معاون سابق ترامپ، پشت دیوار او را خالی کرد

  • توسط: admin


مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ، بر اثر تصمیمی برای خارج شدن از مرکز توجه قرار گرفت که از آن آسیبی به اعتبار و اعتماد عمومی او رود. در دورانی که پنس در مقام معاونی ترامپ بود، با تصمیمات مهم و بحرانی رئیس‌جمهور همراه بود و نقش مهمی در اداره امور کشور داشت. اما در زمان رای‌گیری برای تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پنس تصمیم گرفت خروج از مسیر ترامپ و رد درخواست‌های او بود. این تصمیم منجر به نارضایتی ترامپ و پشتیبانان وفادار او شد، و در نهایت منجر به خروج پنس از مقام معاونی رئیس‌جمهوری شد. این اقدام پنس نشان از یک انسان اندیشمند و با اصول است که به دفاع از دموکراسی و حقوق مردم اولویت می‌دهد.

به گزارش آدرینبه نقل از ایسنا، «مایک پنس» از سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۱ معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور است، اما به دنبال پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰، روابط میان پنس و ترامپ تیره شده است.
دونالد ترامپ که بارها ادعای «تقلب در انتخابات» را مطرح کرده است، پس از پیروزی جو بایدن، طرفدارانش در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره حمله کردند. این رئیس‌جمهور سابق از معاون خود می‌خواست تا طی اقداماتی در کنگره مانع پیروزی بایدن شود، اما مایک پنس به این درخواست ترامپ پاسخ منفی داد.
مایک پنس طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز عنوان کرد: «جای تعجب نیست که من امسال در انتخابات از دونالد ترامپ حمایت نخواهم کرد.»
پنس با این اظهاراتش تا به امروز به برجسته‌ترین جمهوری‌خواهی بدل شده که گفته است در انتخابات ۲۰۲۴ از ترامپ حمایت نخواهد کرد.
مایک پنس در ادامه خاطر نشان کرد: من به طرز عجیبی به سابقه دولتمان افتخار می‌کنم. اما با توجه به آنچه گفته شد، در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری‌ام، به صراحت اعلام کردم که اختلافات عمیقی بین من و ترامپ در مورد طیف وسیعی از موضوعات وجود دارد و این موضوع فقط به اختلافات ما در مورد وظایف قانون اساسی که من در ششم ژانویه انجام دادم، ختم نمی‌شود.
او افزود: من رای خود را برای خودم نگه خواهم داشت. البته من هرگز به جو بایدن رای نخواهم داد، اما با وجدانی آسوده از نامزدی دونالد ترامپ هم حمایت نخواهم کرد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید