کیفیت هوای تهران، بدون مشکلات انتظاری

  • توسط: admin


کیفیت هوای پایتخت یکی از مسائل اساسی و حیاتی برای سلامتی و رفاه شهروندان است. در وضعیتی که هوا دارای کیفیت قابل قبول باشد، این به معنای وجود غلظت مناسب گازهای آلاینده نبوده و هوا برای تنفس افراد سالم است. از طرف دیگر، هوای پاک و تمیز می‌تواند بر روند رشد و توسعه شهر تأثیر گذار باشد و سبب کاهش بیماری‌های تنفسی و افزایش کارایی افراد گردد.

بدون شک، افزایش تعداد وسایل نقلیه و صنایع در پایتخت می‌تواند منجر به آلودگی هوا شود. اما برنامه‌ریزی‌های جدی برای کاهش انتشار گازهای آلاینده و اجرای استانداردهای محیطی می‌تواند بهبود محیط زیست و کیفیت هوای شهر را تضمین کند.

بنابراین، حفظ کیفیت هوای پایتخت امری حیاتی و ضروری است که نیازمند همکاری تمام اقشار و ادارات مربوطه می‌باشد. توجه ویژه به این موضوع می‌تواند به بهبود شرایط زندگی شهروندان و حفظ سلامت آنها کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۸ کیفیت هوای پایتخت را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده بود.
آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۶  کیفیت هوا را در وضعیت قابل قبول قرار داده است.
در شرایط ناسالم توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.
شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید