معجزه‌ی سرعت اینترنت ثابت در ایران با کاهش به چالش کشیده شده است

  • توسط: admin


سرعت اینترنت ثابت در ایران در حال حاضر با افزایش تعداد کاربران و استفاده بیشتر از فضای دیجیتال، کاهش یافته است. این مشکل ممکن است به دلیل نوسانات در شبکه های ارتباطی، کندی در پهنای باند یا مشکلات فنی دیگر باشد. این وضعیت باعث می‌شود که استفاده از اینترنت ثابت برای کاربران سخت و آزاردهنده باشد، به خصوص در زمان‌های پرفشاری.

بنابراین، ارتقاء زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت خدمات ارتباطی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. این اقدامات می‌توانند شامل به‌روزرسانی تجهیزات شبکه، افزایش پهنای باند و بهره‌وری بیشتر از فناوری‌های پیشرفته شامل فایبر نوری باشد. این اقدامات می‌توانند منجر به بهبود کیفیت خدمات، افزایش سرعت اینترنت و افزایش رضایت کاربران گردد. امیدواریم با اعمال این تغییرات، مشکلات سرعت اینترنت ثابت در ایران رفع شود و کاربران بتوانند از خدمات ارتباطی با کیفیت بالا بهره‌مند شوند.

به گزارش آدرینبه نقل از تسنیم،  اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا جدیدترین گزارش وب‌سایت اسپید تست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت ثابت در ایران کاهش یافته است.
طبق گزارش اسپیدتست برای فوریه ۲۰۲۴، سرعت اینترنت ثابت در کشور با کاهش همراه بوده و سرعت اینترنت موبایل افزایش یافته است. سرعت اینترنت ثابت در ماه فوریه در ایران به ۱۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به گزارش قبلی با سرعت ۱۳.۵۸ مگابیت بر ثانیه، کمی کاهش را تجربه کرده است. با این کاهش سرعت، رتبه کشورمان هم ۴ پله کاهش داشته و حالا در رتبه ۱۵۷ جهان قرار گرفته است.
سرعت اینترنت موبایل ایران در جدیدترین گزارش اسپیدتست افزایش داشته و از ۳۲.۷۷ مگابیت بر ثانیه در ژانویه ۲۰۲۴، به ۳۴.۷۱ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. بااین‌وجود، رتبه ایران تغییری نداشته و همچنان در رتبه ۷۴ جهان قرار دارد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید