آلودگی هوا در تهران به نقطه ناسالم رسید.

  • توسط: admin


کیفیت هوای تهران در سال های اخیر به شدت ناسالم شده است. آلودگی هوا ناشی از مواد ذرات جامد و گازهای مضری است که به جو خروجی و خودروها انباشته شده و باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی انسانها می‌شود. رشد شهری نامتعادل، استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه سوخت‌سوز و عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی عوامل اصلی افزایش آلودگی هوا در تهران به‌شمار می‌روند. این وضعیت غیر قابل تحمل برای ساکنان شهر و حتی باعث افزایش بیماری‌ها و مشکلات تنفسی شده است. برای بهبود کیفیت هوای شهر، نیازمند اعمال تدابیر و سیاست‌های موثری هستیم که به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و افزایش استفاده از منابع انرژی پاک و توسعه حمل و نقل عمومی مناسب منجر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۵۰ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۱۲۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
تهران از ابتدای سال ۱۰ روز هوای پاک، ۲۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۲ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.
این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۳ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول، ۱۲۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و۳۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک داشته است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید