلیارد و نهایتا ۲ میلیارد خریداری شده، ۴ میلیارد به دست مصرف کننده می‌رسد؛ بنابراین اگر مردم خودشان ماشین وارد کنند خیلی بهتر است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید