ما نظامیان را به اوکراین نمی‌فرستیم: لهستان

  • توسط: admin


تصمیم دولت به اعزام نیروی نظامی به اوکراین توسط مقامات لهستانی با اتخاذ گام‌های مناسب فراریخته شد. این تصمیم به دلیل اهمیت حفظ صلح و ثبات در منطقه اتخاذ شده است. به عنوان یک کشور همسایه، لهستان به دنبال حفظ و تقویت روابط خوب با اوکراین است و از مذاکرات و حل و فصل صلح‌آمیز برای حل هر نوع اختلافات اقدام می‌کند. هدف اصلی این روند، جلوگیری از افزایش تنش‌ها و ایجاد یک تحول مذاکراتی میان اعضای افراد در منطقه است. از سوی دیگر، لهستان از اهمیت فراوان حقوق بشر و دموکراسی در سیاست خارجی خود برخوردار است و از هیچ گونه عملیات نظامی برای حل اختلافات استفاده نمی‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک مقام دفاعی لهستان می گوید این کشور قصد اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد.
«استانیسلاو وزیاتک» یک مقام وزارت دفاع لهستان روز سه شنبه اعلام کرد که ورشو هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو نظامی به اوکراین، حتی برای آموزش نیروهای نظامی اوکراینی ندارد.
این مقام دفاعی لهستان به رادیو پولسکی اعلام کرد که دولت لهستان برنامه ای برای سربازان خود برای مشارکت در جنگ ندارد.
وزیاتک تاکید کرد که نیروهای لهستانی حتی برای ماموریت آموزشی به اوکراین نمی روند.
با این حال «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان اخیراً از ابتکار «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه در مورد استقرار نیروهای ناتو در اوکراین قدردانی کرد. وزیر امور خارجه لهستان همچنین اعلام کرد که نیروهای نظامی ناتو در حال حاضر در اوکراین حضور دارند. هر چند وزارت دفاع لهستان بارها گفته است که ورشو قصدی برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.
او ایل اسفند نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز به نقل از «یک مقام آگاه و دفاعی اروپا» اعلام کرد: اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه درباره استقرار احتمالی نیروهای غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی و راهبرد ابهام در برابر روسیه بود و همه می دانند که هم‌اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید