طوفان شدید باران و سیل، شهرهای سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است!

  • توسط: admin


سیستان و بلوچستان، استانی است که از طرفی به عنوان یکی از خشک‌ترین مناطق ایران شناخته می‌شود و اما از طرف دیگر، همواره با مشکلات بسیاری نظیر باران‌های سیل آسا مواجه است. باران‌های شدید و سیل‌ها در این مناطق زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و زیرساخت‌ها و خدمات عمومی را تخریب می‌کند. این سیل‌ها باعث از بین رفتن خانه‌ها، مرتع‌ها، زمین‌های کشاورزی و برقراری ارتباطات می‌شود و سبب ایجاد آسیب‌های بزرگ بر روی جامعه محلی می‌شود. در این شرایط، نیاز به کمک و پشتیبانی از طرف دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار احساس می‌شود تا بتوان بهترین راه‌حل‌ها را برای مهار این حوادث طبیعی و ایجاد ایمنی برای مردم این مناطق پیش بگیریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان خبر داد.
محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان خبر داد. مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش از ظهر شنبه تا بعد ظهر یکشنبه 19 تا 20 اسفندماه در شهرستان های زرآباد ، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، کنارک، چابهار، دشتیاری و مهرستان، رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار شدید رعد برق و احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه ای پیش‌بینی می‌شود.
حیدری توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید